اخبار روز

8 میلیون ایرانی در دهک دهم درآمدی قرار دارند


به گزارش پی ام آپ، علیرضا عسگریان در خصوص آخرین تحولات و تحولات خانوارهای ایرانی از نظر اقتصادی و با بیان اینکه خط فقر در ایران توسط 12 نهاد رصد می شود، اظهار داشت: خط فقر به شکل های مختلف ارائه می شود؛ به گونه ای که خط فقر در ایران به شکل های مختلف ارائه می شود. مثلاً در خط فقر تغذیه ای، ممکن است خانواده ای در وضعیت بدی نباشد، اما دچار سوءتغذیه باشد. در برخی از مدارس شهرهای بزرگ، برخی از دانش آموزان ممکن است به دلیل خوردن تنقلات دچار سوء تغذیه شوند.

«خط فقر» با مجوزهای لازم توسط ارگان رسمی قابل اعلام است

وی ادامه داد: بنابراین ردیابی خط فقر اعداد مختلفی را نشان می دهد که گاهی اوقات اختلاف نظر ایجاد می کند. برخی خط فقر را بالاتر می دانند، زیرا عوامل متعددی در تعریف خط فقر مؤثر است. این در حالی است که اعلام رسمی خط فقر نیازمند نهادی رسمی است که تمامی مجوزهای لازم را برای اعلام این موضوع داشته باشد.

اعلام خط فقر دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت متمرکز در زمینه فقر تغذیه ای فعالیت می کند و در این زمینه آماری به دست آورده است، گفت: برای اینکه یک فرد بتواند بتواند. برای اینکه سلامتی خود را کند نگه دارید و این سلامت بین نسلی است، باید به فقر تغذیه ای توجه کرد، در حالی که ممکن است فردی در وضعیت اقتصادی متوسط ​​قرار بگیرد، اما از نظر تغذیه به خودش نرسد.

البته ممکن است فردی از نظر تغذیه ضعیف باشد و نتواند از وضعیت تغذیه خود مراقبت کند. در فقر تغذیه بسیار تناقض وجود دارد و از آنجایی که یک مرکز رسمی در این زمینه نمی تواند دقیق صحبت کند، به دنبال این هستیم که برآورد خط فقر را در وزارت رفاه به دست آوریم و با مجوز به عنوان مرجع رسمی تبلیغ کنیم. ، گرفتن مجوز به این راحتی نیست. ما باید بسیاری از نهادهای مختلف را متقاعد کنیم زیرا اعلام خط فقر دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و بنابراین باید همه عوامل مرتبط را همسو کنیم.

نیاز به تخریب و انجام آزمایشات گسترده در کشور

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت امحا و آزمایش در سطح کشور تصریح کرد: تصور کنید دولت برای کمک به اقشار آسیب پذیر برنامه دارد، این کار باید با داده های کافی، به روز و دقیق انجام شود تا بتوان این کمک را انجام داد. کافی است.” به جامعه هدف برسد. پس اولین قدم استفاده از پایگاه سلامت ایرانیان و به روز رسانی و به روز رسانی داده ها و تست جامع است که خوشبختانه اکنون در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

بررسی 11 شاخص رفاه اقتصادی خانوارهای ایرانی برای تخریب

به گفته معاون بهزیستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پایگاه بهزیستی ایران دارای 11 شاخص اساسی است که بر اساس این شاخص ها به صورت هوشمند عمل می کند. البته گاهی ممکن است مشکلاتی در این شاخص ها وجود داشته باشد اما میانگین آن قابل قبول است.

عسگری تصریح کرد: آزمون واسا بر اساس حساب بانکی، تراکنش ها، ساختار و تعداد خانواده، سفرهای خارج از کشور، تعداد وسایل نقلیه و اموال و میزان حقوق، واجد شرایط بودن و وضعیت و سپس تجزیه و تحلیل دهک ها با استفاده از این حق انجام می شود. حالا اگر دقیق تر بخواهید باید «درصدی» را انجام می دادید که الان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود. علاوه بر این، با وجود این موارد، تفاوت هایی وجود دارد، به این ترتیب اگر بخواهیم یارانه را بین همه مردم تقسیم کنیم، اعتراض در کمترین حد ممکن خواهد بود و اگر بخواهیم یارانه را به هر نسبت عادلانه تقسیم کنیم. اگر یارانه به صورت مساوی تقسیم شود، اعتراضات بیشتر خواهد شد، زیرا برخی از افراد از دریافت یارانه محروم و برخی مشمول دریافت یارانه خواهند شد. در حال حاضر قرار است یارانه را به صورت عادلانه تقسیم کند، هرچند می دانیم اعتراضاتی خواهد شد.

وی با ارائه آماری از تعداد خانوارهای تحت پوشش برای دریافت یارانه، اعلام کرد: 91 درصد افراد مشمول دریافت یارانه هستند که در این میان جمعیت دهک دهم حدود 8 میلیون نفر است و پس از اعتراضات سال گذشته و یک نیم میلیون نفر تحت پوشش یارانه هستند.

عسگریان با بیان اینکه همه مردم توافق منطقی دارند که همه نباید یارانه دریافت کنند، گفت: تا زمانی که رضایت عمومی افزایش یابد، سعی می کنیم با توضیحات قانع کننده ای که به مردم ارائه می دهیم، اعشار را به شکلی منطقی، علمی و منصفانه اجرا کنیم.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حداقل ده ها فرمول بررسی و احراز صلاحیت برای آزمون گسترده در کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف و همچنین کسب و کارهای مجازی (استارتاپ) بدون وزارت رفاه از آنها اطلاعات می خواهد و آنها اطلاعات شما را در مورد آزمون واسا به وزارت رفاه منتقل می کنند، بنابراین هر چه معدل عادلانه تر باشد، تغییرات بیشتری ایجاد می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا