اخبار روز سینما

زیبایی و آراستگی ظاهر با به کار گیری این 9 تکنیک طلایی! / زیبایی و جوانی را به صورت خود هدیه دهید!

داشتن ظاهری زیبا و آراسته خواسته اکثر افراد است اما به دلیل مشغولیت‌های زیاد افراد این مورد مورد بی توجهی قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم با بیان نکته طلایی به شما کمک کنیم تا همیشه ظاهری زیبا داشته باشید.

در دنیای پرشتاب امروزی که تقریباً همه ما 24 ساعت وقت نداریم، ساعت ها وقت گذاشتن جلوی آینه و تلاش برای داشتن ظاهری بی نقص و بی عیب با روش های مختلف اصلاً ممکن و منطقی نیست. بهتر است به جای کارهای بی اثر و کوتاه مدت ترفندهای ساده و کارآمد داشته باشید. بهترین گزینه یک روتین ساده و بی نقص پوست است که ظاهری جذاب به شما بدهد. اما لازم نیست ساعت های طولانی جلوی آینه بنشینید و آرایش کنید. ما برای شما ترفندهای ساده اما موثری داریم که می توانید از آنها در برنامه زیبایی روزانه خود استفاده کنید.

یک ترفند زیبایی ساده اما موثر که هر خانمی باید بداند

1. برای درمان سیاهی زیر چشم ها از تست نیشگون استفاده کنید

این تست به شما کمک می کند تا آنچه را که برای از بین بردن سیاهی دور چشم نیاز دارید، کشف کنید. به سادگی پوست نرم زیر چشم خود را نیشگون بگیرید. اگر پوست ناحیه نیشگون گرفته سفید شد و سپس سفیدی از بین رفت، به این معنی است که احتمالاً پوست زیر چشم نازک است. در این صورت برای از بین بردن سیاهی دور چشم به کرم دور چشم با ویتامین C نیاز دارید.
اگر رنگ پوست نیشگون تیره باقی بماند، به چیزی برای تعدیل تغییر رنگ پوست نیاز دارید. برای بهبود سیاهی زیر چشم از کرم دور چشم با رتینول استفاده کنید.

یک ترفند زیبایی ساده اما موثر که هر خانمی باید بداند

2. لب هایتان را مسواک بزنید

می توانید با مسواک لب های خود را به آرامی لایه برداری کنید. در این حالت، مسواک به عنوان لایه بردار عمل می کند و با از بین بردن سلول های مرده پوست که به مرور زمان جمع شده اند، ظاهری سالم به لب ها می بخشد. به این ترتیب لب های ترک خورده و پوسته پوسته شما با لب های نرم و صاف جایگزین می شوند.

یک ترفند زیبایی ساده اما موثر که هر خانمی باید بداند

3. برای مرطوب کردن پوست خود از روش اسلاگینگ استفاده کنید

Slugging اصطلاحی است که برای استفاده زیاد از روغن ها و کرم ها برای حالت دادن به پوست و مو استفاده می شود، روشی که مزایای غیرقابل انکاری دارد. این می تواند پوست را براق و صاف کند. ابتدا باید صورت خود رابشویید یا بعد از حمام این کار را انجام دهید. مرطوب کننده را روی پوست مرطوب بمالید و سپس آن را با چیزی شبیه سلفون بپوشانید.

هنگامی که سلفون را روی یک مرطوب‌کننده می‌زنید، از خروج رطوبت جلوگیری می‌کند و آن را مجبور می‌کند داخل پوست بماند. با این روش پوست بیش از حد معمول رطوبت را جذب می کند و آن را شاداب می کند.

یک ترفند زیبایی ساده اما موثر که هر خانمی باید بداند

4. برای کاهش پف صورت غدد لنفاوی خود را ماساژ دهید

اگر غدد لنفاوی بدن به درستی تخلیه نشوند، می توانند مقدار زیادی مایع را به دام بیندازند و منجر به تورم نسبی شوند. بنابراین، اگر متوجه شدید که بیشتر اوقات صورت شما متورم است، ممکن است نشانه احتباس مایعات باشد و غدد لنفاوی زیر بغل شما به درستی تخلیه نمی شوند. برای حل این مشکل کافی است صورت و گردن را به آرامی در جهت پایین به سمت زیر بغل ماساژ دهید. ماساژ را از صورت شروع کرده و به سمت پایین ادامه دهید.

یک ترفند زیبایی ساده اما موثر که هر خانمی باید بداند

5. گل مژه را با روغن کرچک درمان کنید

گل مژه عفونتی است که در اثر انسداد مجاری چربی داخل پلک ایجاد می شود که اغلب به دلیل تجمع تدریجی چربی و کثیفی ایجاد می شود. برای درمان گل‌مژه، مقداری روغن کرچک را با نوک گوش پاک کن روی گل‌ها بمالید. پس از چند روز، گل مژه ها شروع به کوچک شدن کرده و قرمزی و تورم آن کاهش می یابد. دلیل آن خاصیت ضد باکتریایی روغن کرچک است. تحقیقات اثربخشی روغن کرچک را برای عفونت چشم نشان داده است.

یک ترفند زیبایی ساده اما موثر که هر خانمی باید بداند

6. برای درمان جوش از کرم گوگرد استفاده کنید

استفاده از کرم گوگرد می تواند راهی عالی برای از بین بردن تدریجی جوش های سر سیاه باشد، روشی باستانی که کلئوپاترا، ملکه مصر باستان نیز از آن استفاده می کرد. دلیل آن خاصیت ضد باکتریایی گوگرد است که هم به از بین بردن جوش های سر سیاه و هم به درمان روزاسه کمک می کند. می توانید از گوگرد به شکل کرم یا ژل استفاده کنید. صابون ها و لوسیون های صورت حاوی گوگرد هستند که همگی می توانند به کاهش جوش های سر سیاه کمک کنند.

یک ترفند زیبایی ساده اما موثر که هر خانمی باید بداند

7. رشد موهای خود را با گیاه رزماری افزایش دهید

جوشانده رزماری نه تنها به رشد مو کمک می کند بلکه می تواند شوره سر را نیز کاهش دهد. در واقع، تحقیقات نشان داده است که عصاره رزماری به اندازه داروی رشد مو ماینوکسیدیل (Minoxidil) موثر است. به سادگی مقداری ریشه رزماری تازه را به مدت 20 دقیقه بجوشانید، سپس آب آن را در یک بطری اسپری بریزید و تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید. روزی یکبار آب رزماری را روی ریشه موهای خود اسپری کنید.

یک ترفند زیبایی ساده اما موثر که هر خانمی باید بداند

 8. برای لیفت صورت خود ماهیچه پلاتیسما را ماساژ دهید

عضله پوستی گردن یا پلاتیسما را می توان عضله جوانی دانست، زیرا حفظ سلامت آن به حفظ جوانی صورت کمک می کند. یکی از نشانه های بارز پیری، افتادگی صورت است. عضله پلاتیسما قسمت پایین صورت را به قفسه سینه متصل می کند و هنگامی که به تدریج منقبض و کوتاه می شود، کل ساختار پایین صورت را پایین می کشد.

برای حفظ قدرت این عضله می توانید آن را ماساژ دهید. پوست را جمع کنید و بین انگشتان خود نگه دارید، سپس به آرامی آن را به سمت گردن خود بکشید. انجام منظم این کار می تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از پیری زودرس داشته باشد، زیرا باعث افزایش جریان خون در این ناحیه و افزایش تولید کلاژن می شود.

یک ترفند زیبایی ساده اما موثر که هر خانمی باید بداند

9. برای کاهش نفخ آب تخم گشنیز بخورید

طبق تحقیقات، عصاره دانه گشنیز می تواند سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد. تخم گشنیز در کاهش نفخ نیز موثر است. نفخ شکم یکی از علائم سیستم گوارشی بیمار است، زیرا در این حالت گازها در معده حبس می شوند. برای کاهش اثرات این اتفاق ناخوشایند، دانه های گشنیز را بیشتر به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

برای این کار مقداری دانه گشنیز آسیاب شده را یک شب تا صبح در یک لیوان آب خیس کنید. صبح روز بعد، تخم ها را از لیوان خارج کرده و آب باقی مانده را بنوشید. این به بدن کمک می کند تا غذا را بهتر هضم کند و در نتیجه از نفخ جلوگیری می کند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا