اخبار روز

امحای 20 تن مواد مخدر در هرمزگان!/جزئیات

صبح امروز بیش از 20 تن مواد مخدر در ابتدای شهر بندرعباس با حضور جمعی از مسئولان استانی امحا شد.

به گزارش پی ام آپ، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان در حاشیه این مراسم گفت: در شش ماهه نخست امسال 30 تن مواد مخدر توسط قاچاقچیان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است. در این مدت 7 تن مواد مخدر نیز توسط سایر نهادها و سازمان های مسئول  مقابله‌ای چون مرزبانی، سپاه و … کشف شد.

وی از دستگیری 2 هزار خرده فروش و قاچاقچی، انهدام 34 باند مواد مخدر، توقیف 380 دستگاه خودرو، 155 منزل قاچاقچی و جمع آوری حدود 6 هزار معتاد متجاهر و انتقال آنها به مراکز ترک اعتیاد در این مدت خبر داد.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه هرمزگان در بحث تعرض به اموال و دارایی های قاچاقچیان مواد مخدر رتبه اول کشور را دارد، اظهار کرد: در شش ماهه پایانی سال ارزش کالاهای کشف شده یا کشفیات یک هزار و 364 میلیارد تومان بوده است. فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: در سال جاری پنج نفر از ماموران نیروی انتظامی جان باختند که سه نفر از آنها در مبارزه با مواد مخدر جان باختند.

سردار جاویدان افزود: یکی از اولویت های کلیدی ماموریت انتظامی کشور در استان های مرزی به ویژه استان هرمزگان به دلیل همجواری با استان سیستان و بلوچستان، مبارزه با مواد مخدر است.

وی با تاکید بر اینکه مواد مخدر پدیده خطرناک و آفتی است که باید با آن مبارزه جدی کرد، افزود: راه اصلی مبارزه با مواد مخدر اشتغال است. ما باید افراد را در کمپ های بازپروری به کار بگیریم زیرا هر یک از این افراد اگر بعد از ترک کمپ بیکار بمانند، دوباره به سمت اعتیاد می روند. سردار جاویدان گفت: بیشترین کشفیات مواد مخدر در این مدت تریاک، حشیش، شیشه، هروئین و قرص های روانگردان بوده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا