اخبار روز

200 میلیون وام ازدواج دولتی برای زوجین در 24 مرداد

وام ازدواج وام ازدواج افزایش یافته است. وام ازدواج سود خوبی دارد. شرایط ویژه برای وام ازدواج اعمال می شود. وام ازدواج از اقساط بلند مدت بهره مند است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بر اساس تفاهم نامه امروز با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، 200 میلیون تومان برای ازدواج افراد در دهه 60 پرداخت می شود.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با بیان اینکه تسهیلات ویژه ای برای ازدواج افراد 60 ساله ساکن در این روستا و یکی از نهادهای مرتبط در نظر گرفته شده است، گفت: در این طرح تسهیلات ویژه ای برای ازدواج افراد 60 ساله ساکن در این روستا در نظر گرفته شده است. معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه امروز با نماینده توسعه روستایی و مناطق محروم کشور مقرر شد این دستگاه برای روستاییان 60 ساله فرصت شغلی فراهم کند. علاوه بر این، در توافق با سایر نهادها، فرصت های جهیزیه و حمایت از تامین اجتماعی برای ساکنان روستایی 60 ساله که ازدواج می کنند در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: مبلغ این تسهیلات 200 میلیون تومان است و به صورت وام با نرخ سود 4 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد./تسنیم

وی ادامه داد: موضوع صف هایی که باعث نارضایتی مردم شده صحت دارد و اطلاعات شبکه بانکی نیز حاکی از آن است که 300 هزار نفر برای دریافت وام در نوبت هستند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد که بانک مرکزی تا آخر قول داده است شهریور این صف به صفر خواهد رسید و پیگیری فدرال رزرو برای موضوع وام ازدواج قطعی است.

زیرساخت های لازم برای اجرای مالیات بر عایدی سرمایه وجود دارد

خاندوزی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: در موضوع مالیات بر سرمایه عایدی، پس از نهایی شدن رسیدگی و تشخیص مصلحت در مجلس شورای اسلامی، به طور رسمی به صورت رسمی که کار می کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام باید مراحل قانونی طی شود. با توجه به اینکه رئیس جمهور در وزارت بازرگانی بر مبارزه با احتکار و سودجویی تاکید دارند، سعی کرده ایم زیرساخت هایی را برای ابلاغ قوانین و مقررات فراهم کنیم تا پس از ابلاغ رسمی، به طور خلاصه بتوانیم در اسرع وقت اقدام کنیم. عمل.

در همین زمینه در نشست خبری امروز از سید احسان خاندوزی، سخنگوی دولت در امور اقتصادی در خصوص مشکلات مخاطبان خبرگزاری فارس پرسیدیم.

سخنگوی بازرگانی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، گفت: از ابتدای سال جاری گزارش هایی مبنی بر مشکلات فنی در سامانه ثبت تسهیلات ازدواج شنیده می شود.

وی افزود: بیشتر این مشکلات فنی به دلیل اضافه شدن امکانات نگهداری از کودکان به سامانه بود که منجر به افزایش ترافیک شد.

خاندوزی تصریح کرد: بانک مرکزی در اردیبهشت ماه به منظور رفع مشکلات فنی سامانه در سال جاری ظرفیت سخت افزاری تا حد امکان افزایش یافت.

وی گفت: علاوه بر این بر اساس دستور رئیس جمهور بسته اقداماتی تدوین شد که نتیجه آن کاهش تعداد متقاضیان در نوبت موسسات ازدواج از 400 هزار نفر به 340 هزار نفر بود.

خاندوزی یادآور شد: از ابتدای امسال تا دو روز گذشته بیش از 55 میلیارد تومان به موسسات پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این قانون، مانع کسب تسهیلات و امتیازات برای افراد غیر نظامی رفع شده است.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری اخیر خود گفت: قرار است ماده ای به قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت الحاق شود که با اصلاحیه ششم تکمیل می شود. تیر این ماه در چهاردهمین جلسه مجلس به تصویب رسید تیر شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما به دلیل اصلاحات خلاف شرع و قانون اساسی به رسمیت شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: یکی از موانع دسترسی به خدمات ازدواج و زایمان، خدمت سربازی بود. از این پس افرادی که در حال انجام وظیفه نیستند نیز می توانند از این فرصت استفاده کنند.»

مشمولان تامین اجتماعی در صورتی که در زمان ازدواج اول دارای سابقه پرداخت دو سال بیمه باشند، پس از کسر حق بیمه معادل یک ماه حقوق هدیه ازدواج دریافت می کنند و در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده در تامین اجتماعی باشند. آژانس تامین اجتماعی این هدیه به هر دوی آنها رایگان پرداخت می شود. .

بایندریان افزود: بیمه شده برای دریافت کمک هزینه ازدواج باید دارای شرایط مندرج در ماده 85 قانون تامین اجتماعی باشد. شرط مهم دریافت این مزایا، اثبات این است که بیمه شده در مدت 5 سال قبل از ازدواج حداقل 720 روز کار کرده و حق بیمه توسط کارفرما پرداخت شده است. ضمناً رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما در زمان عقد قطع نمی شود و ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت می شود.

معاون نظارت و تعهدات کوتاه مدت معاونت امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیمه شدگان برای استفاده از این تسهیلات نیازی به حضور حضوری نداشتند، گفت: متقاضی ممکن است با ورود برای دریافت کمک کوتاه مدت دریافت کند. کمک هزینه ازدواج برای درخواست، کافی است تاریخ ازدواج و کد ملی همسر را وارد کنید و درخواست خود را برای دریافت این کمک هزینه در سامانه es.tamin.ir و با مراجعه به منوی دوره بیمه ثبت کنید.

به گفته این مسئول در سال گذشته 101 هزار و 299 سند ثبت شد که بر این اساس مبلغ 508 میلیارد تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان واجد شرایط پرداخت شد. مبلغ کمک هزینه ازدواج معادل مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه ظرف دو سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر 24 می باشد و در صورتی که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد روز ازدواج باشد، میزان آن. قابل پرداخت مبلغ به حداقل دستمزد برای سال ازدواج افزایش می یابد. .

نحوه دریافت وام ازدواج فرزندان مستمری بگیران کشوری به گونه ای طراحی شده است که متقاضی مجبور به مراجعه حضوری به صندوق های بازنشستگی نباشد. برای دریافت وام ازدواج مستمری بگیران کشوری، متقاضی باید در مرحله اول به آدرس cspf.ir مراجعه کرده و در مرحله بعد با استفاده از گزینه تسهیلات مالی، گزینه وام ازدواج را انتخاب کند. یعنی متقاضی وام ازدواج ابتدا باید درخواست خود را ثبت کند و عکس اصلی مدارک شناسایی را بارگذاری کند.

ثبت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان در سامانه این صندوق مستلزم اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه با مشخصات همسر و فرزندان است. اسکن اصل قرارداد و صفحات با مشخصات عروس و داماد یکی از شرایط بعدی ثبت نام وام ازدواج بازنشستگان می باشد. همچنین ارائه شماره دفتر، شماره ملی، شماره حساب بانکی صادرات ایران و شماره تلفن همراه مستمری بگیر در زمان ثبت نام الزامی است. فراموش نکنید که ثبت نام وام ازدواج در سامانه حق پرداخت وام را برای متقاضی ایجاد نمی کند. پس از ثبت نام و شروع مراحل تایید مدارک و تاییدیه های مورد نیاز، پرداخت تسهیلات بر اساس اولویت رمزگذاری می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا