دانستنی ها

7 نشانه اضطراب در بدن

همیشه نشستن و صحبت درباره چیزهایی که ما را آزار می دهد آسان نیست. حتی ممکن است برای این کار به زمان نیاز داشته باشیم یا فکر کنیم همه چیز در زندگی ما فوق العاده است. اما بدن ما هرگز دروغ نمی گوید و اگر به آن گوش ندهیم به ما «پیام» می دهد. این پیام ها اغلب ناخوشایند هستند، اما بدن از آنها به عنوان آخرین راه حل برای کمک گرفتن استفاده می کند.

1- دارید دندان قروچه می کنید

به گفته روزیاتو، بزرگترین عامل دندان قروچه اضطراب است. ممکن است در طول روز یا در خواب ناآگاهانه دندان قروچه کنید. یکی از نشانه های داشتن این عادت، احساس درد در فک در صبح روز بعد است. همچنین ممکن است متوجه شوید که دندان‌هایتان کوتاه‌تر می‌شوند. استفاده از گارد دندان (حفاظ پلاستیکی دندان) یا مراجعه به روانشناس این مشکل را حل می کند.

2- مدام و زیاد عرق می کنید

عرق کردن ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد: دمای بالا، ورزش یا زمانی که مغز چیزی را به عنوان یک تهدید درک می کند. با این حال، اگر مدام عرق می کنید، ممکن است نشانه آن باشد که اضطراب شدیدی را تجربه می کنید. بدن ما سعی می کند آب خود را ابتدا از طریق پوست و سپس کلیه ها تخلیه کند تا در حین دفاع از خود به توالت نرویم. به همین دلیل است که وقتی حالت جنگ یا گریز بدن شما فعال می شود، زیاد عرق می کنید.

3- بیش از حد معمول ریزش مو دارید

اگر خود را زیر دوش یا با موهای زائد روی شانه خود می بینید، می تواند نشانه ای از اضطراب پنهان باشد. حتی می توانید ناخودآگاه موهای خود را کوتاه کنید. پریشانی روانی می تواند مرحله رشد چرخه رشد مو را مختل کند. به یاد داشته باشید که ریزش مو اغلب به تأخیر می افتد، حتی اگر اخیراً تجربه ناخوشایندی نداشته باشید. به همین دلیل است که ممکن است 6 تا 12 هفته پس از یک رویداد استرس زا ریزش مو را تجربه کنید.

4- روی پوستتان نقاط قرمز دارید

اگر پوست شما هنوز قرمز است، حتی اگر به چیزی حساسیت ندارید، ممکن است یک بیماری روانی داشته باشید. همچنین ممکن است به دلیل اضطراب، نقاط قرمز در داخل دهان شما ظاهر شود. ممکن است آنقدر تحت استرس بوده اید که بدن شما مواد شیمیایی ترشح کرده است که واکنش بدن شما را به عملکردهای دیگر تغییر می دهد.

5- پلک زدن مداوم دارید

اضطراب می تواند سیگنال های غیر طبیعی را به مغز و ماهیچه ها ارسال کند. در نتیجه پلک ها به طور غیر قابل کنترلی سوسو می زنند. ممکن است متوجه حرکت غیرارادی پلک پایین یا در موارد نادر پلک فوقانی خود شوید. در برخی موارد، پرش پلک برای هفته ها یا حتی ماه ها طول می کشد.

6- دهان شما مدام خشک است

اگر مدام تشنه هستید حتی اگر هیچ چیز شور نمی خورید، به خلق و خوی خود توجه کنید. اضطراب طولانی مدت غدد بزاقی را مختل می کند و باعث خشکی دهان می شود. همچنین ممکن است به دلیل خشکی دهان در بلع مشکل داشته باشید.

7- بدن شما سرد است

استرس ذهنی می تواند علت “پدیده رینود” باشد که در آن رگ های خونی در دست ها و پاها برای مدت کوتاهی به شدت باریک می شوند. این باعث سردی و بی حسی در قسمتی از بدن مانند بینی می شود و می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. پدیده رینود در زنان و کسانی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند بیشتر دیده می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا