اخبار روز سینما

4 راه خانگی و آسان برای خلاص شدن از شر پشه ها در تابستان

وجود حشرات و پشه ها در خانه افراد را آزار می دهد، روش های خانگی وجود دارد که برای از بین بردن و ترساندن پشه ها در خانه بسیار موثر است.

به گزارش پی ام آپ، پشه ها، حشرات خانگی نامیده می‌شوند نه به این خاطر که به خانه تعلق دارند بلکه به این دلیل که تقریبا همیشه در خانه هستند گاه راه‌های زیادی را امتحان می‌کنید تا آن‌ها را از بین ببرید، زیرا برای سلامتی و بهداشت افراد ضرر دارند.

پشه معمولی در اطراف خانه تکثیر می‌شود و می‌تواند خانواده را بسیار بیمار کند، زیرا آنها ناقل بیماری‌های مختلف هستند، مانند اسهال شیگلایی ، که تنها بیماری است که می‌توانند منتقل کنند.

این لیست خیلی طولانی است، اگر هیچ قدمی برای دفع پشه ها برنداشته اید،وقت آن است که کاری را در مورد وضعیت انجام دهید قبل از این که به خاطر بی‌توجهی کمی نسبت به این موجودات عجیب و نفرت‌انگیز بیمار شوید.

1- سنبل هندی و شمع

از آنجایی که سنبل هندی دافعه کمی دارد، بهتر است شمعی با این رایحه روشن کنید. وزش باد یا تغییر جهت جریان هوا در اتاق نیز موثر است.

در نهایت، محققان بر این باورند که هنوز امکان داشتن محیطی عاری از پشه وجود ندارد. و همچنین اعتقادی به استفاده از محصولات کاملا گیاهی ندارند زیرا ما منبع پروتئین این شکارچی هستیم.

2- اسپری زنجبیل

بوی تند زنجبیل برای پشه ها آزاردهنده است. برای دفع پشه ها اسپری تهیه شده از زنجبیل و آب تاثیر قابل قبولی داشت.

هنگامی که پشه ها با اسپری زنجبیل در تماس هستند یا در نزدیکی مکان هایی که سمپاشی شده اند پرواز می کنند، آزرده می شوند و به دنبال محیطی جدید و مناسب برای تولید مثل می گردند.

این آزمایش ابتدا در مکان هایی که گاو نگهداری می شد انجام شد، زیرا سخت ترین مکان برای خلاص شدن از شر حیوانات بود.

چطوری میشه اینو درست کرد؟

4 فنجان پودر زنجبیل را با آب خوب مخلوط کنید و داخل آبپاش بریزید و در اطراف خانه، پشت بام، سطل زباله و … اسپری کنید. در فضاهای باز نیز می توانید از آن بر روی گیاهان برای از بین بردن پشه ها استفاده کنید.

3- اسپری مخصوص گیاهان ریحان

بوی ریحان برای انسان بسیار مطبوع است اما برعکس برای مگس ها و پشه ها آزاردهنده است زیرا نفس کشیدن را بسیار سخت می کند بوی ریحان باعث دفع حشرات میوه و پشه های خانه شما می شود.

چگونه اسپری ریحان درست کنیم؟

مخلوط آب و یک مشت ریحان تازه (در صورت استفاده از ریحان خشک نصف این مقدار کافی است) را به مدت 30 دقیقه بجوشانید و پس از خنک شدن با کمک بطری اسپری محلول را در نقاطی که پشه‌خیز می‌کنند استفاده کنید.

4- استفاده از تله UV

آنها همچنین پشه ها را با نور با طول موج کوتاه جذب می کنند و این همان ویژگی است که در تله های UV استفاده می شود.

این تله ها باید در ارتفاع حدود 120 تا 180 سانتی متری از سطح زمین و دور از پنجره ها نصب شوند و باعث جذب پشه های بیرون از خانه نیز می شوند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا