اخبار روز

5 خاصیت شگفت انگیز سیر برای تیروئید (کم کار و بیش فعال)

سیر یکی یکی از مهم ترین مکمل های غذایی برای بیماران مبتلا به بیماری های تیروئید به ویژه پرکاری تیروئید است. البته این ماده جادویی می تواند در عین حال مشکل کم کاری تیروئید را نیز حل کند.

5 خاصیت فوق العاده سیر برای تیروئید

در ادامه به خواص سیر برای تیروئید اشاره می کنیم. با ما بمان.

1- سیر یک غذای ضد التهاب برای تیروئید است

به گزارش اکالا، یکی بیماری هاشیموتو یک بیماری تیروئید است. در این بیماری، سیستم ایمنی بدن به تیروئید حمله می کند و باعث درد و التهاب تیروئید می شود. سیر به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود، ممکن است به کاهش عوارض بیماری هاشیموتو کمک کند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف سیر می تواند تاثیر بسزایی در کاهش عوارض در بیماران مبتلا به التهاب تیروئید داشته باشد. برای استفاده از سیر برای تسکین عوارض بیماری هاشیموتو می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  1. روزانه 1 تا 2 حبه سیر بخورید
  2. استفاده از خامه سیر در سالاد و سوپ
  3. مصرف عصاره سیر
  4. مصرف سیر در غذاهای مختلف مانند سیر پلو

۲- سیر خاصیت سم زدایی دارد

سیر حاوی ترکیبات گوگردی است که به سم زدایی بدن و بهبود عملکرد کبد و متعاقباً تیروئید کمک می کند. سیر یکی این ماده غذایی شگفت انگیز است که تمام مراحل سم زدایی کبد را انجام می دهد.

زیرا یکی یکی از دلایل ابتلا به تیروئیدیت یا بیماری هاشیموتو وجود سموم در بدن و تحریک سیستم ایمنی است. بنابراین سیر با خواص سم زدایی خود به کاهش التهاب تیروئید در بیماران کمک می کند. سیر همچنین می تواند به سم زدایی سرب، کادمیوم، جیوه و آرسنیک کمک کند.

3- بهبود فشار خون و سطح کلسترول در بیماران تیروئیدی

بیشتر افراد مبتلا به پرکاری تیروئید در معرض افزایش خطر ابتلا به فشار خون یا کلسترول بالا هستند. در واقع پرکاری تیروئید زمانی رخ می دهد که تیروئید بیش از حد هورمون تیروئید تولید کند.

این فرآیند منجر به علائم مختلفی از جمله افزایش ضربان قلب، اضطراب و تعریق می شود. افرادی که تیروئید پرکار دارند بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون هستند. در واقع تخمین زده می شود که 20 تا 30 درصد افراد مبتلا به پرکاری تیروئید از فشار خون بالا رنج می برند.

همانطور که گفته شد پرکاری تیروئید باعث افزایش ضربان قلب و حجم خون پمپاژ شده توسط قلب می شود. این می تواند فشار بیشتری بر دیواره رگ ها وارد کند و منجر به فشار خون بالا شود. سیر یک غذای جادویی برای تسکین عوارض پرکاری تیروئید است.

خاصیت آنتی اکسیدانی سیر عملکرد قلب را بهبود می بخشد و سیر با کاهش سطح کلسترول خون در بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید نقش مهمی در کاهش عوارض این بیماری ایفا می کند.

اگر از پرکاری تیروئید رنج می برید، مصرف روزانه چند حبه سیر برای تسکین بیماری و کاهش عوارض آن بسیار مفید است.

4- سیر از عفونت ها محافظت می کند و التهاب تیروئید را کاهش می دهد

همانطور که قبلا ذکر شد، بیماری هاشیموتو یکی این یک اختلال شایع تیروئید است که منجر به کم کاری تیروئید می شود. خوشبختانه ترکیبات سیر با تقویت سیستم دفاعی بدن و کنترل بهتر سیستم دفاعی بدن به کاهش عوارض این بیماری و تسکین آنها کمک شایانی می کند.

آلیسین موجود در سیر دارای مکانیسم ضد میکروبی است که به مبارزه با عفونت های مختلف در بدن کمک می کند. از آنجایی که سیر به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و سم زدایی، ایمنی بدن ما را بهبود می بخشد، می تواند از برخی عفونت های ویروسی مرتبط با توسعه بیماری های خود ایمنی مانند هاشیموتو در بدن ما جلوگیری کند.

سیر دارای خواص آنتی اکسیدانی قابل توجهی است. مطالعات نشان داده است که مصرف منظم سیر به عنوان یک مکمل غذایی باعث بهبود سطح آنتی اکسیدان ها در خون می شود و در نهایت تاثیر مثبتی بر بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید دارد.

5- کنترل استرس

همانطور که می دانیم، تیروئید نحوه جذب انرژی از غذا را توسط سلول ها کنترل می کند. این فرآیند متابولیسم نامیده می شود. هر گونه اختلال تیروئید، چه کم کاری و چه بیش فعال، می تواند منجر به مشکلاتی شود.

یکی یکی از مهم ترین عواملی که می تواند منجر به مشکلاتی در عملکرد تیروئید به ویژه بیش فعالی آن شود، استرس است. بنابراین به بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید توصیه می شود تا حد امکان استرس خود را کنترل کنند.

خوشبختانه سیر یک ماده غذایی بسیار ارزشمند است که این کار را به صورت خودکار برای ما انجام می دهد. برخی از تحقیقات اخیر نشان داده اند که مصرف سیر می تواند تا حد زیادی به کنترل و کاهش استرس کمک کند. این فرآیند می تواند در نهایت به بهبود وضعیت بیماران تیروئید مبتلا به کولیت کمک کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا