دانستنی ها

5 کاری که پزشکان از شما می خواهند هنگام گرمای شدید انجام دهید

بعد- فراتر از نیاز به ماندن در خانه و تا حد امکان هیدراته ماندن در صورت امکان، چه کارهای دیگری می توانید برای محافظت از خود و خانواده خود در برابر افزایش دما انجام دهید؟

بر اساس اخبار منتشر شده توسط فاکس نیوز؛ در اینجا پنج نکته وجود دارد که اکثر پزشکان می خواهند هنگام مواجهه با دمای بالا در نظر بگیرید:

1- ابتدا شاخص گرمای منطقه خود را دریابید

شاخص گرما ترکیبی از گرما و رطوبت است که تعیین می کند چقدر می توانید به طور موثر عرق کنید. عرق سیستم آبپاش بدن است که پوست شما را خنک می کند و در نتیجه از گرم شدن بیش از حد بدن جلوگیری می کند. هر چه رطوبت بیشتر باشد، تبخیر عرق به هوای اشباع شده با مولکول های آب که توانایی خنک شدن شما را مهار می کند برای بدن سخت تر می شود.

شاخص گرما نحوه احساس گرما در بدن است و شاخص گرما بالای 26 درجه سانتی گراد می تواند منجر به بیماری های مرتبط با گرما شود.

2- مهم است که بدانیم مراقب کدام علائم باشیم

برخی از علائم هشدار دهنده را می توان به راحتی نادیده گرفت. مراقب گرفتگی عضلات و به دنبال آن گرمازدگی باشید، جایی که احساس خستگی و بی حالی می کنید و دوباره عرق می کنید. ممکن است احساس تشنگی، سرگیجه، حالت تهوع و سردرد داشته باشید. اگر نمی توانید به داخل بروید یا یک نقطه سایه پیدا کنید، وقت آن است که به یک مکان خنک بروید. سپس هیدراته بمانید تا بتوانید عرق را با محلول های مایع و الکترولیت جایگزین کنید.

3- یاد بگیرید که مراقب علائم گرمازدگی در دیگران باشید

گرمازدگی زمانی اتفاق می افتد که بدن فرد به بالای 40 درجه سانتیگراد برسد و تعریق متوقف شود و پوست گرم و خشک شود که باعث حفظ جریان خون در اندام های حیاتی و همچنین تسریع در موارد اضطراری می شود.

بدن خاموش می شود، زیرا فردی که قربانی گرما می شود گیج می شود و حتی می تواند به اصطلاح خاموش شود، زیرا ضربان قلب او افزایش می یابد و فشار خون در بدن او پایین می آید و بدن نمی تواند خنک شود. مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر با فردی مواجه شدید که احساس سردرگمی، عدم پاسخگویی و گرمازدگی دارد، باید فوراً با 911 تماس بگیرید.

تیم‌های اورژانسی که به محل حادثه می‌رسند، با گذاشتن آب سرد یا در صورت وجود یخ، یخ، سرد کردن بدن در اسرع وقت و دادن مایعات وریدی، مصدوم را به اورژانس منتقل می‌کنند. . قبل از رسیدن پرسنل اورژانس، می توانید فرد مبتلا به گرمازدگی را به یک منطقه سایه دار ببرید و با آب خنک کنید.

4- اگر فردی مبتلا به بیماری مزمن هستید، باید مراقب گرمای شدید هوا باشید.

این امر به ویژه در صورتی که فشار خون بالا دارید و داروهای ادرارآور مصرف می کنید یا دیابت دارید یا در فضای باز کار می کنید بسیار مهم است زیرا خطر گرمازدگی در شما بیشتر است.

در حالی که چاق بودن در هوای سرد مزیت محسوب می شود زیرا عایق بیشتری برای بدن ایجاد می کند، در هوای گرم برعکس از اتلاف گرما جلوگیری می کند و افراد چاق را مستعد استرس گرمایی می کند. همچنین در صورت امکان بهتر است در گرما تنها نباشید تا فردی مراقب شما باشد و از وضعیت شما آگاه باشد.

5- مراقب عزیزانتان در ماشین باشید و آنها را تنها نگذارید.

آیا می دانستید که دمای داخل یک ماشین داغ تنها در 10 دقیقه می تواند 20 درجه سانتیگراد افزایش یابد؟ بنابراین، باید مراقب پدربزرگ و مادربزرگ یا فرزندان خود باشید و مطمئن شوید که در گرمای شدید تابستان در یک محیط خنک هستند. تنها گذاشتن آنها در ماشین

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا