اخبار روز سینما

40 نوازنده جدید در ارکستر سمفونیک تهران; اخراج اعضای قبلی تایید شد

سمفونی حماسی «خط شکنان» در شب چهارشنبه بیست و یکم تیر بدون حضور 40 نوازنده سابق این ارکستر در تالار وحدت اجرا شد.

به گزارش ایسنا، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی در تالار وحدت روی صحنه رفت. این ارکستر سمفونی «خط شکنان» ساخته بهزاد عبدی را با همراهی گروه کر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوهانیان اجرا کرد.

چندی پیش نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران اعلام کردند که 40 نفر از آنها به دلیل مشکلاتی که با منوچهر صحبایی (رهبر مهمان ارکستر) داشتند و البته به دلیل شرکت نکردن در تست اجرای ارکستر اخراج شدند.

پس از آن مهدی سالم در گفت وگو با ایسنا، اخراج این نوازندگان را اشتباه خواند و دلیل خروج این تعداد از نوازندگان از ارکستر سمفونیک تهران را شرکت نکردن در آزمون نوازندگی عنوان کرد. اما با ادامه رسوایی‌ها، بنیاد رودکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هیچ نوازنده‌ای برکنار نشده است. این بنیاد می گوید این افراد در آزمون شرکت نکردند و شرکت در ارکستر حق قبول شدگان در آزمون موسیقی است.

این در حالی است که نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در مصاحبه های خود معتقدند نوازندگان جدید تجربه نوازندگی با هم در ارکستر را ندارند و اگر بر اساس فعالیت آنها در ارکستر باشد، باید نوازندگی در ارکستر را به آنها آموزش داد. . ارکستر از ابتدا

به هر حال دیشب زمان آزمون و خطای اولیه این ارکستر با نوازندگان جدیدش بود تا هم مهارت نوازندگان و هم توانایی های گروه را بسنجند.

در اجرای شب گذشته قطعاتی از آزادی، دفاع، تصویر شهید، سرودیم و پرخورش نواخته شد.

نکته جالب این اجرا این است که از آثار انقلابی و از دوران دفاع مقدس مانند «ای لشکر صاحب زمان» و «22» است. بهمنبا وجود اینکه نام عبدی به عنوان «آهنگساز» این سمفونی مطرح شده بود.

سمفونی خط شکن با هدف گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان لشکر هفدهم علی بن ابی طالب(ع) قم و ابلاغ پیام و تبیین مسیر و هدف شهدای سرافراز دوران دفاع مقدس اجرا شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، فرمانده نیروی زمینی ارتش قم، سردار محد، معاون هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، خانواده شهید زین الدین، سیدمجد پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، مهدی افضلی، مدیرعامل موسسه توسعه فرهنگ و هنر، مهدی سالم، صادق آهنگران مدیرعامل بنیاد رودکی و جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس از مهمانان این مراسم بودند.

این مراسم به همت موسسه توسعه فرهنگ و هنر، بنیاد رودکی و کنگره ملی شهدای قم برگزار شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا