اخبار روز

خبری خوش برای شاسی بلند سواران؛ شاسی بلند TXL حالا در ایران، قابل خریداری است!/ عکس + مشخصات

اخیراً نمونه‌ای از اکسید TXL به ایران وارد شده و در حال حاضر آزمایشات فنی این خودرو در حال انجام است.

اکسید یک برند خودروی چینی است که در سال ۲۰۱۷ شروع به فعالیت کرده و به طور اختصاصی در زمینه تولید محصولات شاسی بلند فعالیت می‌کند. این برند متعلق به معروفترین شرکت خودروسازی چینی یعنی چری اتومبیل است. بازار روسیه یکی از بازارهای مهم برای محصولات اکسید محسوب می‌شود.

خبری خوش برای شاسی بلند سواران؛ شاسی بلند TXL حالا در ایران، قابل خریداری است!/ عکس + مشخصات

ابعاد خودرو به طول ۴۷۸۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۸۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۳۰ میلی‌متر توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز ۲۸۰۰ میلی‌متر است. در قسمت دماغه خودرو از عناصر کرومی استفاده شده و جلوپنجره نیز دارای ظاهری بسیار جذاب است. این طرح نمای عقب نیز در نظر طراحان اکسید تی اکس ال ۲.۰ قرار دارد.

رینگ‌های آلومینیومی به سایز ۱۸ و ۱۹ اینچی در نظر گرفته شده است، با توجه به تریم موجود. سیستم ترمز در تمام چرخ‌ها دیسکی است.

اکسید TXL ۲.۰ همانند بسیاری از خودروهای چینی روز دنیا، از دو نمایشگر دیجیتال یکپارچه درون قاب استفاده می‌کند. تنظیمات سیستم تهویه نیز یک نمایشگر اختصاصی دارد. سیستم صوتی از برند سونی با ۱۲ اسپیکر و سیستم بهبود هوا نیز از ویژگی‌های دیگر داخل کابین می‌باشد. صندلی سرنشین جلو مجهز به ماساژ کمر و زیرپایی است.

SUV Oxid TXL به ایران آمد (+ عکس و مشخصات)
SUV Oxid TXL به ایران آمد (+ عکس و مشخصات)

این خودرو دارای امکانات متعدد در کابین است. به عناصری مانند سیستم تهویه هوای اتوماتیک با دسترسی اختصاصی برای ردیف‌ها، درب صندوق الکتریکی با قابلیت باز و بسته شدن بدون نیاز به دستکاری دستی، نورپردازی ۶۴ رنگ، پورت USB Type-C برای ردیف‌ها، استراحتگاه دست دو ردیف، سقف پانورامای الکتریکی، آینه‌های با قابلیت گرم کردن/عقب نمودن/تاشوی خودکار، تنظیمات الکتریکی صندلی‌ها با حافظه و… اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز، این خودرو با سطح ۲ خودروی خودران با ۵ دوربین و ۱۲ رادار التراسونیک تجهیز شده است. از دیگر امکانات ایمنی می‌توان به نشانگر باد لاستیک، دستیار برای حرکت در مناطق بالا و پایین، سیستم پارک خودکار و… اشاره کرد.

در قسمت موتور خودرو با 2 پیکربندی به مشتری ارائه می شود:

مدل 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو با 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور. میانگین مصرف سوخت 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی است. حداکثر سرعت 187 کیلومتر در ساعت است. با گیربکس 7 سرعته دی مدل CT و 2 لیتری 4 سیلندر توربو با 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور. حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت است. با گیربکس 7 سرعته دی CT به نظر می رسد مدیران خودرو مدل 1.6 لیتری توربو را به بازار ایران تحویل دهند. تمام چرخ متحرک به عنوان یک آپشن موجود است.

SUV Oxid TXL به ایران آمد (+ عکس و مشخصات)

مدیران خودرو هنوز برنامه های عرضه این خودرو را نهایی نکرده اند، با این حال پیش بینی می شود این خودرو در پایان سال جاری به صورت رسمی عرضه شود و اوایل سال آینده وارد بازار ایران شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا