اخبار ارز دیجیتال

بایننس، سرمایه گذاران آمریکایی را فریب داده است؟/ جزئیات توافق بایننس و SEC

بایننس، یک صرافی رمزارزی که درگیر مسائل حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) شده است، برای جلوگیری از مسدودیت دارایی‌های خود، اعلام کرده است که در حین رسیدگی به شکایت فعالیت خود را ادامه خواهد داد. در این شکایت، SEC ادعا کرده است که بایننس با دستکاری آمار حجم معاملات، سرمایه‌گذاران آمریکایی را فریب داده است.

در حالی که SEC از صرافی Binance و مدیر عامل آن به دلیل فعالیت های غیرقانونی شکایت کرد، اکنون خبر از قرارداد بایننس و دومین شنیده ها حاکی از آن است که بر اساس این توافقنامه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار به بایننس اجازه داده است تا زمان اعلام نتیجه پرونده در آمریکا به فعالیت خود ادامه دهد. این در حالی است که این کمیسیون پس از درک اتهامات بایننس به دنبال مسدود کردن دارایی های این صرافی در ایالات متحده بود.

 

Binance و SEC توافق کردند که دارایی ها را مسدود نکنند

به گفته این کمیسیون، برای محافظت از وجوه کاربران و جلوگیری از مهاجرت این شرکت به کشورهای خارجی، لازم بود دارایی های بایننس در ایالات متحده مسدود شود؛ اما بر اساس ادعای بایننس، بلوکه شدن دارایی ها منجر به محرومیت این شرکت از ادامه فعالیت می شود. بنابراین یک قاضی درخواست کرد قرارداد بایننس و SEC برای توافق بر سر تضمین وجوه کاربران آمده بود.

تسویه حساب بین Binance و SEC

حال طبق توافق صورت گرفته، بایننس با انتقال تمامی دارایی های متعلق به کاربران آمریکایی به خاک این کشور موافقت کرده است. علاوه بر این، شعبه ایالات متحده این بورس از ارائه دسترسی یا کنترل دارایی های مربوط به این کشور یا وجوه مربوط به عملیات بین المللی منع شده است.

همچنین، بایننس باید کیف پول های جدیدی ایجاد کند که کارکنان بین المللی آن به آن دسترسی نداشته باشند. همچنین، تا پایان رسیدگی به این شکایت، بایننس آمریکا تنها مجاز به انتقال دارایی ها برای پرداخت هزینه ها یا انجام تعهداتی بود که برای ادامه فعالیت های تجاری آن ضروری است. این توافق اکنون باید توسط قاضی امی برمن تایید شود، اما تایید آن به منزله حل و فصل دعوای SEC نخواهد بود.

به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار، این توافقنامه برای اطمینان از حفاظت از وجوه کاربران ایجاد شده است. ژائو همچنین در صفحه توییتر خود اعلام کرد که در حالی که معتقد است شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار بی فایده است، اما از رسیدن به توافق برای ادامه عملیات خوشحال است.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا