اخبار روز

20 درصد زوج های ایرانی نابارور هستند!این خطر بیشتر برای مردانی است که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند!

علی صادقی تبار گفت: ناباروری یکی از شایع ترین مشکلات دنیاست و میزان ناباروری در کشورهای مختلف بسته به شرایط آسیب زا، مشکلات و بیماری ها از 15 تا 25 درصد متغیر است.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده در سطح جهان، 40 درصد مشکلات ناباروری مربوط به مردان و 40 درصد مربوط به زنان است و 20 درصد یا هر دو نفر را درگیر می کند یا علت آن مشخص نیست.

رئیس مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان اینکه عوامل محیطی مضر بر ناباروری مردان در شهرهای بزرگ تأثیر بیشتری دارد، گفت: در شهرها به ویژه شهرهای صنعتی ناباروری مردان بیشتر است.

صادقی تبار توضیح داد: خداوند اندام مولد سلول جنسی را طراحی و آفرید تا در دمای کمتر از 37 درجه سانتیگراد نگهداری شود. به همین دلیل لازم است این عضو به طور طبیعی در حفره شکم قرار نگیرد.» مشکل کودکانی که بیضه آنها نزول نکرده و در بدو تولد بیرون نیامده است، با جراحی قابل حل است. اما اگر این اتفاق نیفتد و بیضه‌ها به همین شکل پایین نمانند، در آینده منجر به ناباروری می‌شود.

وی ادامه داد: عوامل محیطی دیگری مانند مواد نگهدارنده موجود در مواد غذایی، دخانیات و مشروبات الکلی، آلودگی هوا، ذرات معلق در هوا، امواج الکترومغناطیسی، سبک زندگی ناسالم و استفاده از لباس های تنگ و چسبان ممکن است بر باروری افراد تأثیر بگذارد.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: واریکوسل می تواند توانایی های پدران را ضعیف کرده و در نهایت منجر به ناباروری مردان شود.

صادقی تبار با بیان اینکه تغذیه سالم و رفتار طبیعی در زندگی تضمین کننده سلامت باروری افراد است، گفت: یکی از آسیب های شایع در پسران، عفونت ها و آسیب های جسمی ناشی از ضربه یا برخورد جسم سخت به اندام تناسلی است و در غیر این صورت. این باعث خونریزی می شود و می تواند منجر به مشکلات باروری شود.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار کشوری 20 درصد زوج ها اعم از زن و مرد مشکل ناباروری دارند که درصد بسیار بالایی است. درمان را به تعویق بیندازید و با مراکز درمان ناباروری تماس نگیرید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا