اخبار روز

60 درصد بازنشستگان زیر 5 میلیون حقوق می گیرند


به گزارش پی ام آپ، محمد اسدی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور گفت: خبرنگاران مبارزان اصلی در همه جنگ های نرم هستند، بنابراین در همه جنگ ها اعم از سخت و نرم و در همه بحران ها حضور دارند و هستند. در خط مقدم

اسدی بیان کرد: در مجموع 4 میلیون و 600 هزار بازنشسته تامین اجتماعی تحت پوشش تامین اجتماعی داریم که حقوق آنها از آسمان دریافت می شود. 360 مرکز استانی و شهری داریم و 3 هزار نفر هیئت مدیره مرکز را تشکیل می دهند.

وی افزود: پیگیری مشکلات بازنشستگان صندوق و قوانین و مقررات و کمک های اجتماعی از مهمترین وظایف ماست.

اسدی تاکید کرد: تورم تقریباً به همه اقشار جامعه فشار آورده و افراد با درآمد ثابت مانند بازنشستگان را با مشکل بیشتری مواجه کرده است و تورم با دستمزد ناسازگار است و دلیل محدودیت درآمد بازنشستگان این است که نمی توانند اضافه کار کنند. کسب درآمد اضافی

60 درصد بازنشستگان زیر 5 میلیون حقوق می گیرند

وی گفت: بیش از 60 درصد بازنشستگان حداقل و کمترین حقوق را دریافت می کنند و بازنشستگانی داریم که یک سوم 5 میلیون و 300 هزار تومان دریافت می کنند و شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر از سایر صندوق ها متاثر است.

وی افزود: اقشار متوسط ​​30 درصدی هستند که بین 8 تا 15 میلیون نفر دریافت می کنند و بیشتر شکایات آنها از دستمزدشان است و بیشتر آنها بی خانمان هستند و دستمزدشان صرف مسکن می شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور گفت: برای جامعه کارگری حرکتی به نام نمایشگاه عالی کار داریم که قانونی است و حداقل دستمزد را بر اساس تورم فعلی جامعه کارگری تعیین می کند. تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی با نرخ افزایش دستمزد فاصله زیادی دارد و این به دلیل بی اطلاعی از قانون است.

وی گفت: در اصل 96 تامین اجتماعی به صراحت آمده است که تامین اجتماعی موظف است حداقل سالی یک بار حقوق بازنشستگان را با توجه به نرخ تورم و معیشت افزایش دهد و این امر باید به تصویب هیات وزیران برسد و گاهی شاهد مشکلاتی در این زمینه هستیم. حوزه. .

وی درمان را یکی از مسائل و مشکلات بازنشستگان دانست و گفت: در برخورد با بازنشستگان، قانون به صراحت می گوید که ماده 54 تامین اجتماعی به صراحت مقرر کرده است که درمان صفر تا صد بیمه شده باید توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود. سازمان، اما می بینیم که شرکت های بیمه در پرداخت ها با برخورد به آن نگاه می کنند، نرخ ها در بخش خصوصی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: درمان در کشور ما پزشک محور است و پزشک در مورد نحوه برخورد با بیمار تصمیم می گیرد و پیشنهاد می کند در آن بیمارستان درمان شود. اگر با تامین اجتماعی قرارداد داشته باشیم، نرخ های بخش دولتی و خصوصی را پرداخت می کنند. بنابراین باید به سمت بیمه تکمیلی برویم که بار مضاعف ایجاد می کند.

فسخ قرارداد با آینده سازان حافظ آبان ماه

ادامه داد: در مراکز خصوصی تامین اجتماعی درمان اضافه می شود اما جوابگوی تعداد بیماران نیست و برای یک بیماری خاص غیر اورژانسی باید حداقل ماه ها در صف باشند و باید منتظر بمانند یا به بیمارستان های دیگر مراجعه کنند. اما کیفیت بیمارستان ها تامین اجتماعی از نظر پذیرایی با برخی از بیمارستان های خصوصی علی رقابت می کند.

وی با اشاره به قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: قرارداد با شرکت بیمه آینده حافظ. آبان یک ماه گذشت و تمام شد.

تامین اجتماعی سرمایه کارگران و نسل هاست

اسدی بیان کرد: تامین اجتماعی سرمایه کارگران و بین نسلی است و هیچکس نباید دست به سرمایه بزند اما می بینیم که مدیریت شرکت های تامین اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک جریان مداخله گر در هر صورت است.

وی افزود: به بهانه اصل 44 قانون بانک رفاه را ایجاد کردند و 67 درصد مدیریت این بانک در اختیار وزارت اقتصاد است و سود 2300 میلیارد تومانی آن به تامین اجتماعی می رسد. و 1.5 میلیارد تومان معادل 67 درصد مالیات بر این مبلغ است. ما نگران این هستیم که این مسیر به کجا می رود.

25 درصد تناسب حقوق بازنشستگان پرداخت شود

وی با اشاره به اجرای طرح همسان سازی برای بازنشستگان گفت: فلسفه همسان سازی به این دلیل است که امسال برای افرادی که حداقل دستمزد دریافت می کنند 27 درصد و برای سایر رده های درآمدی 21 درصد افزایش حقوق تصویب شد، اما میزان تعیین شده باید حفظ شود. به روز. ، اما یک بار در گذشته انجام شده است. و 75 درصد تناسب در سال های 1399 و 1400 انجام شد اما 25 درصد باقی ماند. از ابتدای سال توانستیم 1400 معوقه را پس بگیریم که مستمری بگیران انتظار دارند 1400 معوقه را نیز پرداخت کنند.

وی افزود: هر دستی که بخواهد وارد جیب خزانه تامین اجتماعی شود، قطعا باید منتظر واکنش جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی باشد و خودخواهی نیست! از شورای عالی امنیت ملی درباره خود بانک رفاه و درآمدهای آن پیگیری کردیم که امیدواریم در کنار پیگیری های قانونی به نتیجه برسد.

اسدی درباره تناسب حقوق بازنشستگان گفت: برای اینکه متوسط ​​حقوق بگیران در زمان تعیین حقوق بازنشستگان از حداقل حقوق بگیران دور بمانند، تناسب انجام می شود که 75 درصد آن برای سال 1398 و 1393 و مابقی 25 درصد پرداخت شده است. که در احکام بازنشستگان نیز آمده است اما پرداخت نکرد.

دستمزد بازنشستگان باید با تورم افزایش یابد

این عضو شورای عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در حال تعامل با مجلس هستیم تا دولت موظف شود بر اساس تورم حقوق بازنشستگان را افزایش دهد تا مجبور نباشیم هر سال حقوق بازنشستگان را تعدیل کنیم.

وی با اشاره به موضوع مشارکت یکی از اعضای بازنشسته به اعضای صنفی شورای عالی کار گفت: با توجه به تاثیر حقوق کارگران بر حقوق بازنشستگان، به نظر می رسد در مشاوره باید کرسی رای داشته باشیم. و ما در چارچوب این پیشنهاد به نمایندگان مجلس گفتیم که ما مانند کارگران و کارفرمایان حداقل یک نماینده داریم.

مصیبت بازنشستگان تامین اجتماعی از خروج 400 قلم دارو

اسدی در خصوص موارد مشمول اقلام درمانی در بیمه پایه گفت: 400 قلم دارو در سال جاری از پوشش بیمه پایه خارج شده است. داروهایی که از لیست پوشش بیمه خارج می شوند مانند ویتامین ها و مسکن ها ضامن بقای بازنشسته است و بازنشسته بدون این داروها زنده نمی ماند و این داروها فقط برای جوانان غیر ضروری است اما از لیست حذف شده است. . از زمانی که نسخه ها الکترونیکی شد، هیچ سندی با بازنشستگان وجود ندارد تا بازنشسته شکایت کند و بگوید هزینه دارو را از من گرفته اند. به شورای عالی بیمه نامه زده ایم و گفته ایم باید بررسی شود که چند درصد از داروهای خارج شده از پوشش طبق نظر پزشکان برای بازنشستگان ضروری است.

وی تاکید کرد: متأسفانه در حوزه دارویی هیچ گونه شفاف سازی وجود ندارد. ما در شورای عالی بیمه نماینده نداریم و بیمه ها و خود دولت در آن حضور دارند و پاسخگو نیستند.

وی در خصوص برنامه هفتم توسعه و مفاد پروژه دولت در خصوص مستمری بگیران گفت: اصلاحات پارامتریک از نظر سن و تجربه در صندوق ها لازم است اما باید حقوق کارگران که حرفه ما هم هست رعایت شود و ظلم نشود. . بهترین راه این است که قانون عطف به ماسبق از ما پیشی نگیرد و کارگرانی که از تاریخ معینی حق بیمه پرداخت می کنند مشمول قوانین و اصلاحات جدید شوند.

ما در مجلس فعلی سکوت کرده ایم.

اسدی تصریح کرد: ما در مجلس فعلی سکوت کرده ایم و فارغ از دیدگاه سیاسی در مجلس صدای صنفی نداریم. متاسفانه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی از مزایای مستمر برخوردار نیستند. حداقل به 5 نفر در مجلس برای دفاع از حقوق بازنشستگان حرفه ای و کسبه مطیع تشکل ها نیازمندیم. بنابراین اهمیت حضور بازنشستگان باید در این انتخابات جدی تر باشد و پیش بینی می کنیم حضور بازنشستگان بیشتر از سایر اقشار و گروه های اجتماعی باشد.

منبع: فارس


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا