اخبار روز

20 درصد افزایش کمک هزینه، تا زمانی که از محصول استفاده کنید!


به گفته پی ام آپ، صولت مرتضوی وزیر کار با حضور در هفتمین همایش سراسری کار با اشاره به صندوق های بازنشستگی گفت: در چندین جلسه نوحه صندوق های بازنشستگی را خوانده ام، وضعیت صندوق ها خوب نیست. ضریب بسیار ناپایداری دارند که نسبت حمایت در صندوق بازنشستگی کشوری بین 0.5- تا 0.7 به یک است در حالی که این نسبت در صندوق تامین اجتماعی بین 0.4 تا 4 است.

وی افزود: باید به 2 اصل توجه کنیم، مردان کارآمد باید با ایجاد بهره وری و به کارگیری فناوری هزینه ها را کاهش دهند و ضریب حمایتی صندوق ها را افزایش دهند. چون راه گریزی جز اصلاحات عقلانی نیست که به جامعه آسیبی نرساند باید به موضوع رفاه و آینده کارگران برای رسیدن به رفاه توجه کرد.

وزیر کار تاکید کرد: دولت خدمات و نظام سلامت را ارتقا می دهد. همچنین تضمین آینده کارگرانی که در وزارت کار که موضوع یک میلیون فرصت شغلی است با اسناد و آمار قابل ارائه به رسانه ها و مسئولان، آستین بالا زده اند، مهم است.

مرتضوی با اشاره به اینکه دولت تصمیم دارد در مورد کالاها اقدام کند، گفت: در گام اول میزان یارانه را در سه دهک افزایش دادیم تا بتوانند از 20 درصد افزایش یارانه برای خرید کالا برخوردار شوند.

وی ادامه داد: این موضوع کمک به حداقل حقوق بگیران است که در گام اول آن را اجرا می کنیم و یکی یکی جلو می رویم. در مرحله اول برای اقشار تحت نظارت کمیته امداد و بهزیستی و در مرحله بعد برای سایر اقشار جامعه اجرا می شود. در این راستا سامانه تعریف اعتبار و اعتبار ملی پیش بینی شده است که ممکن است 50 هزار فروشگاه زنجیره ای برای خرید از آن استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه همایش ملی کار، کرسی و مجمع نظریه پردازی در حوزه مسائل سه جانبه گرایی است، گفت: موضوع این همایش ارتباط کارگر و کارفرما با بحث تولید است. و تحقق شعار کار با تولید و خدمت.

مرتضوی با تاکید بر اینکه بیشترین تاکید رهبر معظم انقلاب در دهه اخیر در حوزه اقتصاد بوده است، ادامه داد: ایشان سال ها را برای استعداد کشور و ظرفیت جامعه در عرصه های علمی، کارگری، صنعتی و کارآفرینی نام می برند. زمینه ها. امسال شعار سال «کنترل تورم و رشد تولید» است و دیدگاه های مختلفی در این زمینه وجود دارد که آیا کنترل تورم و افزایش تولید ضروری است و یا اینکه رشد و توسعه اقتصادی برای یکدیگر ضروری است.

وی گفت: آیت الله رئیسی رئیس جمهور در نظریه متفکرانه خود که برگرفته از مطالعات اجتماعی و سوابق مدیریتی است، مهار تورم را با رونق اقتصادی همراه دانست. این نظریه قابل تحلیل و تفسیر است و امکان تحقق آن مقرون به صرفه است; علاوه بر مهار تورم، باید به رشد تولید نیز فکر کنیم که رکن اساسی رشد تولید است و کار می تواند با کار و تلاش به رشد تولید و بهبود بهره وری برسد. همچنین رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: اقتصادی که با رشد همراه باشد باید دانش بنیان باشد و ستون فقرات اقتصاد اقتصاد دانش بنیان است که باید به آن توجه کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه یک دهه کارنامه اقتصادی داشتیم، گفت: در دهه 90 بی احتیاطی و بی تدبیری خاصی رخ داد که باعث شد به سطح اقتصادی نرسیم. پیوند اتحادیه موتور قدرت تصمیم گیری در دستان کارگران و کارفرمایان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این همایش سعی داریم به مولفه های تولید، کار، رونق و رشد فکر کنیم، گفت: برای تحقق شعار سال و استفاده از تسهیلات به رشد اقتصادی 8 درصد و بیشتر دست یابیم. اکنون در کشور ما زیرساخت های ارتقای بهره وری، تعاملات اقتصادی، فرهنگی، فناوری و سیاسی در دولت سیزدهم فراهم است و دیپلماسی اقتصادی این رشد را نوید می دهد.

مرتضوی بیان کرد: در عرصه بین الملل عضویت در سازمان همکاری شانگهای و ارتباط با قدرت های بزرگ اقتصادی جهان در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و تلاش دولت برای رفع موانع اقتصادی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد که با عشق و فداکاری کارگران به موضوع کار به رشد اقتصادی دست یابیم و مسئولان وزارتخانه ها و وزارت کار رابط کارگر و کارگر باشند. کارفرما. به امید روزی که بتوانیم بگوییم کارگر کارفرماست و کارفرما کارگر.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا