اخبار روز

آخرین مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی.


به گزارش پی ام آپ به نقل از تجارت نیوز، بر اساس اعلام سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، امروز 25 مهر مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی به پایان رسید. در این مرحله متقاضیان می توانند سه اولویت را از سبد محصولات اعلام شده انتخاب کنند که البته در این مرحله ثبت نام جدیدی صورت نگرفته و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان قبلی محفوظ است.

البته فروش 6 خودرو در حالی آغاز شد که طبق دستورالعمل شورای رقابت قرار بود خودروهای وارداتی با قیمت مصوب به فروش برسد که سازمان حمایت در پاسخ به این موضوع اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای رقابت 27 مهرماه با تصمیم کارگروه خودرو شورای رقابت، با توجه به اینکه فرآیند واردات خودروهای وارداتی ادامه دارد و برای تعیین قیمت نهایی و انجام مراحل ثبت نام، ارائه کلیه مدارک و مدارک ثبتی الزامی است. و با توجه به ماهیت کند این فرآیند. در این موضوع و به منظور تنظیم بازار خودرو، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خود را در رابطه با برآورد علی الحساب خودرو در رابطه با خودروهایی که وارد شده و مجوزهای لازم را اخذ کرده اند، قرار داده است. به عنوان استانداردها، محیط زیست. و غیره جهت تعیین تکلیف افراد با اولویت در سامانه فروش، اقدامات اجرایی لازم را با دریافت بخشی از مبلغ فاکتور انجام دهند.

تبصره 1- قیمت فروش محاسبه شده به صورت علی الحساب اعلام می شود، قیمت در منابع ورودی و هزینه های قانونی و هزینه های پس از ارسال از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل و غیره می باشد. زمانی که صدور فاکتور نهایی به قیمت های نهایی و مصوب اضافه می شود.

تبصره 2- قیمت نهایی خودروهای مذکور بر اساس آخرین قوانین و مقررات پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته تعیین و اعلام می گردد.

بیشتر بخوانید: قیمت زوتی از سوی شورای رقابت اعلام شد

تبصره 3- ملاک قیمت نهایی خودرو رقم اعلامی و تایید شورای رقابت خواهد بود.

تبصره 4- مبلغ پرداختی در این مرحله و پس از تماس اولیه 50 درصد قیمت فاکتور خواهد بود، پس از واریز مبلغ مذکور، شرکت واردکننده نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام خواهد کرد.

تبصره 5- عدم واریز وجه در مهلت اطلاع رسانی و پس از برقراری تماس به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف خواهد شد.

تبصره 6- حداکثر مدت زمان تحویل خودرو برای قراردادهای منعقده 3 ماه می باشد، لذا واردکنندگان باید حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل پرداخت بر اساس قیمت نهایی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام کنند. به طور همزمان خودرو را به متقاضی تحویل دهید.

تبصره 7- در صورت تأخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جریمه تأخیر در تحویل مقرر در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و دستورالعمل های صادره در این خصوص خواهد بود. قراردادهای مذکور طبق قوانین مشمول سود مشارکت و انصراف نمی باشد.

تبصره 8: تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نام قبلی متقاضی و اولویت انتخاب خودرو انجام می شود.

نکته 9: کسانی که خودرو چانگان را با مدل CS35 plus ثبت نام کرده اند و هنوز از شرکت سایپا دعوتنامه دریافت نکرده اند و مایل به انتخاب یکی از خودروهای فوق هستند می توانند در این مرحله با توجه به نکات زیر سفارش خود را لغو و خودرو انتخاب کنند. طبق لیست قبلی عمل کنید.

*در صورت عدم کنسلی سفارش، اولویت قبلی برای دریافت خودرو چانگان CS35 پلاس به قوت خود باقی است.

بیشتر بخوانید: چرا خودروهای وارداتی گران هستند؟

*در صورت لغو سفارش قبلی و عدم امکان واگذاری خودرو بر اساس شماره موجود، اولویت های قبلی حفظ می شود.

*تا زمانی که متقاضیان فعلی خودرو چانگان CS35 پلاس خودروی خود را تحویل نگرفته باشند، برای سایر اولویت ها، عرضه جدیدی برای این خودرو وجود نخواهد داشت.

تبصره 10- بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار خواهد گرفت.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا