اخبار روز سینما

5 دسر ساده و سریع با کمترین هزینه

5 دسر ساده و سریع با کمترین هزینه
اگر زمان زیادی برای تهیه دسر ندارید یا نمی توانید برای آن وقت زیادی صرف کنید، طرز تهیه 5 دسر ارزان و ساده را به شما آموزش می دهیم که در کمترین زمان ممکن آماده می شود.
دسرهای ساده و ارزان برای خانم‌هایی که عاشق دسر هستند، اما زمان زیادی برای درست کردن آن ندارند یا نمی‌توانند هزینه زیادی برای آن‌ها بپردازند، مناسب است. در مجله اینترنتی دلتا طرز تهیه دسرهای خوشمزه، ساده و ارزان را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید بهترین ها را در خانه تهیه کنید و از طعم آنها لذت ببرید!

5 دسر ساده و سریع با کمترین هزینه

دسر کره بادام زمینی

مواد لازم برای تهیه 30 عدد شیرینی:

تخم مرغ: 2 عدد
کره بادام زمینی زده شده: ۲ پیمانه
شکر قهوه ای: ۲ پیمانه
نمک دریا: کمی
عصاره وانیل: 2 قاشق چایخوری
شکر: کمی

5 دسر ساده و سریع با کمترین هزینه
طرز تهیه:

فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. تخم مرغ ها را بزنید و کره بادام زمینی، شکر قهوه ای، عصاره وانیل و شکر را اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید.

یک و نیم قاشق غذاخوری از مواد را بردارید و به شکل گرد در آورید. روی سینی فر مقداری کاغذ فر قرار دهید و در هر سینی 5 عدد شیرینی به فاصله 5 سانتی متر از یکدیگر قرار دهید. می توانید با چنگال خیس خطوط ضربدری روی شیرینی ها بکشید و کمی نمک بپاشید.

شیرینی ها را به مدت 8 تا 10 دقیقه در فر قرار دهید و صبر کنید تا کف آن ها کمی طلایی شود. سپس آنها را از فر خارج کنید تا خشک نشوند. این شیرینی ها را می توانید تا یک هفته در دمای اتاق و تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

5 دسر ساده و سریع با کمترین هزینه

تیرامیسو ساده یک دسر ساده و ارزان است.

مواد لازم برای 4 نفر:

پودر قهوه فوری: 6 قاشق غذاخوری
اسانس قهوه: 6 قاشق غذاخوری
پنیر ماسکارپونه: 500 گرم
شیر تغلیظ شده: 170 گرم
عصاره وانیل: 2 قاشق غذاخوری
کوکی تیرامیسو (لیدی فینگر): 8 تا 12 عدد.
پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری

5 دسر ساده و سریع با کمترین هزینه
طرز تهیه:

تیرامیسو یکی از دسرهای ساده و ارزان است که باید پودر قهوه را در یک کاسه بزرگ آب جوش بریزید و خوب حل کنید. حالا اسانس قهوه را در ظرف کم عمقی با 150 میلی لیتر آب سرد مخلوط کنید.

پنیر ماسکارپونه، شیر تغلیظ شده و عصاره وانیل را با همزن برقی بزنید تا یکدست و یکدست شود. شیرینی های تیرامیسو را به ۲ تا ۳ قسمت تقسیم کنید و برای چند ثانیه در مخلوط قهوه قرار دهید. یک لیوان بزرگ بردارید و چند تکه شیرینی داخل آن بریزید. روی آنها را با یک لایه پنیر زده شده بپوشانید. سپس پودر کاکائو را روی مواد بپاشید.

این دسر ساده و خوشمزه را یک ساعت در یخچال بگذارید و بعد میل کنید.

5 دسر ساده و سریع با کمترین هزینه

دسر شکلاتی

مواد لازم برای ۲ نفر:

شکلات تلخ (70 درصد): 75 گرم
سفیده تخم مرغ: 3 عدد
پودر قند (شکر با دانه های ریز): 1 قاشق غذاخوری
خامه ترش: 2 قاشق غذاخوری
شکلات رنده شده (برای سرو): کمی

5 دسر ساده و سریع با کمترین هزینه
روش تهیه:

شکلات را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو ذوب کنید. سعی کنید هر 30 ثانیه آن را هم بزنید تا کاملا ذوب شود. سفیده ها را با همزن بزنید تا پف کند. روی آنها پودر قند بپاشید و 30 ثانیه دیگر هم بزنید.

یک قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ را روی شکلات آب شده بریزید. شکلات را قبل از سرد شدن هم بزنید. حالا مواد را روی بقیه سفیده ها بریزید و مخلوط کنید. 4 لیوان را آماده کنید و در آخر مواد آماده شده را داخل آنها بریزید. مواد را به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

هنگام سرو می توانید داخل هر یک از لیوان ها مقداری خامه ترش و شکلات تلخ بریزید.

5 دسر ساده و سریع با کمترین هزینه

دسر با شیر یک دسر ساده و ارزان است.

مواد لازم برای 3 نفر:

شیر: 250 میلی لیتر شیر
شکر: 75 گرم
ژلاتین: 15 گرم
تخم مرغ بزرگ: 1 عدد
وانیل: 1 قاشق چایخوری

5 دسر ساده و سریع با کمترین هزینه
طرز تهیه:

شیر را گرم کنید. تخم مرغ ها را هم زده و شیر را اضافه کنید. شیر و تخم مرغ را در قابلمه ای حرارت دهید تا بجوشد. شعله را کم کنید و 2 دقیقه صبر کنید.

ژلاتین را در کمی آب جوش حل کرده و به مخلوط شیر و تخم مرغ اضافه کنید. مواد را کاملا هم بزنید و حرارت را خاموش کنید. وانیل و شکر را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید. در این مرحله بگذارید مواد خنک شوند. سپس آن را در 3 کاسه بریزید و به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید.

5 دسر ساده و سریع با کمترین هزینه

دسر انبه

مواد لازم برای ۶ نفر:

انبه رسیده بزرگ: 2 عدد
بستنی وانیلی: 12 پیمانه
خامه غلیظ: 4 قاشق غذاخوری
هر نوع میوه دلخواه: 6 عدد.

5 دسر ساده و سریع با کمترین هزینه
طرز تهیه:

انبه ها را پوست بگیرید و در مخلوط کن بریزید. بستنی وانیلی و خامه غلیظ را اضافه کنید و هم بزنید. مواد را در 6 کاسه بریزید و روی هر کدام را با میوه تزئین کنید.


بیشتر بخوانید:درست کردن اسموتی ارزان قیمت لذت بخش است!


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا