اخبار روز

138 هزار تست کیفیت آب شرب در قزوین انجام شد

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ از قزوین؛ داراب بروندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در تشریح موضوع فوق گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 138 هزار آزمایش مختلف برای سنجش کیفیت آب شرب شامل آزمایش‌های میکروبی، آزمایش کلرزنی و سایر آزمایش‌های مربوطه انجام شده است. در شهرها و روستاهای استان انجام شد که حاکی از آن است که سلامت آب مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

وی افزود: آزمایش های باکتریولوژیک، کلر زنی، کدورت، HPC و فلزات سنگین به طور مستمر بر روی آب آشامیدنی مردم انجام می شود و دانشگاه علوم پزشکی نیز آزمایش جداگانه ای انجام می دهد که به نتایج مشابهی می رسد.

بیروندی بیان کرد: وی اهمیت شستشوی مخازن را یکی از موضوعات مهم بهداشتی آب دانست و افزود: بر اساس نتایج طرح پایش در سال گذشته 400 مخزن آب شستشو و ضدعفونی شد.

این مسئول یادآور شد: تامین آب شرب مطابق با تمامی استانداردهای مورد نیاز انجام می شود و در این راستا گواهینامه برنامه ایمنی آب در سه شهر قزوین، آبیک و الوند و در دو مجتمع روستایی شهید رجایی اخذ شده است. و شهید الهیاری.

وی افزود: مردم در اکثر نقاط استان اعم از شهرها و روستاها باید این اطمینان را داشته باشند که علاوه بر نظارت مستمر بر کیفیت آب شرب استان، سازمان آب استان قزوین که دارای 16 آزمایشگاه در استان است، نظارت مستمر بر کیفیت منابع آب آشامیدنی، مخازن و شبکه های توزیع نظارت می کند. مورد بررسی و نظارت قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در خاتمه با بیان اینکه سه باب آزمایشگاه آب شرب استان دارای گواهینامه استاندارد 17025 هستند، تصریح کرد: آبفای استان قزوین دارای بهترین تجهیزات و متخصصین و همچنین کنترل و نظارت کیفی است. فرآیند آب و فاضلاب این امر منجر به اخذ و تمدید گواهینامه 17025 توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شده است.

۴۶

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا