اخبار روز

اظهارات جالب آتلانتیک!/ ناتو تا سال 2025 فرو می پاشد!

 

به گزارش نشریه آتلانتیک، درگیری های بین اعضای ائتلاف نظامی ناتو که با جنگ در اوکراین تشدید شده است، ممکن است به فروپاشی این ائتلاف منجر شود.

مجله آتلانتیک امریکن پیش بینی کرد که ناتو تا سال 2025 به دلیل جنگ در اوکراین سقوط خواهد کرد، رویدادی که پیامدهای جدی برای روابط بین الملل خواهد داشت.

به گزارش آتلانتیک، یکی از دلایل اصلی این فروپاشی، شکاف عمیق بین شاخه پوپولیستی حزب جمهوری خواه به رهبری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و سایر اعضای آن حزب و همچنین مشکلات امنیتی است که بیشتر اروپا با آن مواجه است.

این رسانه آمریکایی درگیری در اوکراین را محرک اصلی برای فروپاشی ناتو می‌داند و این گونه استدلال می‌کند که وقتی که یک جناح مسلط در یکی از دو حزب سیاسی اصلی در آمریکا از ارائه کمک به نیروی هوایی اوکراین حمایت نمی‌کند، این موضوع موید آن است که مرکز سیاسی (در آمریکا) تا حدی دستخوش تغییر شده است و در نتیجه آن آمریکا به متحد کمتر قابل اعتمادی برای اروپا تبدیل شده است.

نویسنده این مقاله به کشورهای اروپایی توصیه می کند برای این تغییرات آماده شوند و اقدامات مناسب را انجام دهند.

پیش از این، کالین پاول، وزیر خارجه سابق آمریکا نیز پیش بینی کرده بود که اگر درگیری در اوکراین به زودی پایان نیابد، فروپاشی ناتو از سال آینده آغاز خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا