اخبار روز سینما

عروسی باورنکردنی و چند میلیاردی دو سگ + عکس

دو زن اندونزیایی به دلیل برگزاری جشن عروسی گران قیمت برای سگ هایشان عذرخواهی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جمعه گذشته مراسم عروسی متفاوت و پرهزینه ای در یک مرکز خرید مجلل در جاکارتا، پایتخت اندونزی برگزار شد. دو زن اندونزیایی برای عروسی سگ خود با حضور اقوام و عروس و دامادهای سگ جشنی ترتیب دادند. در این مراسم عروس و داماد سگ به همراه صاحبانشان لباس سنتی جاوه بر تن کردند.

مراسم ازدواج این دو سگ 13350 دلار (معادل بیش از ششصد میلیون تومان) هزینه داشت که با توجه به توزیع فوق العاده نابرابر ثروت در این کشور آسیایی، انتقادات زیادی را در اندونزی به دنبال داشت.

پس از انتشار تصاویر عروسی، موجی از انتقادات در شبکه های اجتماعی اندونزی به راه افتاد که در نهایت صاحب سگ را مجبور به برگزاری نشست خبری و عذرخواهی کرد.

ایندیرا راتنساری، مالک لونا در این کنفرانس گفت: “ما بسیار متاسفیم و می خواهیم از طرفداران فرهنگ جاوه و همچنین از همه اندونزیایی ها که از این مراسم ناراحت و آزرده شدند عذرخواهی کنیم.”

راتنساری ادامه داد: ما به هیچ وجه قصد بی احترامی به مردم اندونزی و فرهنگ جاوه را نداشتیم.

انتقادات به این مراسم تنها بر اساس استفاده از لباس جاوه نبود. بلکه بسیاری از کاربران به خاطر برگزاری مراسم عجیب در کشوری که حداقل حقوق ماهیانه آن 327 دلار است، از این همه زیاده خواهی انتقاد کردند. بر اساس آمار بانک جهانی، یک دهم جمعیت 270 میلیونی اندونزی در سال گذشته زیر خط فقر زندگی می کردند.

با این حال، آنچه که خشم بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت این بود که راتنساری کارمند حقوق بگیر کاخ ریاست جمهوری است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا