دانستنی ها

آخرین یافته ها در مورد درمان بیماری آلزایمر!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، آلزایمر یک بیماری مزمن دیر شروع اما پیشرونده است که سلول های عصبی را از بین می برد. شایع ترین علائم اولیه این بیماری مشکل در فراموش کردن یا به خاطر سپردن رویدادهای جدید است. با پیشرفت بیماری آلزایمر علائمی مانند مشکلات گفتاری، عدم آگاهی از زمان و مکان، کمبود انگیزه، نوسانات عاطفی، ناتوانی در مراقبت از خود و مشکلات رفتاری بروز می کند. با بدتر شدن بیماری آلزایمر، عملکردهای بدن به تدریج ناپدید می شوند و در نهایت منجر به مرگ می شوند.

سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی داروی “لکمبی” (Laqembi) را برای بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر هستند، تائید کرد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که این دارو به طور قابل توجهی پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش می دهد و در عرض چند ماه میزان از دست دادن حافظه و اختلالات شناختی را کاهش می دهد. داروی لکمبی به حذف “بتا آمیلوئید” از مغز بیماران مبتلا به آلزایمر کمک می‌کند، بتا آمیلوئید پروتئینی است که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر جمع می‎‌شود.

همچنین آزمایشاتی بر روی داروی دیگری به نام “دونانمب” (Donanemab) نشان می دهد که این دارو سرعت از دست دادن عملکردهای حافظه و توانایی های شناختی را تقریباً تا 60 درصد کاهش می دهد.البته مصرف این دارو باید زمانی شروع شود که علائم بیماری هنوز شدید نشده باشد. من نمی دانم در افراد مسن و آنهایی که در مراحل پیشرفته تر هستند کمتر دیده می شود. همچنین سطح پروتئین تائو اگر در مغز افراد بیشتر باشد، اثربخشی دارو کاهش می یابد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا