اخبار روز

اعزام 50 اتوبوس از قم به مرز مهران برای سهولت تردد زائران!/جزئیات


به گزارش پی ام آپ، علی نیک در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اربعین حسینی که صبح امروز ۲۹ مرداد برگزار شد در خصوص طرح علمداران خدمت شهرداری قم، اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل چند هفته قبل از محرم جلسات داخلی متعددی برای ایام عاشورا، تاسوعا و اربعین برگزار شد و در جلسه گذشته تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی از ابلاغ دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر اعزام یکسری اتوبوس به مرز مهران خبر داد و گفت: 50 دستگاه اتوبوس از بخش خصوصی به همراه تیم پشتیبانی و امکانات تعمیرات سیار به مرز مهران اعزام می شوند و در مهران خدمات‌رسانی انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه این روزها مسافران زیادی در قم خواهند بود، گفت: این مسافران یا با اتوبوس های بین شهری به قم آمده اند و یا با اتوبوس به مناطق زیارتی قم می‌روند که نیازمند افزایش و تقویت ساعت کار ناوگان در این ایام و برنامه‌ریزی ویژه برای روز اربعین و پیاده‌روی عظیم آن روز است.

وی تصریح کرد: در همین راستا تعداد ۷۰ دستگاه اتوبوس برای روز اربعین در نظر گرفته شده است که خواهشمندیم شورای ترافیک استان مسیر ویژه‌ای را برای اتوبوس در بلوار پیامبر اعظم (ص) در نظر بگیرند تا زائرین در برگشت از مسجد مقدس جمکران در آسایش باشند و با اتوبوس جابه‌جا شوند.

نیک با اعلام اینکه خط حرکت در اطراف حرم رایگان است، گفت: سرویس دهی در پیاده راه ارم توسط انواع خودروهای برقی سازمان اتوبوسرانی انجام می شود و تعداد اتوبوس های خط جمکران تا حرم تقویت می شود. اتوبوس های بیشتری در صورت نیاز اعزام خواهند شد.

وی در پایان بیان کرد: در روز اربعین ابتدا سعی بر این است که از درب شماره ۲ جمکران تا حرم مطهر را پوشش دهیم، اما با توجه به حجم زائر قطعاً مسیر بسته خواهد شد و محل استقرار اتوبوس‌ها در میدان آل یاسین خواهد بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا