اخبار ورزشی

9 حقیقت جالب در مورد آنخل دی ماریا

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، آن خال دی ماریا متولد 14 فوریه 1988 در روزاریو آرژانتین یک فوتبالیست حرفه ای است که خود را به عنوان یکی از با استعدادترین بازیکنان جهان معرفی کرده است. دی ماریا به دلیل توانایی فنی استثنایی، سرعت فوق العاده و تطبیق پذیری تاکتیکی اش شناخته شده است و در طول دوران حرفه ای خود رکورد قابل توجهی را به دست آورده است.

دی ماریا فوتبال حرفه ای خود را با روزاریو سنترال در آرژانتین آغاز کرد و سپس به اروپا رفت و در سال 2007 به تیم پرتغالی بنفیکا پیوست.

دی ماریا در طول چهار سال دوران حرفه ای خود نقشی کلیدی در موفقیت رئال مادرید داشت. او با این باشگاه عناوین ملی و بین المللی متعددی از جمله موفقیت در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل ری به دست آورد. در سال 2014 هموطن مسی راهی باشگاه انگلیسی منچستریونایتد شد. علیرغم شروع امیدوارکننده، مصدومیت ها ثبات آرژانتینی را به چالش کشید و زمان حضور او در لیگ برتر نسبتا کوتاه بود.

سال بعد، دی ماریا با مبلغ 63 میلیون یورو به پاری سن ژرمن (PSG) منتقل شد و نقاط عطف جدیدی را در حرفه او رقم زد. او در فرانسه برجسته شد و در کنار نیمار و کیلیان امباپه مثلث هجومی قدرتمندی را تشکیل داد. دیماریا نقش مهمی در تسلط پاری سن ژرمن در لیگ داخلی داشت و در کسب چندین عنوان لیگ فرانسه، کوپه دو فرانس و کوپه د لا لیگ نقش مهمی داشت.

در 8 جولای 2022، دی ماریا پس از امضای قرارداد به عنوان بازیکن آزاد راهی یوونتوس شد. او در اولین بازی خود در لیگ برای بیانکونری گل زد و پاس گل داد، اما در نیمه دوم پس از مصدومیت تعویض شد. این ستاره همچنین برای بانوی پیر در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و صدمین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را مقابل باشگاه سابقش بنفیکا انجام داد.

در صحنه بین المللی، دی ماریا از سال 2008 نماینده تیم ملی آرژانتین بوده است. او در تورنمنت های متعدد کوپا آمه ریکا حضور داشته و نقش مهمی در قهرمانی آلبیون سلسته در جام 2021 و جام جهانی 2022 داشته است و در هر دو فینال گلزنی کرده است. عملکرد دی ماریا برای کشورش بسیار مورد تحسین قرار گرفته است و او همچنان بخشی جدایی ناپذیر از تیم ملی است.

یکی از ویژگی های برجسته دی ماریا تطبیق پذیری اوست. این مرد می تواند در پست های مختلف در هافبک هجومی و مناطق دیگر بازی کند و سبک خود را با نیازهای تیم تطبیق دهد. سرعت انفجاری و مهارت های استثنایی او در دریبل زدن به او اجازه می دهد تا مدافعان را نابود کند و موقعیت های گلزنی برای خود و هم تیمی هایش ایجاد کند.

در اینجا 11 حقیقت جالب در مورد خال دی ماریا آورده شده است که حتما باید بدانید:

دکتر به او توصیه کرد که فوتبال بازی کند.

یک خال پس از اینکه پزشکش به والدین پسر توصیه کرد که به او اجازه دهند برای هدایت انرژی بالای خود ورزش کند، فوتبال را شروع کرد. دیماریا بعدها به عنوان مرد فینال شناخته شد.

کشف شدن توسط یک استعدادیاب

دی ماریا قبل از بازی برای بزرگترین باشگاه های جهان، در پرتغال و آرژانتین نامی برای خود دست و پا کرد. او ابتدا کار خود را با روساریو سنترال، یکی از قدیمی ترین تیم های آرژانتین آغاز کرد. پس از اینکه در حین بازی برای باشگاه محلی خود (توریتو) توسط یک پیشاهنگ مشاهده شد، او به آرامی راهی اروپا شد.

او با رونالدو و مسی بازی کرد

دی ماریا در دوران درخشان خود یکی از معدود بازیکنانی است که در کنار رونالدو و مسی بازی کرده است. دوران حضور او در رئال مادرید باعث شد که او در کنار برخی از بهترین بازیکنان جهان مانند کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و سرخیو راموس بازی کند و خود را به عنوان یکی از بهترین های پست خود معرفی کند. در سطح بین المللی، او با کاپیتان آرژانتین لیونل مسی در چندین جام جهانی و کوپا آمریکا بازی کرده است.

داستان پشت نام مستعار

دی ماریا به لطف اندام باریکش به ال فیدئو لقب گرفت. ملقب به “نودل” یا “فیدئو”، آرژانتینی سخت کوش، سریع و از نظر تکنیکی درخشان، خط دفاع حریف را شخم می زند.

یازده کنجکاوی در مورد آنخل دی ماریا

بهترین گلزن لالیگا در فصل 14-2013

عملکرد دی ماریا در رئال مادرید دیدنی بود. در فصل 14-2013، این بازیکن آرژانتینی بالاتر از لیونل مسی، سسک فابرگاس و کریستیانو رونالدو بیشترین پاس گل (17) را در لیگ به ثبت رساند.

یازده کنجکاوی در مورد آنخل دی ماریا

مردی برای فینال

این وینگر 35 ساله از همان روزهای ابتدایی فوتبالش در موقعیت های مهم گلزنی می کرد. آن خال، در فینال المپیک 2008، برنده بازی را مقابل نیجریه به ثمر رساند تا آلبی سلسته مدال طلا را به دست آورد. او در پیروزی 2-1 رئال مادرید مقابل بارسلونا در فینال کوپا دل ری 2014 نقش آفرینی کرد و حتی لحظه ای جادویی برای کسب دهمی اروپا خلق کرد.

دی ماریا همچنین در فینال جام جهانی 2022 مقابل فرانسه برای آرژانتین گلزنی کرد و البته گل او به برزیل باعث شد آلبی سلسته قهرمان کوپا آمه ریکا 2021 شود.

یازده کنجکاوی در مورد آنخل دی ماریا

بهترین بازیکن آرژانتینی سال

دی ماریا در سال 2014 پس از عملکرد فوق العاده اش در جام جهانی و رئال مادرید به عنوان بهترین بازیکن سال آرژانتین انتخاب شد. او در جام جهانی 2014 شانس بیشتری نسبت به لیونل مسی برای کسب توپ طلا داشت.این ستاره همچنین به عنوان بخشی از تیم منتخب جام جهانی 2014 انتخاب شد.

یازده کنجکاوی در مورد آنخل دی ماریا

قرار گرفتن در ترکیب منتخب تاریخ آمریکای جنوبی

دی ماریا از سال 2011 تا 2020 توسط فدراسیون بین المللی فوتبال تاریخ و آمار در تیم دهه CONMEBOL (کنفدراسیون آمریکای جنوبی) قرار گرفت. نام او در کنار برخی از بزرگ‌ترین نام‌های آمریکای جنوبی مانند لیونل مسی، نیمار، مارسلو و سرخیو آگوئرو قرار گرفت که درخشش مرد آرژانتینی را در دهه گذشته به نمایش گذاشتند.

یازده کنجکاوی در مورد آنخل دی ماریا

تیم منتخب یوفا در سال 2014

دی ماریا که با نام لادسیمای رئال مادرید شناخته می‌شود، با بازی‌های دی ماریا در رقابت‌های قهرمانی UCL در سال 2014، جایگاهی را در تیم منتخب یوفا در کنار سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو به دست آورد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا