اخبار روز

آغاز دریافت وام فوری با شرایط جدید و سودمند برای متقاضیان

وام فوری مجموعه ای از وام قرض الحسنه است. به عنوان یک کمک، کارآفرینان می توانند از یک وام فوری از بانک بهره مند شوند. وام فوری به کمک افرادی می آید که به پول نیاز دارند. بنابراین نیاز به پول نقد برای انجام یک پروژه، مردم را به استفاده از وام های فوری و تسهیلات ارائه شده توسط بانک ها ترغیب می کند. در ادامه به آخرین اخبار از وام فوری ما پرداخت می کنیم

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در دیدار با علمای اهل سنت مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه بحث جریمه های بانکی دیرکرد یکی از موضوعاتی است که در بین علمای شیعه و سنی شبهه ایجاد می کند، گفت: «ما» در ابتدا. مرحله امتحان شد بیایید این مجوز را به کل شبکه بانکی بدهیم و پس از پرداخت کامل بدهی، آنها را ملزم به بخشودگی وام دیرکرد وام گیرندگان کنیم.

خاندوزی افزود: اشتباه دوم و اتفاقی که در ماه های آینده رخ خواهد داد، جایگزینی سیستم اعتبار سنجی وام گیرندگان با جریمه دیرکرد است.

شرایط جدید برای دریافت وام فوری

وی تصریح کرد: به این ترتیب اگر روش اعتبارسنجی درست عمل کند، دیگر مجبور به استفاده از روش ها و ابزارهایی مانند جریمه دیرکرد نخواهیم بود، زیرا قبل از اینکه فردی بخواهد با بانک قرارداد شرعی منعقد کند، مشخص می شود که آیا این قرارداد معتبر است یا خیر. . و آیا آنها خوب هستند یا نه؟

خاندوزی افزود: بنابراین نحوه الزام وام گیرندگان به پرداخت به موقع تسهیلات دریافتی متفاوت از قبل خواهد بود.

وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد که این روش جایگزین در قالب تغییر مدل اعتبارسنجی تا پایان سال جاری ارائه شود.

یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور که هر روز مورد توجه فعالان اقتصادی و صنعتی کشور قرار می گیرد، خرید و فروش کالاهای مختلف در بورس ایران است. بستر شفاف و رقابتی که بیش از 20 سال از اولین مدل راه اندازی در ایران یعنی بورس فلزات تهران می گذرد و رویدادهای مهم اقتصادی کشور نیز نشان می دهد که بورس کالا یکی از شرایط ضروری رشد و توسعه است. تولید و اقتصاد کشور؛ سال گذشته 118 میلیون تن کالا در بورس مواد اولیه معامله شد که معادل 9 درصد تولید ناخالص داخلی است.

علاوه بر این، طبق آمار، سالانه 17 درصد از نقدینگی کشور در بورس کالا در گردش است و حجم معاملات این بورس معادل 75 درصد حجم تجارت خارجی غیرنفتی کشور است. به این ترتیب نمی توان تاثیر این مبادله بر اقتصاد ملی را نادیده گرفت. تجربه بورس های جهانی در کشورهای مختلف نیز همین مشکل را نشان می دهد. به لطف بورس های کالایی قدرتمند، بسیاری از کشورها توانسته اند به مرجعی برای قیمت کالاها در سراسر جهان تبدیل شوند.

با توجه به اهمیت بورس کالا برای اقتصاد، با جواد فلاح، مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران به گفت وگو نشستیم تا آخرین تحولات این بورس به ویژه توسعه بازارهای مالی و مشتقه به عنوان دروازه ورود مردم و مردم را بررسی کنیم. مبادلات شفاف و رسمی سرمایه گذاران

وام فوری جدید با چک ماهیگیر

اکثر افراد تجربه تراکنش فیزیکی سکه را دارند و با چالش هایی مانند تراکنش های بانکی یا غیربانکی، ریسک های مرتبط با حمل و نقل و جابجایی سکه های طلا در بازار، ناآگاهی از کیفیت و اصالت سکه ها و نیاز به مراجعه به صرافی مواجه شده اند. یا مراکز خرید و فروش سکه و طلا حضوری.

مهم ترین نکته در خرید و فروش سکه فیزیکی برای مردم از طریق صرافی ها اعلام دو قیمت خرید و فروش است که در حال حاضر در خوشبینانه ترین حالت 300 هزار تومان تفاوت وجود دارد. بنابراین تراکنش با سکه های فیزیکی با توجه به چالش های ذکر شده هزینه های بالایی را برای افراد به همراه دارد. در اینجا کارکرد اصلی بورس و ابزارهای آن آشکار می شود که منجر به کاهش هزینه های معاملاتی شده است. این به این دلیل است که اوراق بهادار روش معاملاتی منظم، ساده‌تر، شفاف‌تر و به‌روزتری را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.

در بازار گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران، به ازای هر 100 فقره اوراق سکه طلا صادر شده، یک سکه بانکی که اصالت آن ارزیابی و تایید شده بود، در خزانه بانکی مورد قبول بورس واریز شد. خریدار علاوه بر اینکه نیازی به مراجعه حضوری ندارد و می تواند به صورت آنلاین خرید کند، در هر لحظه از بازار فقط با یک قیمت مواجه می شود و برخلاف بازار سنتی تفاوتی بین قیمت خرید و خرید وجود ندارد. قیمت فروش از آن مهمتر مشتری نیازی به حمل سکه ندارد و سکه ها با پوشش بیمه ای مناسب در محل امنی در صندوق بانک نگهداری می شود و در حین معامله فقط اوراق مبتنی بر آن جابجا می شود. این سکه ها توسط کارشناس این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و اصالت و بانکی بودن آن ها تایید شده است.

علاوه بر این، صرافی با نظارت منظم بر خزانه، کمیت و کیفیت سکه ها را کنترل می کند. معاملات اوراق بهادار از پرداخت مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده معاف بوده و در نهایت هر زمان که دارنده اوراق قصد دریافت سکه از خزانه بانک را داشته باشد می تواند با ارائه درخواست و مراجعه به بانک اقدام به دریافت سکه کند. این ویژگی ها و عملکرد شفاف بازار از نظر تعداد خزانه ها، ظرفیت آنها، حجم و قیمت معاملات روزانه و نحوه اطلاع رسانی خزانه ها را در هیچ یک از بازارهای سنتی و غیررسمی معاملات طلا پیدا نخواهید کرد. .

جذابیت ها و مزایای بازار گواهی سپرده سکه طلا، گروه زیادی از مردم را به این بازار کشانده است. اما بورس کالای ایران با جدیت ماموریت خود را برای ایجاد شفافیت و پردازش رسمی معاملات در بخش طلا دنبال می کند. در این زمینه تلاش می شود تا اقدامات تکمیلی انجام شود و شاید مهمترین نکته در این زمینه تقویت فرهنگ و روشن شدن مزایای این نوع سرمایه گذاری برای مردم باشد.

شرایط اخذ وام فوری با سفته

رسیدگی به این موضوع مستلزم مشارکت تمامی نهادهای مسئول، ذیربط و ذینفع در این بازار اعم از صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های سبدگردان، سایر نهادهای بازار سرمایه و بانک ها است و قطعا ماموریت بورس کالا در این حوزه هنوز کامل نشده است. اقدامات توسعه ای احتمالی در آینده شامل تمدید ساعات معاملات گواهی سپرده سکه طلا، پردازش معاملات در کوتاه ترین زمان ممکن، تسهیل در تحویل و دریافت سکه از انبارها، بهبود روش های ارزش گذاری و احراز هویت سکه طلا و … است. نقش موثری در توسعه این بازار دارد.

آمار و اطلاعات معاملات نشان می دهد که بسیاری از افراد حقیقی از بازار گواهی سکه استقبال می کنند. به عنوان مثال حجم اوراق گواهی سپرده سکه طلا در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است. بعد از آن اردیبهشت ماه خوشبختانه با ثبات نرخ ارز و ورود شمش طلا به عنوان جایگزین سکه در بورس، حباب سکه کاهش یافته و در نتیجه از حجم معاملات سکه طلا نیز کاسته شده است.

اما یکی از مشکلات این بازار در سال های اخیر افزایش قیمت سکه طلا متناسب با قیمت جهانی و نرخ ارز است که حداقل سرمایه لازم برای حضور در این بازار را افزایش داده است. از سوی دیگر، نبود ابزارهای مختلف برای معاملات طلا در بازار سنتی باعث می شود تا مردم در معاملات سکه هجوم آورند و حباب قیمتی در آن ایجاد شود. بورس کالا برای رفع این مشکلات و دغدغه های مردم، معاملات شمش طلا با واحدهای کوچک معاملاتی 100 سنتی طلا و همچنین توسعه صندوق های کالایی با پشتوانه طلا را راه اندازی کرده است.

بنابراین ابزارهای بورس کالا در حوزه طلا دیگر محدود به گواهی سپرده سکه طلا نمی شود و تنوع ابزار در این حوزه باعث شده تا مردم در قالب بازاری منسجم گزینه های زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه طلا داشته باشند. راه اندازی بازار شمش طلا منجر به تغییر تقاضا برای وجوه طلا از سکه کاغذی به شمش طلا شده و در نتیجه حضور فعال تر افراد و عموم مردم در این بازار افزایش یافته است.

استراتژی اصلی بورس، تنوع بخشیدن به ابزارها و دارایی های اساسی اوراق بهادار برای تسهیل سرمایه گذاری عمومی است. بدین منظور همانطور که گفته شد معاملات گواهی سپرده شمش طلا در پایان سال گذشته راه اندازی شد و بیش از سه تن هر کیلوگرم شمش طلا تقریباً 24 عیار در خزانه شمش طلای بورس واریز شد. خوشبختانه به دلیل مشارکت بالای مردم، حجم معاملات این گواهی از یک تن شمش طلا گذشت و تاکنون بیش از 1155 کیلوگرم شمش طلا با بیش از 21 هزار قرارداد معامله شده است.

این بازار به مردم این امکان را می داد که با خرید حداقل یک دهم گرمی یا 100 سنت طلا، یعنی با سرمایه حدود 300 هزار تومان، در اوراق گواهی سپرده شمش طلا به میزان دلخواه سرمایه گذاری کنند. قبلاً ذکر شد که بر اساس هر گواهی سپرده کالا در انبار مورد قبول بورس است و هر فردی که برنامه تحویل را رعایت کند می تواند شمش طلا را نیز از خزانه دریافت کند. تا به امروز 12 کیلوگرم (12 عدد) میله در این منطقه به خریداران تحویل داده شده است.

آره. شاید بتوان گفت که این جذاب ترین ویژگی گواهی سپرده طلا است و این فرصت برای گواهی سپرده مانند سایر اوراق وجود دارد و قابلیت آن در دستورالعمل این ابزار توضیح داده شده است. در صورت موافقت بانک ها با حمایت از این اوراق و تسهیلات معادل درصدی از ارزش این اوراق، دارندگان اوراق می توانند با انجام مراحل مربوطه و اخذ تسهیلات مذکور از بانک، اوراق را به نفع بانک دریافت کنند.

وام فوری جدید برای مردم

لازم به ذکر است این اوراق به دلیل نقدینگی بالا و تضمین وجود کالای پایه در انبار مورد قبول بورس یکی از اوراق امن و نقدشونده برای بانک ها محسوب می شود. چرا که در دستورالعمل امکان فروش اوراق توسط سپرده گذار در صورت عدم ایفای تعهدات سپرده گذار پیش بینی شده است و هیچ تشریفات پیچیده ای برای انحلال سایر اوراق و ضمانت نامه برای بانک یا سپرده گذار وجود ندارد.

این مشکل نیز با ایجاد ظرفیت ها و ضوابط لازم در بانک های متقاضی قابل حل است. قابل ذکر است که چندین بانک ضوابط داخلی خود را برای عملیاتی شدن این موضوع اجرا کرده اند و با تکمیل زیرساخت های فنی این امر نیز قابل تحقق است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا