اخبار روز سینما

آخرین مصاحبه همسر داریوش مهرجویی ساعاتی قبل از قتل/ خیلی ترسیده بود! + عکس

«اعتمد» در گفت و گو با همسر داریوش مهرجویی از سرقت منزل وی توسط فرد ناشناس با چاقو خبر داد. این گزارش ساعتی قبل از انتشار خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش توسط بهاره شبانکریان نوشته شده است.

هفته گذشته، ۲۴ مهرماه، همسر داریوش مهرجویی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که فردی ناشناس با تهدید چاقو به خانه اش دستبرد زده است. چند سالی است که سرقت افراد مشهور گهگاه خبرساز شده است. سرقت از علی دایی، علی پروین، لاله صبوری، بهاره رهنما، پریناز ایزدیار، عادل فردوسی پور، هدا تهرانی، فرهاد مجیدی و… حالا که سرقت از منزل داریوش مهرجویی افکار عمومی را متعجب کرده است و پس از گذشت 9 روز از سرقت منزل داریوش مهرجویی. ، همسرش هنوز از این موضوع شوکه است.

سرقت منزل داریوش مهرجویی

«وحیده محمدی فر» درباره شب حادثه به «اعتماد» گفت: شب حادثه حوالی ساعت 8 در حالی که خانه کاملا آرام بود ناگهان متوجه سر و صدای سگمان در حیاط شدم و به سرعت متوجه شدم. در ورودی اشپزخونه رو بستم تا اینکه متوجه شدم جلوی درب ورودی یه نفر چاقو رو به شیشه مات پنجره زده وقتی ازش خواستم خودش رو معرفی کنه چیزی نگفت. موبایلم نزدیک نبود ولی سعی کردم سریع باشم با صدای بلند گفتم الان با 110 تماس میگیرم در جواب حرفم گفت زنگ بزن ترسید تا اینکه گفتم دزد فرار کرده وقتی گفت زنگ بزن فهمیدم لهجه ایرانی نداره پس از فرار دزد با حراست شهر تماس گرفتم سریع به حیاط خانه ما آمدند و شروع به جستجوی حیاط و کوچه های اطراف کردند. اما کسی را ندیدند البته چندی پیش وسایلی از خانه ما از جمله سنتور مربوط به فیلم قنطورس نیز به سرقت رفت و اکنون وکیل همسرم در حال رسیدگی به امور حقوقی این موضوع است.

بر اساس آخرین گزارش های مرکز آمار ایران در سال 1400، تعداد سارقان دستگیر شده به «445 هزار نفر» رسید که حدود 49 درصد از کل سرقت ها را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمار همین مرکز، بین 1391 تا 1400 مورد سرقت های ثبت شده 1.7 درصد افزایش داشته است اما میزان واکنش پلیس در دستگیری سارقان بر این اساس افزایش نداشته است. در همین حال، در سال 2011، پلیس حدود 307000 دزد را دستگیر کرد. این مبلغ معادل «۵۶ درصد کل سرقت ها» است.

اگر فرض کنیم در هر سرقت دو سارق مشارکت داشته باشند، می توان گفت که میزان موفقیت پلیس در دستگیری سارقان به «هر چهار سرقت یک سارق» رسیده است. به گفته برخی از جامعه شناسان و آسیب شناسان؛ «تشدید بحران های اقتصادی همراه با افزایش ناآرامی های اجتماعی و سیاسی» یکی از عوامل اصلی افزایش آمار آسیب های اجتماعی از جمله سرقت است.

سرقت از افراد مشهور در مقایسه با سرقت از رهگذران ناشناس درصد بالایی دارد

«محمد جعفر ساعد» جرم شناس علت افزایش سرقت ها طبق اخبار رسمی و سرعت عمل پلیس برای شناسایی سارقان این افراد را به «اعتماد» تشریح کرد. سرقت اتفاق می افتد، از قضا در مدت کوتاهی سارقان در دام پلیس گرفتار می شوند. در این میان سوال این است که چرا سارقان قربانیان خود را از بین بازیگران و ورزشکاران و در واقع شهروندان مشهور هنری و ورزشی در سال های اخیر انتخاب می کنند و سوال دوم این است که چگونه اینگونه سارقان به سرعت شناسایی می شوند و در حالی که شناسایی سارقان در سرقت های دیگر گاهی سال ها طول می کشد و حتی این تلاش بعد از سالها موفق نمی شود؟ در مورد سوال اول شایان ذکر است که اگرچه گفته می شود سارقان از جمله مجرمان “یقه آبی” هستند که به جای استفاده از فسفر مغز مانند مجرمان “یقه سفید” از نیروی بازو برای ارتکاب جرم استفاده می کنند، اما امروزه این معادله کمی تغییر کرده است. . مشخص شده و دیده شده است که سارقان با بهره گیری از هوش اجتماعی بالا و دانش اقتصادی فراوان خود، اهداف جنایتکار خود را از میان اقشاری ​​از جامعه انتخاب می کنند که احتمال دستیابی به خواسته های مالی خود را در حد متوسط ​​و زیاد قرار می دهند. مرحله. این بدان معناست که در نزد بزرگواران این دسته به دلیل محبوبیت و مقبولیت شهروندان در روند اجتماعی، در بیشتر مواقعی که در جامعه حضور دارند، با زیور آلات گرانبها، جدیدترین نسخه‌های تلفن همراه تزیین می‌شوند و همچنین سفر می‌کنند. خودروهای گران قیمت از بین خود اهداف سرقت خود را انتخاب می کنند، زیرا اگر موفق به سرقت از این افراد شوند، درآمد مجرمانه ناشی از سرقت برای آنها بیشتر از سرقت از رهگذران ناشناس خواهد بود.

این جرم شناس در ادامه توضیح می دهد: در واقع با مشاهده این سرقت ها می توان دریافت که گستره مفهومی «اصل محاسباتی» مجرمانی که بین نفع جرم و مجازات ناشی از آن محاسبه کرده اند و اینکه آیا صندوق در مقیاس منفعت جرم بر پیشینه مجازات ناشی از آن سنگینی می کند، یکی از این مصادیق جدید، اصل حسابداری مجرمان از جمله سارقان بین منافع سرقت از افراد مشهور و افراد نامدار است؛ هر دو زمانی که پایین مقیاس دستمزد برای سرقت از افراد مشهور در مقایسه با پایین مقیاس دستمزد برای سرقت از افراد دیگر سنگین تر است، منطق از تمایل به سرقت از افراد مشهور حمایت می کند! طبقه ایرانی البته همه به درستی متوجه نشده اند که این افراد خواسته یا ناخواسته به تجمل علاقه دارند و به اشیای قیمتی گرایش دارند و در نتیجه بهتر است قربانیان او همین طبقه ثروتمند باشند! نکته ای که نباید نادیده گرفت، سارقان این گروه جزو سارقان آماتور و تازه کار نیستند، بلکه تبهکاران حرفه ای هستند که با فکری از پیش تعیین شده قربانیان معروف خود را انتخاب می کنند، به تعقیب آن ها می پردازند و در شرایط مناسب از سرعت آن متعجب می شوند. . ! بنابراین در این موارد با سارقان حرفه ای سر و کار داریم! اما چگونه است که سارقان این افراد به این سرعت شناسایی می شوند؟ واقعیت این است که جز در موارد استثنایی، دزدان هر محله و خیابان از یک سو و سارقان هر مال و پول از سوی دیگر مشخص هستند. بنابراین با ترکیب این دو گزاره می توان به این نتیجه رسید که سارق کالا یا مال معینی مانند تلفن همراه، کفش خودرو، سیستم گیربکس خودرو و… در هر محله و خیابانی شناخته شده است و شاید تحت نظارت عمل می کند. یک رهبر در آن منطقه این در حالی است که گفته می شود لیست این افراد و گاه تمام داده ها و حتی عکس های آنها با گذشت زمان و به لطف کمک سارقان و بالاتر از همه حرفه ای بودن آنها در دست نیروهای امنیتی فیزیکی می ماند. آن محله و حتی آلبوم عکس اکثر آنها گنجانده شده بود. بنابراین، زمانی که سرقتی از یک فرد مشهور رخ می دهد، از یک سو موقعیت اجتماعی خاص این قربانیان و شاید وجود ارتباطات خاص آنها در قدرت، علاوه بر احتمال بالای تأثیرات مخرب سرقت از آنها بر فضای اجتماعی است. فرآیندی که به نوعی می توان آن را ضعیف مدیریت کرد و یا اشاره به سیاست ناکارآمد احتمالی به سازمان متولی تضمین نظم، منجر به تلاش مضاعف سازمان متولی مبارزه با جرایم برای کشف سریع آن با ابزار می شود. در اختیار شماست، مانند آلبوم‌های عکس و پروفایل سارقان حرفه‌ای و خبرچین‌ها در باندهای سرقت، سارقان را شناسایی و آنها را شناسایی و حتی دستگیر کنید. شاید نتوان انکار کرد که میزان دسترسی اقشار مختلف جامعه به ابزار قدرت و قانون برای جلوگیری از تضییع حقوق خود برابر نیست و هر چه ثروت بیشتر باشد، تأمین اموال آنها بیشتر و اعتبار آنها بیشتر می شود. هر چه توجه حافظان نظم و انضباط جامعه بیشتر شود!

آخرین مصاحبه همسر داریوش مهرجویی ساعاتی قبل از قتل/ خیلی ترسیده بود! + عکس

نگاهی به سرقت افراد مشهور

اواخر سال 1370 چرخ های ماشین علی پروین به سرقت رفت.

حدود 20 سال پیش خودروی بنز فیروز کریمی مربی فوتبال مورد حمله سارقان قرار گرفت و مدتی بعد پلیس سارقان را شناسایی و دستگیر کرد.

ساعد هدایتی بازیگر سریال طنز تلویزیونی در سال ۱۳۸۴ مورد حمله سارقان قرار گرفت. سارقان حدود 4 میلیون تومان پول نقد از خودروی این بازیگر به سرقت بردند.

در اواخر خرداد 1385 لپ تاپ و دوربین هادیه تهرانی بازیگر سوپراستار از خودروی وی که در پارکینگ بیمارستان پارک شده بود به سرقت رفت.

عادل فردوسی پور مجری سرشناس کشور در سال ۱۳۸۶ با پرونده سرقت منزلش مواجه شد. او و خانواده اش پس از بازگشت از سفر متوجه تغییراتی در داخل خانه شدند و پلیس را در جریان گذاشتند که در نهایت پلیس سرقت از منزل فردوسی پور را تایید کرد.

ایمان مبعلی فوتبالیست در سال 1388 پس از بازگشت از ورزشگاه آزادی مورد فریب یکی از هواداران قرار گرفت و زمانی که او را سوار خودرو کرد تا به مقصد برسد با حمله مسلحانه مواجه شد.

در سال 1394 پریناز ایزدیار از دزدیده شدن کیف پولش از ماشینش خبر داد و گفت که مرد جوانی از شیشه تا کمر وارد ماشین شد و کیفم را گرفت و رفت.

اردیبهشت ماه در ماه 1397 منزل زنده یاد علی معلم منتقد و مدیر فیلمبرداری مورد حمله قرار گرفت.

بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون در زمستان 1397 با انتشار فیلمی از منزلش از سرقت اموالش خبر داد.

شهریور در ماه ۱۳۹۷ تلفن همراه اسدالله یکتا بازیگر سینما و تلویزیون در ترمینال جنوب مورد حمله سارقان قرار گرفت. با اطلاع پلیس، سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

فروردین در ماه 2019، ویلا و رستوران احمدرضا عابدزاده در شمال مورد حمله قرار گرفت. آنها لباس ها و دستکش های جام جهانی 1998، نقاشی های نفیس، هدایای متعدد مردم و چندین مورد گرانبهای او را دزدیدند. پس از سخنان عابدزاده، رئیس کل دادگستری استان مازندران اعلام کرد: چهار سارق در شهرستان کلاردشت دستگیر و در رابطه با سرقت از رستوران وی، سارق به همراه اموال مسروقه در سلمانشهر دستگیر و کالاهای مکشوفه به مالباختگان تحویل داده شد. آنهایی که

نیروانا قاسم خانی دختر مهراب قاسم خانی مهراب قاسم خانی در مهرماه ۱۳۹۸ با چاقو در خودروی خود مورد حمله سارقی قرار گرفت.

آبان 14:00: زمانی که علی دایی و دخترش از دفتر خود در زعفرانیه خارج شدند، یک سارق گردنبند باتجربه در کسری از ثانیه گردنبند طلای این فوتبالیست مشهور را به سرقت برد. علی دایی پیش از این نیز از خانه و تلفن همراهش سرقت شده بود.

آخرین مصاحبه همسر داریوش مهرجویی ساعاتی قبل از قتل/ خیلی ترسیده بود! + عکس

بهمن در ماه 1400 فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال تهران که به خانه بازگشت، متوجه دستکاری گاوصندوق منزلش شد که اقلام گرانقیمتی در آن یافت شد. دو سارق بودند که پس از تخریب درب ورودی خانه وارد خانه شدند و پس از جستجوی گاوصندوق را پیدا کردند و با مهارت زیاد آن را باز کردند و شروع به سرقت کردند.خرداد در ماه 1400 آزیتا ترکاشوند از سرقت منزلش در فضای مجازی خبر داد.

خرداد مریم امیرجلالی در ماه 1400 چند روز پس از سرقت از خانه آزیتا ترکاشوند، خبر سرقت از خانه او را داد. او ویدئویی از خانه اش را در فضای مجازی منتشر کرد که نشان می داد خانه اش تخریب شده است.

اواخر شهریور در ماه 1402 لاله صبوری بازیگر سینما و تلویزیون در جریان سرقت کیفش مجروح شد و مشکل مجروحیت او باعث شد تا این بازیگر چندین پلاتین کسب کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا