دانستنی ها

با این چند عادت روزانه هوش خود را تقویت کنید! /جزئیات

اگر سنتان بالا رفته و حس می‌کنید هوش و ذهنتون به پیشینه خودش نمی‌رسه، برید سراغ یه موسسه آموزشی متخصص برای بزرگسالان و با یادگیری زبان یا موسیقی جدید، مغزتون رو تقویت کنید.

راز تقویت هوش و حافظه در دوران پیری زمانی برای شما قابل حل است که تغییرات دلپذیری را در زندگی روزمره خود ایجاد کنید. سال ها این باور در بین مردم وجود داشت که انسان ها با سطح خاصی از هوش به دنیا می آیند و در واقع تلاش اصلی انسان این است که از همان سطح هوش در زندگی شخصی و اجتماعی خود استفاده کند، اما محققان این موضوع را ثابت کرده اند. هر فردی می تواند از تقلب های با طراوت و توانمند استفاده کند هوش خود را افزایش دهید.

می‌دانیم که یادگیری مهارت‌های جدید با هوش بالاتر سریع‌تر و آسان‌تر می‌شود، برای این منظور باید روش‌های ساده و کم‌هزینه‌ای را بشناسیم و از آن استفاده کنیم که هوش و توانایی یادگیری ما را افزایش می‌دهد.

با این چند عادت روزانه هوش خود را تقویت کنید! /جزئیات

راه ها و روش های تقویت هوش و حافظه در دوران سالمندی

در این قسمت شما را با ۷ روش موثر برای افزایش هوش و یادگیری آشنا می کنیم.

1- برای رشد هوش در بزرگسالی نوازندگی کنید

بله، شما درست این را متوجه شدید؛ نواختن آلات موسیقی راهی برای تقویت یادگیری است. دانشمندان بر این باورند که نواختن یک آلت موسیقی به مغز کمک می کند تا از ریاضیات، زبان جدید، قدرت تحلیل و غیره استفاده کند. جالب است بدانید که به این حقیقت پی بردید که توانایی یادگیری را افزایش می دهد. از سوی دیگر، نواختن موسیقی با تقویت یادگیری نیمه مغز، قدرت خلاقیت فرد را افزایش می دهد.

با این چند عادت روزانه هوش خود را تقویت کنید! /جزئیات

2- مطالعه کنید هر چه که باشد تا هوشتان در بزرگسالی تقویت شود!

فواید مطالعه در ذهن شما برابر است با لذت تماشای یک فیلم هیجان انگیز. در واقع، گاهی اوقات خیلی مهم نیست که چه می خوانید، زیرا با خواندن ذهن شما به نوعی استرس بیرونی را از بین می برد.

خواندن روزنامه، مجله، کتاب و غیره نه تنها حجم اطلاعات را افزایش می دهد، بلکه به ذهن شما اجازه می دهد تا الگوها را تشخیص دهد و فرآیند را با دقت بیشتری درک کند.

با این چند عادت روزانه هوش خود را تقویت کنید! /جزئیات

3- راه تقویت هوش بزرگسالان با ورزش کردن آن هم از جنس مداوم

مثل همیشه، یکی از گزینه های توصیه شده برای موفقیت و آرامش، ورزش است. انجام تمرینات به طور مداوم و البته متناوب بسیار مفیدتر از انجام تمرینات سنگین در مدت زمان کوتاه است.

وقتی ورزش می کنید، سلول ها با BDNF، نوعی پروتئین، غنی می شوند. پس از این تغییرات، سلول های مغز با قدرت فوق العاده ای در حافظه، یادگیری، تمرکز و درک مواجه می شوند. دانشمندان هشدار دادند که نشستن طولانی مدت و کم تحرکی نوعی مرگ آهسته برای مغز است، بنابراین اهمیت ورزش را نباید نادیده گرفت.

با این چند عادت روزانه هوش خود را تقویت کنید! /جزئیات

4- تقویت هوش بزرگسالان با یادگیری زبان جدید

حل پازل های مختلف را فراموش کنید و به سراغ یادگیری زبان جدید بروید تا هوش و حافظه خود را تقویت کنید، علاوه بر بهره مندی از مزایای یادگیری زبان جدید، مغز خود را نیز به عنوان منبع یادگیری آماده خواهید کرد.

دانشمندان معتقدند افرادی که به بیش از یک زبان صحبت می کنند قدرت بیشتری در حل مسائل و معماهای دشوار دارند. یادگیری یک زبان جدید به مغز شما قدرت بالاتری برای تجزیه و تحلیل مشکلات و ارائه راه حل های بهتر برای حل مشکلات و مشکلات می دهد. علاوه بر این، صحبت به دو زبان می تواند اعتماد به نفس و تسلط شما بر محیط را افزایش دهد.

با این چند عادت روزانه هوش خود را تقویت کنید! /جزئیات

5- برای تقویت هوش بزرگسالان انباشته یادگیری‌های خود را تست کنید

بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی و کالج معمولاً آنچه را که آموخته‌اند در یک سری امتحانات امتحان می‌کنند. این یک راه عالی برای توسعه هوش و یادگیری است که با قرار گرفتن در چنین موقعیتی همراه است.

نیاز تجمعی به یادگیری و قرار گرفتن در چنین شرایطی به ما کمک می کند تا هوش خود را یاد بگیریم و تقویت کنیم، پس در صورت امکان خود را در آزمون های گروهی محک بزنید.

شرکت در مسابقاتی که از تلویزیون و رادیو بر اساس دانش عمومی پخش می شود، مستلزم صداقتی است که ذهن را به سمت فرآیند هدایت می کند. همه این ویژگی ها در یک کلام منجر به افزایش هوش می شود.

با این چند عادت روزانه هوش خود را تقویت کنید! /جزئیات

6- مغز خود را تمرین دهید

کار از مغز به معنای تحریک و به چالش کشیدن آن است، نه به معنای ارائه فعالیت بدنی به مغز. سودوکو، پازل، چیستان، بازی های گروهی، بازی با کارت های مختلف. همه این بازی ها طیف عظیمی را در مسیرهای عصبی و سیناپس ها ایجاد می کنند که اساسا گامی در جهت بهبود هوش است.

زمانی که سلول های عصبی در شرایط جدید و با انجام این بازی های فکری و فکری به توانایی بیشتر پاسخ می دهند، قبلاً این شرایط را برای مغز ایجاد کرده ایم و به مرور زمان شاهد افزایش هوش در خود خواهیم بود.

با این چند عادت روزانه هوش خود را تقویت کنید! /جزئیات

7- مدیتیشن، تفکر عمیق از راه‌های تقویت هوش بزرگسالان

در سال 1992، دالای لاما از ریچارد دیویدسون دعوت کرد تا یک سری مطالعات دقیق برای اندازه گیری امواج مغزی در حین تفکر و تمرکز بر روی یک موضوع خاص انجام دهد. نتایج کامل این تحقیق در سال 2004 در وال استریت ژورنال منتشر شد. این امر به تأثیر مثبت تفکر و تمرکز بر افزایش هوش اشاره دارد.

در واقع با تمرکز و مراقبه، تسلط مغز بر فعالیت های مربوط به کنترل احساسات، هوش و یادگیری به طور تصاعدی افزایش می یابد.به همین دلیل است که مردم شرق باستان قبل از درگیر شدن در حساس ترین موقعیت ها، چند دقیقه به مراقبه می پرداختند. در واقع مدیتیشن زبان مشترک راهی برای کنترل قدرت مغز برای تقویت هوش و هوش است.

منبع سایت نمناک

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا