اخبار روز سینما

این ۵ میوه را بخورید تا مثل باربی لاغر شوید!/ دیگر با چربی‌های بدنتان خداخافظی کنید

چربی اضافی همیشه برای اکثر زنان و مردان نگران کننده است. خلاص شدن از شر چربی های اضافی با یک رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه ها آسان به نظر می رسد. یک عادت غذایی سالم که علاوه بر کاهش وزن، ویتامین های مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند.

با این 5 میوه لاغر خواهید شد

گنجاندن میوه ها در رژیم غذایی یکی از عادات سالمی است که به تامین ویتامین های مختلف کمک می کند. میوه ها به دلیل آب فراوان، در هیدراته نگه داشتن بدن نیز نقش دارند. علاوه بر این، علاقه مندان به رژیم های لاغری می توانند از میوه ها نیز برای این منظور استفاده کنند. البته برخی میوه ها تاثیر بهتری دارند و استفاده از آنها توصیه می شود. در ادامه این مقاله به معرفی 5 میوه می پردازیم که عادت مصرف آنها در زمان کاهش وزن می تواند کمک کننده باشد.

با این 5 میوه لاغر خواهید شد

هندوانه

اگرچه هندوانه دارای قند بالایی است، اما به دلیل داشتن آب زیاد، یکی از بهترین میوه ها برای تسهیل کاهش وزن است. هندوانه حاوی ترکیبی به نام آرژنین است که باعث سرعت بخشیدن به چربی سوزی و کاهش ذخیره چربی می شود. 100 گرم هندوانه حدود 30 کیلو کالری انرژی دارد، اما باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید. برای جلوگیری از افزایش قند خون، خوردن هندوانه با پروتئین کم چرب مانند ماست یا پنیر توصیه می شود. همچنین بهترین زمان برای خوردن هندوانه به عنوان میان وعده صبح یا عصر است.

با این 5 میوه لاغر خواهید شد

لیمو

لیمو یکی دیگر از میوه هایی است که با گنجاندن آن در رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می کند. مزیت لیمو این است که مواد زائد و سمی را از بین می برد و در سلامت کبد و دستگاه گوارش نقش دارد. لیمو سرشار از ویتامین های B2 (ریبوفلاوین) و C و همچنین مواد معدنی مانند فسفر و منیزیم است. نوشیدن مقداری آب لیموی تازه با مقداری آب گرم با معده خالی نیز بهترین راه برای بهره مندی از این خواص است.

با این 5 میوه لاغر خواهید شد

سیب

سیب یکی از میوه های مغذی و سرشار از آب و فیبر است که به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی بدون مصرف کالری زیاد احساس سیری کنید و می تواند روند کاهش وزن را تسهیل کند. سیب سبز حاوی ترکیباتی به نام پلی فنول است که همراه با فیبر به افزایش باکتری های مفید روده کمک می کند. البته سیب را می توان به عنوان میان وعده یا صبحانه میل کرد.

با این 5 میوه لاغر خواهید شد

گریپ فروت

خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی به کاهش انسولین کمک می کند. آب فراوان موجود در این میوه نیز در تامین رطوبت مورد نیاز بدن و افزایش احساس سیری موثر است. علاوه بر این، گریپ فروت منبع غنی پروتئین، ویتامین C، اسید فولیک و پتاسیم است.

با این 5 میوه لاغر خواهید شد

موز

هر موز حدود 108 کیلو کالری انرژی و 18 گرم کربوهیدرات دارد. موز همچنین سرشار از آنزیم هایی است که فرآیند هضم را آسان می کند و زمان لازم برای هضم غذا را در روده ها کاهش می دهد. همچنین، موز حاوی ویتامین B6 است که به کنترل قند خون کمک می کند. این میوه بدن را پس از یک تمرین شدید در شرایط خوبی قرار می دهد. علاوه بر این، موز در جلوگیری از گرفتگی عضلات و تنظیم فشار خون موثر است که آن را به یکی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن تبدیل می کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا