اخبار روز سینما

8 باور غلط ساخته شده توسط فیلم ها و سریال ها

مضامین تخیلی و غیرواقعی تقریباً بخشی جدایی ناپذیر از همه فیلم‌ها هستند، بنابراین گاهی اوقات باور اینکه واقعیت با آنچه در فیلم‌ها می‌بینیم متفاوت است، سخت است.

1- قدم زدن در جنگل مانند قدم زدن در پارک است

8 باور غلط ساخته شده توسط فیلم ها و سریال ها
در فیلم‌ها، بازیگران معمولاً وقتی در جنگل قدم می‌زنند بسیار آراسته و شیک به نظر می‌رسند. اما واقعیت بسیار متفاوت است.

در جنگل رطوبت هوا به حدی است که سر تا پا عرق می کنی و راه گریزی نیست. محیط جنگل مانند زودپز است. گرما و رطوبت هوا بیش از هر محیط دیگری شما را می کشد. شما از نیش حشرات در امان نخواهید بود، از پشه هایی که به نظر می رسد پایانی برای عنکبوت های بزرگ ندارند، کنه هایی که از هر گوشه به شما حمله می کنند و مورچه های آتش خشمگین.

2- ماموران مخفی زندگی تجملی دارند

8 باور غلط ساخته شده توسط فیلم ها و سریال ها

در فیلم‌های معروف و پرطرفداری مثل «جیمز باند» و «ماموریت غیرممکن»، معمولاً ماموران مخفی به‌عنوان افراد بسیار ثروتمندی نشان داده می‌شوند که می‌توانند هرچه می‌خواهند بخرند، ماشین‌های گران قیمتی داشته باشند و حتی سعی نمی‌کنند خودشان باشند. اما در واقعیت کاملا برعکس است، زیرا ماموران مخفی باید مانند بقیه و تقریبا نامرئی باشند.

3- فردی که سقوط می کند با گرفتن آن با یک دست نجات پیدا می کند

8 باور غلط ساخته شده توسط فیلم ها و سریال ها

در فیلم های محبوب، شخصیت ها یک فرد در حال سقوط را نجات می دهند و اغلب در آخرین لحظه دست او را می گیرند. حتی در برخی فیلم ها با گرفتن دست یک نفر را در وسط سقوط نجات می دهند. با این حال، در زندگی واقعی، این می تواند منجر به آسیب جدی یا حتی مرگ برای هر دو طرف شود.

4- جاسوس ها مانند سوپر مدل ها هستند

8 باور غلط ساخته شده توسط فیلم ها و سریال ها

در فیلم‌ها، جاسوس‌های زن همیشه شبیه سوپر مدل‌ها به نظر می‌رسند، لباس‌های زیبا می‌پوشند و مدل‌های مویشان بی‌عیب و نقص است. شاید این شیوه نمایش جاسوسان زن از ماتا هاری الهام گرفته شده باشد، بالرین زیبای هلندی که در جنگ جهانی اول به جاسوسی برای آلمانی ها متهم شد و از آن زمان تاکنون با فیلمسازان گیر کرده است.

5- آبی که از شیرهای سیستم اطفای حریق سقف خارج می شود تمیز است

8 باور غلط ساخته شده توسط فیلم ها و سریال ها

سکانس هایی که در آن سیستم اطفاء حریق سقفی فعال می شود و اتاق با آب سیستم پر می شود در فیلم های تریلر بسیار رایج است. اما این آب باید کثیف و بدبو باشد. با این حال، شخصیت‌ها طوری رفتار می‌کنند که انگار در یک باران خوشایند تابستانی هستند و لباس‌هایشان تمیز نگه داشته می‌شود.

6- قورباغه ها فقط قور می کنند

8 باور غلط ساخته شده توسط فیلم ها و سریال ها

در همه فیلم های هالیوود صدای همه قورباغه ها یکی است. قورباغه‌ها در واقع صداهای مختلفی تولید می‌کنند که صدای غرغر یکی از آنهاست.

مسئله این است که اولین طراحان صدا به برکه ها می رفتند و صداهای محیط را ضبط می کردند. این بیشتر از روی راحتی اتفاق افتاد تا ترجیح. در نهایت صدای قور قور به یک صدای رایج در فیلم ها تبدیل شد و مردم فکر می کردند که همه قورباغه های دنیا قور می کنند.

7- بستن شمشیر از پشت مرسوم بود

8 باور غلط ساخته شده توسط فیلم ها و سریال ها

در سری ویچر و بسیاری دیگر از فیلم های قرون وسطایی، قهرمانان اغلب شمشیرهای خود را پشت سر خود حمل می کنند. اما در واقعیت، این امکان پذیر نیست، زیرا هنگام برداشتن شمشیر از غلاف، بریدن شانه آسان است.

8- در بیابان می توانید لباس های ظریف بپوشید

8 باور غلط ساخته شده توسط فیلم ها و سریال ها

در فیلم «مومیایی» شخصیت «اولین» بر پشت یک شتر خود را برای عبور از صحرا آماده می کند و برای این سفر لباس هایی را انتخاب می کند که پارچه های ظریفی دارند و اندام او را نشان می دهند. اما چنین لباس هایی در شرایط بیابانی کاملاً بی استفاده هستند. در واقع، اولین باید لباس هایی با پارچه جنسی طبیعی انتخاب می کرد که به پوست اجازه تنفس بدهد، زیرا این نوع پارچه ها رطوبت را جذب کرده و به سرعت خشک می شوند.

Recent search terms:

  • https://rimino ir/blog/8-باور-غلط-ساخته-شده-توسط-فیلم-ها-و-سریال/

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا