اخبار روز

آیا روند صعودی طلا ادامه دار است؟!

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، قیمت طلا در روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید. داده های ضعیف تر از حد انتظار تورم ایالات متحده، فدرال رزرو را بر آن داشت تا با تهاجمی کمتر عمل کند.

پس از آن که داده ها نشان داد تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا در ماه ژوئن کمتر از حد انتظار افزایش یافته است، فلز زرد بهترین رشد روزانه خود را در بیش از دو ماه اخیر ثبت کرد.

کاهش ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا با توجه به احتمال پایان روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث شده تا قیمت طلا به بالاترین سطح خود در ماه گذشته برسد.

قیمت هر اونس طلا امروز در زمان نگارش این مطلب با 5 دلار کاهش به 1955 دلار رسید.

سقوط شاخص دلار به پایین‌ترین سطح در بیش از یک سال گذشته، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان ارزان‌تر کرده است. بازدهی خزانه داری ایالات متحده نیز کاهش یافته و هزینه نگهداری طلا به عنوان دارایی غیرعملکرد نیز کاهش یافته است.

آیا روند صعودی طلا ادامه دار است؟!

طلا دوباره گران شد

تحلیلگران معتقدند با حمایتی دیگر قیمت طلا به 2000 دلار خواهد رسید اما موانع زیادی بر سر راه آن وجود دارد.

داده های اقتصادی ایالات متحده که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد که قیمت های تولیدکننده ایالات متحده در ماه ژوئن افزایش چندانی نداشته است و این نشان می دهد که تورم ایالات متحده در حال کاهش است.

یک روز پیش از آن اعلام شد که شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه ژوئن افزایش اندکی داشته است که به معنای کمترین افزایش سالانه در دو سال اخیر است.

آیا روند صعودی طلا ادامه دار است؟!

بازارها همچنان منتظر هستند تا فدرال رزرو آمریکا یک بار دیگر نرخ بهره را در جلسه بعدی افزایش دهد و سپس این روند متوقف شود.

افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه نگهداری طلا و کاهش تمایل به خرید آن می شود.

قیمت نقره امروز با 0.32 درصد افزایش به 25.3 دلار رسید و پلاتین با 0.41 درصد کاهش به 973.10 دلار رسید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا