اخبار روز

30 میلیون دلار وام اضطراری دولت با سود 4 درصد برای متقاضیان وام

وام فوری مجموعه ای از وام ها و تسهیلات بانکی فریبنده است. کارآفرینان، زوج‌های جوان، کارآفرینان، جویندگان خانه و به طور خلاصه هر کسی که می‌خواهد از نظر حرفه‌ای، در زندگی و تحصیل تغییر کند. به عنوان کمک می تواند از وام فوری بانک بهره مند شود. وام فوری به کمک افرادی می آید که نیاز فوری به پول زیادی دارند. زیرا مردم همیشه کمبود نقدینگی دارند. بنابراین نیاز به پول نقد برای انجام یک پروژه، مردم را به استفاده از وام های فوری و تسهیلات ارائه شده توسط بانک ها ترغیب می کند. در ادامه به آخرین اخبار از اعتبار فوری ما پرداخت می کنیم

نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری چند روز پیش با اشاره به افزایش میزان و سقف پرداخت وام در سال 1402 به 100 درصد نسبت به سال گذشته، گفت: امسال 460 هزار نفر برای پرداخت وام ضروری تا سقف 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده اند که مجموع وام صادر شده برای آنها 15 میلیارد تومان است.

ایسنا نوشت؛ این وام که واجد شرایط تسهیلات می باشد تا پایان سال جاری به این میزان پرداخت می شود و متقاضیان می توانند با ثبت نام در سایت صندوق درخواست خود را ارسال کنند.

البته به گفته رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری هر ماه قرعه کشی به این منظور انجام می شود و ماهانه 35 هزار نفر از این نهاد پرداخت می شود.

مبلغ وام 300.000.000 میلیون ریال بوده و صرفاً به حساب متقاضی نزد بانک صادرات که در سامانه ثبت سفارش درج شده و از این حساب مستمری/مالیات دریافت می کند، واریز می شود.

هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های دوره های قبل تاثیری در اولویت بندی یا صلاحیت وام ندارد.

متقاضیانی که تاریخ بازنشستگی آنها کمتر از یک سال باشد مجاز به ثبت نام نیستند.

وراث مردی که ظرف سه سال آینده از فهرست پیش نویس حذف می شوند مجاز به ثبت نام نیستند.

متقاضیانی که برای سال جاری سفارش تعمیر دریافت نکرده اند از ثبت نام خارج می شوند.

تنها یکی از وراث مسئول می تواند با رضایت سایر وراث مسئول از وام استفاده کند، بنابراین پس از ورود و پرکردن لینک «سامانه باند ورثه»، سایر وراث باید رضایت خود را برای پذیرش وام توسط متقاضی اعلام کنند.

لازم به ذکر است که برای تکمیل الزامات در سیستم تعهد ورثه، تعهدات متعددی الزامی است.

تنها زمانی که اطلاعات تکمیل و در سامانه تعهد وراث تایید شده باشد، درخواست متقاضی در لیست متقاضیان وام ضروری قرار می گیرد.

در مورد تکلیف وراث صغیر نیز فقط از طریق سامانه ادارات کل استان و با ارائه مدارک (ولایت، حکم سرپرستی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران) قابل تأیید است.

به متقاضیان بازنشسته ای که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود، به همراه سایر وراث حقوق تکلیفی نیز مطالبه می کنند تا به یکی از وراث متعهد اجازه اخذ تسهیلات قرض الحسنه لازم را بدهند، توصیه می شود متقاضیان بازنشسته در اداره کل بازنشستگی خود ثبت نام کنند.

«مكلف» متقاضي كه علاوه بر تنها محتواي مالياتي از دفتر اول، محتواي مالياتي را نيز به همراه ساير وراث از دفتر دوم اخذ مي كند. توصیه می شود جهت ثبت نام یکی از وراث باقی مانده مشمول وظیفه در “اداره کل دوم” “مرتبط” متقاضی در “اداره کل اول” ثبت نام نمایند.

ارائه شماره دفتر بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

ثبت نام در سامانه حقی برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نمی کند.

پس از پایان مهلت ثبت نام، مدارک متقاضیان شامل کل مبلغ وام دریافتی، مزایای سایر موسسات، میزان حقوق و … بررسی و اولویت بندی می شود. بر اساس میزان اعتبار تخصیصی بانک شرکت، «ذینفعان» تعیین و اسامی آنها در سامانه اعلام می‌شود.

بازنشستگان و شاغلان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط فوق درخواست وام مورد نیاز خود را ارائه کنند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز خواهد شد.

شرایط اخذ وام 150 میلیونی سربازی

شرایط دریافت وام 150 میلیونی سربازی هیچ تفاوتی با سال گذشته ندارد و در سه قسمت خلاصه شده است. یکی از شروط مهم این است که متقاضی دریافت تسهیلات در طول مدت تصدی خود گواهینامه ای در هر رشته ای از قبیل فرهنگی، هنری، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و … کسب کرده باشد. شرط بعدی لیسانس یا بالاتر است و شرط سوم این است که متقاضی باید مدرک هنرستان، آکادمی یا آموزشگاه علمی و کاربردی داشته باشد.

وام 150 میلیونی خدمتی موسوم به تسهیلات خوداشتغالی به متقاضیانی تعلق می گیرد که یا در حال انجام وظیفه هستند و یا پنج سال از دریافت کارت پایان خدمتشان گذشته است.

شانس گرفتن وام 150 میلیونی سربازی چقدر است؟

سال گذشته تنها 14 درصد از متقاضیان واجد شرایط وام نظامی دریافت کردند. این خبر را موسی کمالی مشاور مرکز مرکزی آموزش مهارتی ستاد کل نیروهای مسلح دو ماه پیش اعلام کرد و گفت: سال گذشته نزدیک به 63 هزار متقاضی برای دریافت اعتبارات خوداشتغالی سربازی در سامانه سربازماهر ثبت نام کردند. به گفته موسی کمالی، از 63 هزار متقاضی، حدود 47 هزار نفر از تمامی شرایط لازم برای دریافت کمک برخوردار بودند، اما سال گذشته تنها به حدود 6500 نفر وام سربازی اعطا شد. مشاور مرکز آموزش صلاحیت مرکزی ستاد کل نیروهای مسلح بانک ها را مقصر دانست و گفت: روند پرداخت تسهیلات به دلیل عدم همکاری آنها به تاخیر افتاده است. گفته می شود امسال حدود 2 میلیارد تومان برای تامین 150 میلیون تسهیلات خودکفایی نظامی اختصاص یافت. با این حال، در بهترین حالت، نزدیک به 13500 نفر می توانند در سال جاری 150 میلیون دلار وام نظامی دریافت کنند.

نحوه دریافت وام 150 میلیونی سربازی

ثبت نام وام 150 میلیونی سربازی نیازمند ثبت نام در سامانه سربازماهر است. متقاضیان دریافت وام 150 میلیونی سربازی پس از مراجعه به سایت sarbazmaher.com به گزینه سربازماهر مراجعه کنند. سامانه سربازماهر در این سایت با هدف بهبود روند جذب نیرو و تسهیل در استخدام نیروهای مسلح است که البته پس از انتشار خبر وام 150 میلیونی سربازی کمی کند است. در این قسمت پس از وارد کردن برخی اطلاعات مانند شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل و رمز عبور جدید، مراحل ثبت نام در سامانه به پایان می رسد. در نهایت پس از انجام تمامی این مراحل، کد احراز هویت به شماره تلفن ارائه شده ارسال می شود. ثبت نام وام 150 میلیونی سربازی تا پایان تیرماه سال جاری همچنان باز است، اما به گفته مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح اولویت در سال جدید دریافت وام از متقاضیانی است که سال گذشته مشمول معافیت نشده اند.

150 میلیون اقساط وام نظامی

مانند تمامی تسهیلات قرض الحسنه، وام 150 میلیونی سربازی بدون بهره و فقط شامل کارمزد چهار درصد است. شرایط 150 میلیون دلاری وام نظامی نشان می دهد که متقاضی می تواند بین 5 تا 7 سال اقساط را پرداخت کند.

اقساط ماهانه وام 150 میلیونی سربازی در صورت انتخاب بازپرداخت پنج ساله توسط متقاضی، دو میلیون و 727 هزار و 273 تومان است. البته این رقم در چند ماه اول هر سال بیشتر است. یعنی در ماه اول اقساط اعتبار 150 میلیونی سربازی شش میلیون تومان، در ماه سیزدهم اقساط 150 میلیونی اعتبار نظامی به چهار میلیون و 800 هزار تومان و در چهل و نهمین ماه این رقم یک میلیون و 200 هزار تومان می شود. به این ترتیب پس از 60 ماه کل اقساط وام 150 میلیونی سربازی به 168 میلیون می رسد که 18 میلیون تومان آن به حساب سود تسهیلات خواهد بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا