اخبار روز

چند نکته مهم و آسان و کاربردی برای جلوگیری از هک تلفن همراه‌تان!

«سدریک لوئیزانت»، کارشناس امنیت سایبری، تقریباً یک دهه است که در دنیای سایبری حضور داشته و در صنعت او به عنوان بخشی از کار خود برای آزمایش امنیت بخش‌ها و مؤسسات دولتی و خدماتی و بررسی آسیب‌پذیری‌های آنها، از طریق هک کردن و هک کردن همه چیز، از ادارات دولتی گرفته تا بیمارستان‌ها، هک شده است. سدریک لویسنت اسرار امنیت آنلاین را فاش کرده است. این جوان 28 ساله هشدار داد که هکرها به امید دسترسی به تلفن مردم آنها را فریب می دهند تا پول، داده ها را سرقت کنند یا حریم خصوصی را به خطر بیندازند. آنها روز به روز پیچیده تر می شوند و هر روز میلیون ها کلاهبرداری فیشینگ را ارسال می کنند.

5 نکته مهم و آسان برای جلوگیری از هک تلفن همراه

کلاهبرداران برای یافتن راهی برای دسترسی به حساب های بانکی و داده های حساس به تنبلی کاربرانی که از رمزهای عبور مشابه استفاده می کنند یا دستگاه های خود را به روز نمی کنند، متکی هستند.

سدریک افزود: خوشبختانه، چند کار ساده وجود دارد که مردم می توانند انجام دهند تا کمتر در برابر این کلاهبرداری ها آسیب پذیر شوند. کارهای اساسی مثل داشتن را انجام دهید نرم افزار آنتی ویروس، استفاده از احراز هویت چند عاملی و اجتناب از شبکه های Wi-Fi عمومی، هک گوشی شما را بسیار دشوارتر می کند. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا هک گوشی های خود را سخت تر کنید. به خاطر داشته باشید که این کارها بسیار ساده و راحت هستند.یکی از حیاتی ترین جنبه های امنیت گوشی های هوشمند به روز نگه داشتن آنهاست. سیستم عامل (OS) و برنامه های کاربردی در دستگاه شما. تولید کنندگان و توسعه دهندگان تلفن تلفن همراه به‌روزرسانی‌هایی برای رفع آسیب‌پذیری‌هایی که می‌توانند توسط آن‌ها معرفی شوند هکرها آنها پست می کنند تا مورد سوء استفاده قرار گیرند.

به عنوان مثال، جاسوس‌افزار Pegasus به دلیل استفاده از سوء استفاده‌های بدون کلیک، که به مهاجمان اجازه می‌دهد دستگاهی را بدون تعامل با کاربر به خطر بیاندازند، سرفصل خبرها شد. با به روز رسانی منظم سیستم عامل و برنامه های کاربردی خود، خطر آسیب پذیر بودن در برابر این نوع حملات را به حداقل می رسانید. به‌روزرسانی‌های خودکار را فعال کنید یا به‌طور دوره‌ای به‌روزرسانی‌ها را به‌صورت دستی بررسی کنید تا مطمئن شوید که آخرین و ایمن‌ترین نسخه برنامه‌ها را اجرا می‌کنید.

2. آنتی ویروس و یک برنامه امنیتی معتبر دانلود و نصب کنید

آنتی ویروس و برنامه های امنیتی برای شناسایی و جلوگیری از بدافزارها و سایر تهدیدها گوشی های هوشمند تو خیلی مهمی این برنامه ها می توانند فعالیت های مشکوک را شناسایی کرده و حملات احتمالی مانند حملات فیشینگ یا وب سایت های مخرب را مسدود کنند.

یک نمونه شناخته شده بدافزار تلفن های هوشمند، جاسوس افزار Pegasus است که می تواند تماس ها را رهگیری کند، پیام ها را بخواند و کاربران را ردیابی کند. نصب یک آنتی ویروس و برنامه امنیتی معتبر و به روز نگه داشتن آن می تواند به محافظت از دستگاه شما در برابر این تهدیدات کمک کند.

3. از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد استفاده کنید

استفاده از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد برای همه حساب های شما و فعال کردن احراز هویت چند عاملی (MFA) یک لایه امنیتی اضافی را اضافه می کند. احراز هویت چند عاملی به کاربران نیاز دارد تا روش‌های احراز هویت دیگری مانند اثر انگشت یا یک کد یکبار مصرف ارائه دهید. این به محافظت از حساب‌های کاربری حتی در صورت به خطر افتادن رمز عبور کمک می‌کند. بسیاری از هک‌های پرمخاطب، مانند کلاهبرداری بیت‌کوین توییتر، با گذرواژه‌های ضعیف یا گذرواژه‌های استفاده مجدد فعال شدند. با پیاده سازی رمزهای عبور قوی و MFA، امکان دسترسی غیرمجاز به حساب های خود را کاهش می دهید.

4. از اتصال به شبکه های وای فای عمومی ناامن خودداری کنید

شبکه های Wi-Fi عمومی ناامن می توانند خطرناک باشند زیرا دستگاه شما را در معرض تهدیدات احتمالی قرار می دهند. هکرها می توانند فعالیت آنلاین شما را کنترل کنند، داده ها را رهگیری کنند یا بدافزار را در تلفن هوشمند شما نصب کنند. در برخی موارد، مهاجمان «شبکه‌های وای فای جعلی» را برای فریب کاربران ناآگاه ایجاد می‌کنند. با اجتناب از Wi-Fi عمومی یا استفاده از شبکه خصوصی مجازی (VPN) هنگام اتصال به این شبکه ها، می توانید بهتر از گوشی هوشمند خود در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کنید.

5. هنگام نصب برنامه ها و کلیک روی لینک ها در پیام ها مراقب باشید.

بدافزارها و لینک های فیشینگ می توانند خطرات امنیتی جدی برای گوشی های هوشمند ایجاد کنند. همیشه برنامه‌ها را از منابع قابل اعتمادی مانند Apple App Store یا Google Play Store دانلود کنید، قبل از نصب، مجوزهای برنامه را بررسی کنید. هنگام کلیک کردن روی پیوندها در پیام‌ها، حتی از مخاطبین شناخته شده، مراقب باشید، زیرا می‌توانند منجر به وب‌سایت‌های فیشینگ یا نصب بدافزار شوند. با دقت در نصب برنامه ها و تعامل با پیام ها، می توانید به ایمن نگه داشتن گوشی هوشمند خود کمک کنید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا