عمومی

آرمان های انقلاب در اصلاح ساختار فرهنگی مورد نیاز است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز سه‌شنبه با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با بیان اینکه رهبری امور فرهنگی کشور با شورای عالی انقلاب اسلامی است، افزودند: این شورا باید پس از مشاهده و شناخت دقیق نقاط ضعف و اظهارات نادرست فرهنگی در حوزه‌های مختلف، راهکارهای علمی در جهت ترویج بیانات صحیح و مترقی ارائه کند. .

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: پس از انقلاب اسلامی، اندیشه‌های غلط فرهنگی به نفع ارزش‌های اسلامی کنار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رهبری امام (ره) مانند یک معجزه بود، گفت: انقلاب مبانی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و تصورات نادرستی را که بر اذهان مردم حاکم بود تغییر داد.

رهبر انقلاب اسلامی فرهنگ غرب گرایی و حتی استفاده از الفاظ بیگانه را یک گزاره فرهنگی نادرست حاکم بر جامعه دانستند و خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی این سخنان نادرست را تغییر داد و آن را به فرهنگ «قیام علیه مردم» تبدیل کرد. غرب.”

وی ادامه داد: با کمک بنیادهای فکری انقلاب و جوانان فعال می توان آن فرهنگ و روحیه انقلابی را بار دیگر احیا کرد و یک حرکت عظیم فرهنگی ایجاد کرد.

وی «مهندسی صحیح فرهنگی» را وظیفه اساسی برای اصلاح ساختار فرهنگی خواند و گفت: هوشیاری مستمر، شناخت دقیق ضعف‌های فرهنگی در حوزه‌هایی مانند جامعه، سیاست، خانواده، سبک زندگی و… و تلاش برای دستیابی به راهکارهای علمی برای رفع آن. ضعف ها و ارائه و ترویج بیانات صحیح فرهنگی از مهم ترین الزامات مهندسی فرهنگی کشور است.

MNA


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا