اخبار روز سینما

8 افسانه تاریخی که اشتباه شد!

همه ما می دانیم که نباید هر چیزی را که می شنویم باور کنیم. این در مورد تاریخ نیز صدق می کند. تحقیقات و پیشرفت های علمی در طول سال ها به ما کمک کرده است تا پاسخ سوالاتی را که در گذشته داشتیم پیدا کنیم. با این حال، هنوز باورهای غلطی وجود دارد که بسیار رایج هستند.

در زیر به برخی از این باورهای غلط تاریخی می پردازیم.


بیشتر بخوانید: مونالیزا با لباس هایی از فرهنگ های مختلف جهان.


8 افسانه تاریخی که اشتباه شد!

1- پرنسس آناستازیا توانست از مرگ بگریزد

اگرچه ما می خواستیم این داستان واقعی باشد، اما متاسفانه اینطور نیست. سالها تصور می شد که آناستازیا، دختر آخرین تزار روسیه، از قتل جمعی خانواده اش فرار کرده است. اما با انجام آزمایشی جسد وی در سال 2007 شناسایی شد.

چندین فیلم با موضوع این افسانه ساخته شده است و در طول سال ها بسیاری از زنان ادعا کرده اند که آناستازیا هستند، از جمله یک زن آلمانی به نام آنا اندرسون که به دروغ ادعا کرد دختر آخرین تزار روسیه در سال 1922 است و دارای یک تقریباً یک داستان معتبر برای اثبات ادعای او. تصمیمی گرفته بود.

8 افسانه تاریخی که اشتباه شد!

2- دیوار چین از ماه دیده می شود

در سال 1983 کتابی از ریچارد هالیبرتون، سفرنامه نویس آمریکایی به نام «کتاب عجایب دوم» منتشر شد که در آن نوشت که دیوار چین از ماه دیده می شود و تنها سازه انسانی است که حفظ شده است. . می توانید آن را در آنجا ببینید با این حال، این فقط یک افسانه است که از بین رفته است. این دیوار حداکثر 9 متر عرض دارد و بنابراین رصد آن با چشم غیر مسلح از فاصله بیش از 384 هزار کیلومتری ماه تا زمین امکان پذیر نیست.

8 افسانه تاریخی که اشتباه شد!

3- کشتی تایتانیک به دلیل کوه یخ غرق شد

شواهد جدید نشان می دهد که دلیل غرق شدن کشتی تایتانیک فقط کوه یخ نبوده، بلکه یک سری سهل انگاری بوده است. بدن تایتانیک به مدت 3 هفته بدون اینکه کسی متوجه شود در آتش سوخت. و هنگامی که آن برخورد با کوه یخ رخ می دهد، دیگر برای ترمیم آسیب بسیار دیر است.

8 افسانه تاریخی که اشتباه شد!

4- وایکینگ ها کلاه ایمنی شاخ دار می پوشیدند

وایکینگ ها در فیلم ها و کارتون ها اغلب با کلاه ایمنی شاخدار ظاهر می شوند. اما در واقعیت اینطور نبود، زیرا هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این کلاه های شاخدار وجود داشته است. حتی در متون به جا مانده از وایکینگ ها به آن اشاره نشده است.

از آنجایی که استفاده از کلاه ایمنی شاخدار در طول جنگ ایده خوبی نیست، اعتقاد بر این است که این تصور غلط منشأ آن را در یک اثر موسیقایی هنرمند آلمانی ریچارد واگنر در سال 1876 به نام حلقه نیبلونگ دارد. [نژادی از کوتوله ها در اساطیر اسکاندیناوی و آلمان](حلقه نیبلونگ ها).

8 افسانه تاریخی که اشتباه شد!

5- انیشتین در ریاضیات ضعیف بود

شاید برخی از کسانی که میانه خوبی در ریاضیات ندارند بگویند که آلبرت انیشتین در توجیه ضعف خود مانند آنها بوده است، اما این باور اشتباه است. درست است که انیشتین در آزمون ورودی دانشگاه مردود شد، اما دلیل آن ضعف در ریاضیات نبود، بلکه عدم تسلط بر زبان فرانسه بود. انیشتین در سن 15 سالگی در سخت ترین دروس مانند ریاضیات، فیزیک و جبر به تسلط کامل دست یافته بود.

8 افسانه تاریخی که اشتباه شد!

6- ناپلئون کوتاه قد بود

اگرچه ناپلئون بناپارت اغلب به عنوان یک مرد کوتاه قد نشان داده می شود، اما او در واقع قد متوسطی داشت. ناپلئون تقریباً 1.69 متر قد داشت که در آن زمان قد متوسط ​​یک مرد بالغ در نظر گرفته می شد. شاید تعجب کنید که این تصور غلط درباره قد ناپلئون از کجا آمده است. پاسخ جیمز گیلری، کاریکاتوریست انگلیسی قرن هجدهم است که در برخی از آثارش ظاهر و «قد کوتاه» ناپلئون را طعنه می‌زند.

8 افسانه تاریخی که اشتباه شد!

7- ون گوگ تمام گوشش را برید

برخلاف تصور رایج، ون گوگ تنها قسمت پایین گوش چپ خود را برید، نه تمام آن. زمانی که ون گوگ با دوست و همکارش، پل گوگن، نقاش معروف فرانسوی، در آرل فرانسه زندگی می کرد، دچار حمله زوال عقل شد که باعث شد گوگن را با چاقو و بعداً با لاله تهدید کند و گوش خود را ببرد.

8 افسانه تاریخی که اشتباه شد!

8- اهرام مصر توسط بردگان ساخته شده است

ساخت اهرام مصر دشوار بود، اما مطمئناً کار بردگان نبود. این عجایب دنیای معماری در واقع توسط کارگران و مهندسان ماهر ساخته شده است. کار بر روی چنین پروژه مهمی باعث افتخار بود. غذای بسیار باکیفیت و اقامتگاه های ویژه در اختیار این کارگران قرار گرفت که اگر برده بودند هرگز از چنین امتیازاتی برخوردار نمی شدند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا