اخبار روز

آخرین اخبار در مورد وام مسکن جدید دولتی برای مستأجران

وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی با سود 5 درصد در شورای عالی وام مسکن با حضور رئیس جمهور تصویب می شود. اما از آن زمان تاکنون سازمان برنامه و بودجه تضمینی برای پرداخت مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات تا سقف 18 درصد ارائه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین کند که 13 درصد سود این وام مسکن توسط دولت پرداخت شود. شرایط ویژه برای وام فوری اعمال می شود. رهن از اقساط بلند مدت بهره مند است.

دولت قصد دارد مقیاس و تعداد تسهیلات مسکن روستایی را 200 میلیون تومان افزایش دهد. در حالی که سخنگوی دولت از افزایش سقف نوسازی مسکن روستایی خبر می دهد، اطلاعات به دست آمده از تسنیم حاکی از آن است که میزان این وام از 200 میلیون تومان فعلی به 350 میلیون تومان رسیده است.

سخنگوی دولت صبح امروز از تصویب هیات وزیران برای گسترش امکانات برای نوسازی مسکن روستایی خبر داد. علی بهادری جهرمی افزود: سال گذشته مبلغ این تسهیلات 200 میلیون تومان بود که بر اساس تصمیم امروز این مبلغ و تعداد تسهیلات نیز افزایش می یابد که با اطلاع رسانی جزئیات آن اعلام می شود.

پیگیری های تسنیم نشان می دهد وام مسکن روستایی به 350 میلیون تومان افزایش یافت. احتمالا یکی از دلایل پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سقف تسهیلات مذکور، افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه مصالح اصلی ساختمان بوده است.

اخبار مهم وام مسکن امروز

این مواد در حال حاضر از طریق بورس کالا عرضه می شود؛ تبلیغی که به گفته کارشناسان، کارشناسان و فعالان بازار مسکن، هزینه ساخت مسکن در کشور را افزایش داده است. پیش از این وام مسکن روستایی 200 میلیون تومان با سود 5 درصد و بازپرداخت 20 ساله بود.

بالغ بر 43 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش توسط بانک کشاورزی در قالب «کارت شیلات» برای تامین منابع اولیه آبزی پروران پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رجبعلی قربان زاده مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان شیلات کشور در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در راستای طرح عمومی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، کارت صیادی برای متقاضیان تامین سرمایه در گردش برای تامین نهاده های اساسی مانند بچه ماهی و خوراک آبزیان با سقف 200 میلیون تومان با سود 12 درصد صادر شد.

رجبعلی قربان زاده افزود: از مجموع تولیدکنندگان آب که برای دریافت پروانه صید در سامانه سیتا ثبت نام کردند، هزار و 694 متقاضی با مبلغ 221 میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شدند که از این تعداد 319 مورد اعتباری بالغ بر 43 میلیارد تومان دریافت کردند. از بانک کشاورزی

وام مسکن جدید برای مستاجران

وی تایید کرد: هم اکنون در استان های مازندران حدود 14 میلیارد تومان، خراسان رضوی 3.5 میلیارد تومان، استان اصفهان 2.8 میلیارد تومان و لرستان بیش از یک میلیارد تومان به تولیدکنندگان آب در قالب کارت صیادی، تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می شود.

قربان زاده در عین حال گفت: بر اساس دستورالعمل تهیه شده توسط سازمان شیلات ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، تولیدکنندگان ماهیان سردآبی، گرمابی، ماهیان خاویاری، میگو و دریایی می توانند از تسهیلات سرمایه در گردش در این شکل از بازار برای ارائه ورودی ها. نیز استفاده کنید

این مسئول افزود: تا امروز بیش از 674 متقاضی با مبلغ 340 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش در حوزه آبزی پروری از سامانه بازارگاه به بانک کشاورزی معرفی شده اند که از این تعداد 165 مورد منعقد شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران به نبود زیرساخت های لازم در سامانه تدوین شده توسط بانک کشاورزی برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش از سامانه بازارگاه اشاره و تصریح کرد: نرم افزار توسعه یافته بانک کشاورزی برای ثبت نام. از متقاضیان و امکانات پذیرایی می توان استفاده کرد. آنها برای بخش ماهیگیری در نظر گرفته نشده اند و نرم افزار جدید باید برای آنها توسعه یابد.

وی همچنین گفت: با پیگیری بانک و وزارتخانه و رفع مشکل نرم افزاری، مزارع آبزی پروری نیز می توانند از منابع عمومی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها از بازار استفاده کنند.

شرایط وام 100 میلیونی مسکن دولتی به سرپرستان خانوار

در بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌های مسکن، کشاورزی، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و شرکت دولتی پست بانک آمده است: «ابلاغ مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و مطابق با اجرای تبصره‌ها». 1 و 2 بر اساس ماده 69 قانون فوق الذکر، با احتساب نرخ تورم سالانه، سهمیه این بانک برای اعطای تسهیلات مذکور 102 میلیارد تومان و مدت بازپرداخت حداکثر 10 سال و براساس آن تعیین شده است. اعتبار متقاضیان با اخذ سفته از متقاضی یا ضامن معتبر و با در نظر گرفتن شرایط بودجه به شرح زیر تعیین و تسلیم می گردد. البته دستورالعمل مربوطه متعاقبا ارسال خواهد شد.

الف) خانوارهایی که پس از سال 1399 دارای دو فرزند بوده و یا خواهند داشت، هر خانواده به میزان 130 میلیون تومان.

ب) خانوارهایی که بعد از سال 1399 صاحب فرزند شده یا خواهند داشت، هر خانواده به میزان 110 میلیون تومان.

ج) خانوار دو نفره (زن و شوهر): هر خانواده 70 میلیون تومان.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا