دانستنی ها

5 شیوه بسیار ساده برای تشخصیص تخم مرغ های فاسد

تخم مرغ یکی از مواد اصلی آشپزخانه است که از نظر ارزش غذایی بسیار ارزشمند است. گفته می شود تخم مرغ سرشار از مواد مغذی مختلف مانند کلسیم، چربی های سالم و مواد معدنی است. با این حال، تخم مرغ های فاسد برای سلامتی بسیار مضر هستند، بنابراین شناسایی تخم مرغ های فاسد می تواند در پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت موثر باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، احتمال فاسد شدن تخم مرغ را به دلیل تاریخ های گذشته تولید کمتر می بینیم. تخم مرغ ها معمولاً بلافاصله پس از خارج شدن از یخچال استفاده می شوند و کمتر در معرض فساد در هوای آزاد قرار می گیرند. با این حال، تاریخ انقضای تخم مرغ می تواند آن را فاسد کند.

با این حال، طبق گفته‌ی تایمز آف ایندیا، یکی از جنبه‌های مهم سلامت تخم‌مرغ، اطمینان از تازه و بدون آلودگی بودن تخم‌مرغ‌ها است. یادگیری نحوه شناسایی تخم مرغ فاسد برای جلوگیری از خطرات بالقوه سلامتی و مشکلات آشپزی بسیار مهم است. در این مقاله در مورد چند راه تشخیص تخم مرغ فاسد از تخم مرغ سالم صحبت کردیم.

تست شناور؛ تشخیص تخم مرغ سالم در آب

روش های مختلفی برای تست تخم مرغ های فاسد از تخم های غیر فاسد وجود دارد که یکی از این روش ها تست شناور است. یک کاسه یا ظرف را با آب پر کنید و تخم مرغ را به آرامی در آب قرار دهید. تخم مرغ های تازه فرو می روند و در ته ظرف می نشینند. اگر تخم مرغ در انتهای ظرف به صورت عمودی بایستد اما شناور نشود، خوردن آن همچنان بی خطر است، اما به اندازه یک تخم مرغ تازه امن نیست. اگر تخم مرغ روی سطح شناور شود، احتمالاً فاسد شده است و باید دور انداخت.

نحوه تشخیص مرغ سالم با تست نقطه ای

برای آزمایش نقطه ای، باید یک تخم مرغ خام را بشکنید. اگر لکه های قرمز یا هر تغییر رنگی در زرده تخم مرغ مشاهده کردید، تخم مرغ فاسد می شود زیرا تغییر رنگ معمولاً در اثر واکنش شیمیایی در تخم مرغ ایجاد می شود.

تشخیص تخم مرغ فاسد با بو

حس بویایی می تواند ابزار قدرتمندی در تشخیص تخم مرغ های فاسد باشد. تخم مرغ های تازه معمولا بوی خنثی یا رایحه ای ملایم و خاکی دارند. اگر هنگام شکستن تخم‌مرغ بوی بد یا گوگرد به مشام می‌رسد، این نشانه قوی است که تخم‌مرغ بد شده است.

تشخیص تخم مرغ فاسد با تکان دادن تخم مرغ

تخم مرغ را به آرامی نزدیک گوش تکان دهید. تخم مرغ های تازه صدای کمی تولید می کنند زیرا سفیده و زرده تخم مرغ هنوز محکم به پوسته داخلی چسبیده است. اگر هنگام تکان دادن تخم مرغ صدای شل شدن آن به گوش می رسد، نشانه فاسد شدن محتویات تخم مرغ است و باید از آن پرهیز کرد.

استفاده از غریزه برای تشخیص تخم مرغ فاسد از تخم سالم

در نهایت، غرایز شما می تواند ابزار ارزشمندی باشد. اگر چیزی در مورد ظاهر، بو یا بافت تخم‌مرغ بد یا مشکوک به نظر می‌رسد، بهتر است احتیاط کنید و تخم مرغ را دور بیندازید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا