اخبار روز

300 هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش مددکاری اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا وحیدزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: جامعه نیازمند ارزیابی عادلانه است.

وی با تاکید بر لزوم توانمندسازی مددجویان بهزیستی ادامه داد: اوایل سال گذشته با تبادل نظر با نهاد ریاست جمهوری و ارزیابی هایی که در سطح استان انجام دادیم متوجه شدیم که استان نیازمند مرکز نوآوری اجتماعی و مجوز مناسب است. منتقل شده و فعال شده است و به زودی باز خواهد شد. .

وحیدزاده خاطرنشان کرد: در قالب این مرکز 15 شتاب دهنده در حوزه های مختلف تعریف شد و تمامی تولیدات استان شناسایی و در 20 بسته سفارشی دسته بندی شد و برای هر بسته یک شتاب دهنده مستقر شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: این شتاب‌دهنده‌ها به موضوعاتی مانند رهگیری بازار، مواد اولیه، بسته‌بندی و استانداردسازی محصولات و حتی ارتباط با صنعت می‌پردازند و نمایشگاه دائمی نیز برپا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان به وجود مشکلات خانوادگی اشاره کرد و سپس به تعریف ابزارهای نوین در حوزه خانواده پرداخت و توضیح داد: خانواده پس از سه تا پنج سال از تاسیس خود و در راستای بهبود روابط خانوادگی مورد ارزیابی قرار می گیرد. ، تعارضاتی که در خانواده ایجاد می شود، شناسایی و با آنها برخورد می شود.

وی افزود: بازوی پیشگیری خیریه بر مداخلات سطح یک متمرکز است و در حال افزایش غربالگری ها هستیم. قبلاً فقط یک آزمایش چشم بود، اما ارزیابی های شنوایی، اضطراب و سلامت خانواده اضافه شده است و تعداد غربالگری ها در حال گسترش است.

وحیدزاده در خصوص ازدواج کودکان نیز گفت: دستگاه قضایی، بهزیستی اجتماعی و… روی این موضوع کار می کنند اما تغییر نگرش و تفکر افراد بسیار سخت است و زمان زیادی می برد.

وی توضیح داد: باورهای سنتی و عادتی اغلب وحدت آفرین و گاهی دست و پا گیر هستند و تغییر این باورها دشوار است. برای جلوگیری از ازدواج کودکان کار فرهنگی انجام می دهیم و از آمار برای تبیین مشکلات اجتماعی استفاده می کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: طبق آمار و اطلاعات کودک آزاری و کودک آزاری بیشترین آسیب ها در استان کرمان است.

وی در بحث عوامل فروپاشی خانواده تصریح کرد: بارزترین عامل فروپاشی خانواده بی توجهی و به دنبال آن بی احترامی و بی مسئولیتی بود و اعتیاد نهمین عامل فروپاشی خانواده بود.

وحیدزاده در ادامه تصریح کرد: ما مخالفی با تشکیل اداره کل بهزیستی جنوب استان کرمان نداریم و برخی تخلفات در جنوب به سختی برخورد می شود و اگر جنوب تفکیک شود آسانتر می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: 60 هزار پرونده توانبخشی شامل حدود 50 هزار مستمری بگیر داریم، همچنین به بیش از 10 هزار زن سرپرست خانوار خدمات ارائه می دهیم و هزار یتیم در مراکز اجتماعی استان ها اسکان داده شده اند.

وحیدزاده گفت: حدود 300 هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش مددکاری اجتماعی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر مصرف مواد مخدر در استان کرمان سنتی است و در بین نسل جدید مصرف مواد صنعتی یک نگرانی است.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا