اخبار روز

8 میلیون مستمری بگیر منتظر بازنشستگان هستند

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حقوق بازنشستگان به ویژه کم درآمدها باید در بودجه سال آینده افزایش یابد. به طور مستمر و تا پایان عمر به افراد دارای شرایط مستمری مندرج در فهرست پرداخت می شود.» قانون بیمه های اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس آیین نامه جدید بازنشستگان کشوری و بیمه های اجتماعی می باشد. سه میلیون و 600 هزار مستمری بگیر منتظر اجرای مصوبه قانونی تعدیل حقوق بازنشستگی هستند. حقوق مستمری بگیران در سال 1401 برای افراد مختلف و همچنین حق بیمه بازنشستگی متفاوت است. مستمری بگیران تامین اجتماعی 1401 مبلغ از حقوق بازنشستگان کشور کمتر است

درست است مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه با تاکید بر همسویی دائمی حقوق مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی گفت: در برنامه ششم توسعه کل کشور به طور کلی به این موضوع اشاره شده است. همسویی مستمری بگیران و متأسفانه متن نوشته شده مبهم و نامشخص است و جا برای اجرا دارد. یک شکست دولت در انجام این کار وجود داشت.

وی افزود: با توجه به مبهم بودن این بند از پیش نویس طرح ششم پهنه بندی، امکان پیگیری وجود ندارد و از نظر نظارتی اگر مجلس بخواهد آن را لحاظ کند، چنین امکانی وجود ندارد. از آنجایی که متن قانون مشخص نبود و وظیفه واقعی دولت را تشکیل نمی داد، قادر به نظارت و تعقیب آنها نبود.

نماینده نوبندان و سربیشه یادآور شد: علاوه بر این در پایان دوره دولت قبل لایحه ای برای دائمی شدن همسویی حقوق بازنشستگی تهیه و به مجلس ارسال شد که با تغییر دولت این لایحه توسط مجلس پس گرفته شد. و عملاً این موضوع که آیا همگام سازی باید دائمی باشد یا خیر، به نوعی از چرخه جانشین خارج شد.

نخعی با تاکید بر اینکه برنامه هفتم توسعه که در روزهای آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد ظرفیت خوبی برای همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان لشکری ​​و روستایی است. کار قانون باید تدوین شود و برای دولت تکلیف ایجاد کنیم که بر اساس این مصوبه موضوع همسان سازی دائمی را پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه این پیشنهاد را برای تطبیق دائمی حقوق بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم در جلسه علنی و در جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم قطعا ارائه خواهم کرد که امیدوارم به تصویب نمایندگان برسد، افزود: تلاش خواهیم کرد تا اجرا شود. این پیشنهاد طبق ماده 30. برنامه ششم نباید متنی مبهم باشد، بلکه باید واضح و مختصر باشد و منابعی برای اجرای آن در نظر گرفته شود.

نخعی گفت: اگر دولت را در برنامه هفتم متعهد کنیم که همسان سازی دائمی مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی انجام دهد، دولت می تواند بر این اساس قانونی را تدوین و به مجلس ارائه کند و یا در صورت صحیح و دقیق بودن تمام سوالات در لایحه قانون برنامه هفتم فقط باید برای حل مشکلات این گروه، یک دستورالعمل اجرایی در مورد همسان سازی تدوین و همان متن برنامه هفتم را اجرا کند.

پرداخت ماهانه اضافه حقوق بازنشستگان از این ماه

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، اضافه حقوق ماهانه و سالانه مستمری بگیران را تشریح کرد. سید صولت مرتضوی در مراسم رونمایی از صندوق های بازنشستگی تکمیلی گفت: امروز دیداری با رهبر معظم انقلاب داشتیم که رهبر معظم انقلاب در این دیدار توضیحاتی را بیان کردند: اقدامات دولتی داشتند که در تاریخ کم نظیر بود. .

وزیر تعاون، کار و رفاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که من از این دولت نه تنها حمایت و تایید را انتظار دارم، بلکه از این دولت تقدیر و تشکر دارم و در این راستا در 8 فصل از سربازان نظام جمهوری اسلامی تجلیل کردند. ایران و خدمتگزاران ملت تذکرات مفیدی دادند. وی با اشاره به افزایش امید به زندگی در ایران ادامه داد: میانگین امید به زندگی در ابتدای پیروزی انقلاب بین 52 تا 53 سال بوده است. کار بزرگی که این سامانه در زمینه خدمات پزشکی و اجتماعی انجام داده است، منجر به افزایش امید به زندگی در ایران شده است که بر اساس گزارش های دریافتی از کلیه مراکز رسمی داخلی و خارجی از جمله سازمان بهداشت جهانی، این رقم به 78 سال رسیده است.

مرتضوی تصریح کرد: صندوق های بازنشستگی که صندوق های بین نسلی هستند حداقل ضمانت ادامه زندگی آبرومندانه را فراهم می کنند اما این اقدام کافی نیست چرا که در نظام جمهوری اسلامی ایران مبادلات فراوان و هزینه های بالایی وجود دارد. بنابراین لازم است برای این کار کار مناسبی انجام شود.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: خوشبختانه قانونگذاران صندوق های بازنشستگی اضافی را برای این منظور در نظر گرفته اند و مردم می توانند در این صندوق ها سرمایه گذاری کرده و از سود آنها بهره مند شوند. هر چقدر انسان سرمایه گذاری کند می تواند سود ببرد. افراد پس از بازنشستگی می توانند در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند و وراث آنها نیز می توانند از آن بهره مند شوند. وی تصریح کرد: بازنشستگان می توانند در سود سرمایه شرکت کنند. همچنین علاوه بر مستمری، ماهانه و سالانه حقوق اضافه دریافت کنند.

میرهاشم موسوی در بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام 200 میلیون ریالی در سامانه مرکزی ثبت نام کرده اند و تا پایان هفته آینده این وام به 40 هزار نفر پرداخت می شود. از بازنشستگان خود به قید قرعه.

وی تصریح کرد: اولویت دولت سیزدهم با تاکید رئیس جمهور بر تامین اجتماعی کشور، توسعه خدمات درمانی در همه حوزه ها به ویژه خدمات درمانی رایگان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: در راستای توسعه خدمات درمانی، هم اکنون بیش از 133 طرح درمانی در کشور در حال اجراست که از این تعداد حدود هفت طرح مربوط به استان گلستان است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا