اخبار روز

سرنوشت ارز و دلار در روزهای آتی چه می شود؟!

به گزارش پی ام آپ، بازار ارز و طلا همچنان زیر رگبار اخبار مثبتی است که در هفته های اخیر منتشر شده و به نظر می رسد ادامه داشته باشد. آخرین موضوعی که ممکن است ورود دلار به کانال ۴۰ هزار تومانی را تسریع کند، گمانه زنی ها برای برقراری رابطه بورس انصاری امارات با ایران است.

به عبارتی مهم ترین نکته بازار در روزهای اخیر شایعه برقراری رابطه ای است که حدود پنج سال پیش به هم خورد. در بازار گفته می شود صفحه رسمی بورس انصاری امارات از آغاز همکاری خود با صرافی های ایرانی برای تسهیل نقل و انتقال ارز پس از 5 سال توقف معاملات خبر داده است.

شنبه بازار چون بین دو روز تعطیل قرار گرفت، معاملات ضعیف و کم حجمی داشت. قیمت دلار در این نیمه تعطیلات همچنان بین 50 هزار و 200 تا 50 هزار و 700 تومان در نوسان است.

کارگزاران و معامله گران فارکس معتقدند که بازار در هفته گذشته به حالت تئوریک تبدیل شده است. هر مقام سیاسی که نظر مثبت یا منفی بدهد بازار را جذب می کند. به عنوان مثال زمانی که در غیاب اخبار و مواضع رسمی مبادله اسرا بین ایران و کشورهای غربی، قیمت دلار هرات سطح حمایتی 51 هزار و 200 تومانی خود را از دست داد و به 50 هزار و 700 تومان سقوط کرد.

از سوی دیگر، با صحبت های جان کربی در مورد اینکه برجام در دستور کار قرار نگرفته بود، دوباره به بالای 51000 رسید.

اما شنبه بازار با وجود اینکه قیمت دلار از 50 هزار و 700 تومان آغاز شد، همچنان به پایین ترین سطح خود در هفته های اخیر بازگشت. معامله گران دلیل این عقب نشینی را خبر بازگشایی بورس انصاری در امارات می گویند.

معامله گران بر این باورند که ادامه انتشار اخبار مبنی بر معاملات بین المللی و مالی با کشورهای غربی و منطقه ممکن است منجر به آزاد شدن منابع قفل شده این کشور در کره جنوبی و عراق شود و در صورت وقوع، دلار کف مهم را از دست بدهد. از 50200 تومان .و وارد کانال 40 هزار تومان بشید.

مشخصات فنی بازار ارز.

از نظر فنی، بازار در چند روز گذشته دو ویژگی داشت. اولین ویژگی این بود که قیمت ها در بازار به یک کف و سقف ثابت می رسید که هر روز کوتاه می شود. این سقف ها یک مثلث را در برگه فنی نشان می دهد. تاپ های کوتاه نشان می دهد که بالاترین میزان ظرفیت در حال کاهش است نه افزایش.

دومین ویژگی بازار این است که وضعیت اجاره ای دارد. در معاملات روز شنبه نرخ نقدی بازار بیشتر از فردا بود که این خود نشان دهنده افزایش حجم فروش فردا در بازار است. در نهایت این موضوع ممکن است در روزهای آینده منجر به کاهش قیمت سکه شود.

بازار اجاره زمانی رخ می دهد که معاملات آتی سهم بیشتری نسبت به معاملات نقدی داشته باشند. در این شرایط اگر میل به معاملات فردا کاهش یابد یا معامله زیر نرخ نقدی باشد، معامله گران انتظار کاهش قیمت را در روزهای آینده دارند.

بازار طلا و سکه به کدام سمت حرکت می کند؟

در بازار طلا، تکنسین‌های طلای مذاب بر این باورند که قیمت یک مثقال طلای مذاب دو روز است که بالای سطح زمین معامله می‌شود و از آنجایی که بین میانگین متحرک میان‌مدت قیمت و قیمت در بازار طلا فاصله وجود دارد. کوتاه مدت. و به همین دلیل قیمت طلای مذاب ممکن است افزایش یابد و به سمت قیمت حرکت کند میانگین متحرک میان مدت برای کاهش شکاف بین آنها حرکت می کند.

همچنین در بازار سکه گفته می شود قیمت حمایتی 29 میلیون و 600 هزار تومان در راه است و با از بین رفتن این حد، حمایت بعدی کف 29 میلیون است و در صورت از دست رفتن این سطح، سکه می تواند با فشار فروش 27 میلیونی به حد مجاز برسد.

کامران رحیمی کارشناس اقتصادی ایران درباره روند بازار ارز و ارز گفت: بازار ارز در نوسان نزولی قرار دارد. در صورت تداوم اخبار مثبت اعلام شده، می توان انتظار داشت که بازار ارز به سمت پایین حرکت کند.

وی ادامه داد: در صورت تثبیت بازار در زیر سطح 50 هزار و 200 تومان، احتمال بازگشت به 49 هزار تومان وجود دارد. اگر دلار بالای 51200 تومان باقی بماند، احتمال تقویت نوسانات صعودی وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: طلا و ارزها علاوه بر تاثیرپذیری از بازار ارز، قیمت اونس جهانی را نیز به خود اختصاص می دهند که هر دو مولفه نزولی هستند و به نظر می رسد ارز تا کانال 27 میلیون تومان کاهش پیدا کند. و طلا نیز در سطح 2 قرار دارد و از 3 تا 2.4 میلیون تومان در نوسان است.

رحیمی تصریح کرد: باید منتظر ماند و دید آیا در روزهای آینده اخبار مثبت همچنان منتشر خواهد شد. در صورت دستیابی کشور به توافقات جدید باید منتظر کاهش نرخ ارز و طلا در روزهای آینده باشیم.

بنابراین گزارش، بازار ارز و طلا در روزهای اخیر روندی نزولی داشته و به نظر می رسد این نزول همچنان ادامه داشته باشد. برخی کارشناسان بازارهای مالی صعودی بر این باورند که دلار تا 46 هزار تومان سقوط خواهد کرد. این افراد می گویند با کاهش عملکرد دلار نسبت به بازارهای موازی باید شاهد کاهش بیشتر نرخ ارز و طلا باشیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا