اخبار روز

کاهش نرخ در بازار ارز در هفته جاری! /چه تاثیراتی بر روی فعالان اقتصادی دارد؟

به نقل از شمانیوز به گزارش پی ام آپ، بازار ارز از روز شنبه با افزایش نسبی قیمت کار خود را آغاز کرد که با توجه به کاهش نرخ در روزها و هفته های اخیر، تعجب عده ای را برانگیخت. اما این وضعیت تا روز گذشته مسیر معکوس را طی کرد.

شنبه هفته جاری (27 خرداد) هر دلار آمریکا در بازار آزاد به حدود 50 هزار تومان رسید (غیر رسمی) اما همین نرخ تا روز یکشنبه حدود هزار تومان کاهش داشت و روز دوشنبه هفته جاری 48 بود. هزار 500 تومان تبدیل شده. این روند قیمتی تا آخرین روز هفته جاری (پنجشنبه اول تیرماه) ادامه داشت و در این منطقه باقی ماند.

یورو در اولین روز هفته جاری به بیش از 55 هزار تومان رسیده بود اما پس از گذشت دو روز در روز دوشنبه قیمت آن به حدود 53 هزار تومان کاهش یافت و در نهایت در بازار آزاد حدود 53 هزار تومان باقی ماند.

مشاهدات بازار ارز و البته اقدامات فعالان بازار مبادلات ارزی حاکی از رکود در این بازار است چرا که به گفته صرافی ها با وجود کاهش قیمت ها نسبت به ماه های قبل، ارز در شرایط فعلی مشتری ندارد. . و حتی خرید 47000 دلاری نیز در دو هفته گذشته خرید زیادی نداشته است.

قیمت درهم و سایر ارزها در بازار نیز در هفته گذشته با همین روند پیش رفت و در نهایت با کاهش نرخ در روزهای ابتدایی و ثبات در روزهای باقی مانده مواجه شد.

به گفته کارشناسان، دلیل این استقبال کم از دلار، یورو و سایر ارزها این است که انتظارات تورمی مردم در بازار ارز روند نزولی دارد و اخبار مختلف از آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران، مذاکرات هسته‌ای، دیپلماسی فعال اقتصادی دولت و… نشان‌دهنده این موضوع است، یعنی در هفته‌های آینده باید منتظر ادامه کاهش نرخ‌ها در بازار ارز باشیم.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا