اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

TCL اولین گوشی هوشمند دنیا با صفحه نمایش کاغذ مانند را معرفی کرد

پایگاه خبری تحلیلی پی ام آپ (pmup.ir):

پیش از آغاز نمایشگاه IFA 2023، TCL اولین گوشی هوشمند جهان با فناوری نمایشگر NxtPaper را معرفی کرد که حسی شبیه کاغذ به کاربر می دهد. این گوشی هوشمند که با نام TCL 40 NxtPaper در نسخه های 4G و 5G عرضه شده است و با فناوری NxtPaper فشار کمتری به چشم کاربر وارد می کند.

TCL در اوایل سال جاری نسل دوم فناوری NxtPaper را معرفی کرد، اما تنها سه تبلت و یک لپ تاپ به آن مجهز شده اند. اکنون این فناوری برای اولین بار وارد دنیای گوشی های هوشمند شده است.

مشخصات فنی تلفن TCL 40 NxtPaper

این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 6.78 اینچی LCD با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 90 هرتز است. این دستگاه از حالت خاصی استفاده می‌کند که رابط کاربری را خاکستری می‌کند تا متون را راحت‌تر خوانده و خستگی چشم را کاهش دهد. همچنین با استفاده از قاب مخصوص مجهز به T-Pen می توان از این صفحه نمایش به عنوان لپ تاپ استفاده کرد.
مشخصات فنی تلفن TCL 40 NxtPaper

قدرت این دستگاه را تراشه مدیاتک هلیو جی 88 تامین می کند که با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است; البته امکان استفاده از کارت حافظه نیز وجود دارد. در پنل پشتی این دستگاه یک دوربین اصلی سه گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین 5 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی قرار دارد. دوربین سلفی این دستگاه 32 مگاپیکسلی است.

از دیگر ویژگی های TCL 40 NxtPaper می توان به بلندگوی استریو با فناوری DTS 3D Boom Sound، جک 3.5 میلی متری هدفون و باتری 5010 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی اشاره کرد.

مشخصات فنی TCL 40 NxtPaper 5G

نسخه 5G این اسمارت فون دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی کوچکتر با Hdi است و علاوه بر آن به نرخ رفرش 90 هرتز مجهز شده و همچنان با قلم T-Pen سازگار است. ویژگی NxtPaper به گوشی اجازه می دهد تا دمای رنگ صفحه نمایش را بر اساس دمای محیط تغییر دهد.

مشخصات فنی TCL 40 NxtPaper 5G

قدرت این دستگاه توسط تراشه Dimension 6020 تامین می شود و از 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. این گوشی هوشمند به طور پیش فرض اندروید 13 را اجرا می کند و حداقل اندروید 14 را دریافت خواهد کرد. TCL 40 NxtPaper 5G توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 15 واتی تغذیه می شود.

در پنل پشتی از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین سلفی این دستگاه 8 مگاپیکسلی است.

قیمت گوشی های TCL جدید

گوشی TCL 40 NxtPaper 200 یورو قیمت دارد و از ماه آینده وارد بازار اروپا می شود. نسخه 5G این دستگاه تا دو ماه دیگر با قیمت 250 یورو در بازار اروپا به فروش می رسد.

منبع: دیجیتال

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان TCL اولین گوشی هوشمند دنیا با صفحه نمایش کاغذ مانند را معرفی کرد

که در تاریخ 2023-08-30 21:56:20 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است
به نقل از www.entekhab.ir

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا