اخبار روز سینما

13 نوع از بهترین غذاهای تابستانی که روحتان را تازه می کند!/عکس

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید

در این مطلب قصد داریم انواع غذاهای خوشمزه تابستانی را معرفی کنیم. همچنین طرز تهیه غذاهای تابستانی خوشمزه و آسان را به شما خواهیم گفت. تابستان به فصل غذاهای خوشمزه معروف است. از میوه های رنگارنگ با انواع مختلف گرفته تا نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه. در این مطلب تصمیم گرفتیم شما را با مجموعه ای از این دسرها و غذاهای خوشمزه آشنا کنیم که با مواد تابستانی تهیه شده اند تا در روزهای گرم تابستان از خوردن یک غذا یا دسر خوشمزه لذت ببرید.

غذاهای خوشمزه تابستان

اقلام زیر شامل غذاهای خوشمزه تابستانی است:

1. دیپ ماست خیار، یک پیش غذای خنک برای روزهای گرم تابستان

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین غذاهای تابستانی ایرانی دیپ ماست خیار است. دیپ ماست و خیار را می توان با چیپس، نان پیتا و غیره سرو کرد. یا می توان آن را با غذاهای اصیل ایرانی مانند قورمه سبزی خورد.

مواد لازم برای تهیه این دیپ ماست و خیار خوشمزه:

  • ماست غلیظ، بهتر است از ماست یونانی استفاده کنید: 4 فنجان
  • خیار درشت رنده شده: ۲ پیمانه
  • نعنا خشک: 2 قاشق چایخوری
  • گل سرخ بنا به سلیقه شما: مقدار کم در حد ۱ قاشق چای‌خوری
  • کشمش سیاه، نمک و فلفل: 1/2 پیمانه

ابتدا با خیار شروع کرده و آن را به اندازه دلخواه خورد می‌کنیم، البته هرچه بزرگتر باشد، بیشتر در دیپ دیده شده و زیباتر می‌شود. سپس ادویه‌جات و سایر مواد را اضافه کرده و در یخچال قرار می‌دهیم تا در زمان سرو کاملا خنک باشد.

2. بورانی اسفناج بسیار غنی

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
یکی دیگر از غذاهای لذیذ بورانی اسفناج است که در تمام فصول یکی از محبوب ترین پیش غذاهاست. بورانی در واقع ترکیبی از اسفناج و ماست است که اگر مقداری سیر به آن اضافه کنید طعم فوق العاده ای خواهد داشت. البته شایان ذکر است که بورانی اصیل ایرانی شامل بادمجان و سیر بوده و انواع مختلفی بورانی وجود دارد که بسیار هم محبوب هستند، مانند بورانی کدو سبز یا سبزیجات دیگر.

مواد لازم برای تهیه بورانی اسفناج:

  • 6 فنجان اسفناج
  • 2 حبه کوچک یا حتی کمتر سیر رنده شده (برای افرادی که طعم سیر را دوست ندارند، پودر سیر جایگزین خوبی است)
  • 2 و نیم فنجان ماست (چکیده و یا یونانی)
  • کمی نمک و فلفل

در ابتدا باید اسفناج‌ها را در داخل قابلمه بر روی حرارت گاز قرار داده و زمانیکه کمی اسفناج‌ها نرم شدند، سیر را به آن اضافه کنید. سپس بعد از ۵ دقیقه تا حدود ۱۵ دقیقه زمانیکه آب اسفناج خارج شده و بخار شود، آن را از روی حرارت برداشته و پس از خنک شدن، سایر مواد را به آن اضافه کنید. حتما قبل از سرو بورانی اسفناج، آن را در داخل یخچال بگذارید.

3. دیپ باقالی سبز

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
این دیپ نیز یک غذای تابستانی بسیار محبوب محسوب می شود و با سبزیجات سبز تازه درست می شود. البته باید گفت که شبیه حمص است.

مواد لازم برای تهیه دیپ لوبیا سبز:

  • باقالی سبز تازه: 250 گرم
  • 1 حبه سیر کوچک (یا پودر سیر)
  • نمک و فلفل به مقدار کم 1 قاشق چایخوری
  • آبلیمو: 1 و نیم قاشق غذاخوری
  • آووکادو و روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
  • برگ نعنا: 15 برگ

ابتدا باقالی را به مدت 5 دقیقه بپزید و سپس از پوست کوچکشان جدا کنید. سپس تمام مواد خشک مانند لوبیا، آووکادو، سیر و برگ نعناع را به همراه ادویه ها در مخلوط کن بریزید و خوب پوره کنید. در آخر آبلیمو و روغن زیتون را اضافه کرده و در یخچال قرار دهید.

4. باباغنوش یک میان وعده بسیار مقوی و خوشمزه است.

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
یکی دیگر از غذا‌های خوشمزه تابستانی، باباغنوش است که به آن باباگانوش نیز گفته می‌شود. این دسر خاورمیانه‌ای با بادمجان درست شده و از جمله غذا‌های بسیار مقوی محسوب می‌شود.

مواد لازم برای تهیه دسر باباغنوش:

  • 2 عدد بادمجان بزرگ
  • 3 لیوان آرد
  • 2 حبه سیر کوچک
  • 2 قاشق چایخوری نمک، فلفل و سماق
  • 1 قاشق غذاخوری ماست
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1 عدد لیموی تازه کوچک

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و حدود 30 دقیقه کباب کنید. سپس اجازه دهید 10 دقیقه خنک شوند و سپس در غذاساز قرار دهید تا پوره شوند. شما همچنین می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید. سپس تمام مواد دیگر را در غذاساز یا ظرفی که بادمجان ها را پوره کرده اید بریزید و مخلوط کنید. سپس آن را در یخچال بگذارید و بعد از خنک شدن میل کنید.

5. سالاد پانزنلا

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
پانزنلا یکی از غذاهای لذیذ ایتالیایی است و در واقع سالادی متشکل از آرد سوخاری، پیاز و گوجه فرنگی است که در تابستان طرفداران زیادی دارد. در دستور تهیه این سالاد اغلب از خیار و گاهی ریحان با روغن زیتون و سرکه استفاده می کنند. به طور کلی مواد مورد نیاز برای تهیه پانزنلا شامل نان، پیاز قرمز، گوجه فرنگی، روغن زیتون، سرکه، نمک و فلفل و گاهی خیار و ریحان است.

سایر موادی که می توانید به این سالاد اضافه کنید عبارتند از کاهو، زیتون، پنیر موزارلا، کرفس، هویج، ماهی تن، جعفری، تخم مرغ آب پز، نعناع، ​​فلفل دلمه ای، آبلیمو و سیر.

6. بروشتا

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
بروشتا یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و محبوب ایتالیایی است که از نان کبابی با سیر و روغن زیتون تشکیل شده است. مواد مختلفی مانند گوجه فرنگی، سبزیجات، لوبیا، گوشت پخته شده یا پنیر را نیز می توان به بروشتا اضافه کرد. البته اگر کمی ریحان هم به این دستور محبوب اضافه کنید فوق العاده می شود. بروشتا معمولا به عنوان میان وعده یا پیش غذا سرو می شود.

7. سالاد میگو و آووکادو

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
یکی از غذاهای ساده تابستانی که به راحتی تهیه می شود و در تابستان بسیار پرطرفدار است، سالاد سریع میگو و آووکادو است. برای تهیه این سالاد فقط 15 دقیقه زمان نیاز دارید. مواد لازم برای تهیه این سالاد خوشمزه: 180 گرم میگو، 1 عدد سیر و گوجه فرنگی، 3 عدد پیاز کوچک، کمی آبلیمو و سرکه بالزامیک، 1 قاشق غذاخوری گشنیز و نعناع، ​​یک عدد آووکادو بزرگ، 1 عدد کاهو و فلفل دلمه ای کوچک، 2 عدد قاشق غذاخوری کدو حلوایی و کمی نمک، فلفل و روغن زیتون برای طعم دادن. برای تهیه این سالاد ابتدا میگو را بپزید و سپس در ظرفی همه مواد را با هم مخلوط کنید. در پایان میگو را روی این سالاد چیده و سرو کنید.

8. سالاد سزار

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
از جمله غذاهای محبوب تابستانی، سالاد سزار است. این سالاد به دلیل داشتن کلسترول کمتر نسبت به سالادهای دیگر بسیار محبوب است و اگر می خواهید این سالاد را برای ناهار میل کنید، می توانید تکه های مرغ کبابی را به آن اضافه کنید. باید گفت برای تهیه این سالاد تنها به 10 دقیقه زمان نیاز دارید.

مواد لازم برای تهیه این سالاد خوشمزه شامل ۲ عدد کاهو، مقداری گردو به دلخواه، ۲ قاشق غذاخوری ارده، آبلیمو، سرکه بالزامیک و روغن زیتون، ۱ عدد کنسرو ماهی، ۴ حبه سیر ریز رنده شده، نمک و فلفل هم به مقدار دلخواه است. برای تهیه این سالاد ابتدا کاهو‌ها را خورد کرده و سپس تمام مواد را با کاهو مخلوط کنید. در انتها نیز با روغن زیتون و گردو تزیین کنید.

9. نان تست سبزیجات و مرغ برای تابستان

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
توستادا یک کلمه اسپانیایی به معنای برشته شده است. در مکزیک و سایر نقاط آمریکای لاتین، این نام در میان غذاهای مختلف محلی وجود دارد. یک غذای سرخ شده با خمیر به عنوان پایه اصلی است که به راحتی آماده می شود. برای تهیه توستادا به موادی مانند آرد مکزیکی، زیره، مرغ، کدو تنبل و پنیر نیاز دارید. تهیه این غذای خوشمزه 15 دقیقه زمان می برد و در نهایت می توانید آن را با سالسا یا خامه ترش سرو کنید.

10 سالاد میوه تابستانی

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
قطعا یکی از جذاب‌ترین غذا‌های تابستانی، ترکیب میوه‌های تابستان است. برای تهیه این سالاد میوه کافی است که میوه‌های ترش مزه همچون آلو را با هم ترکیب کرده و کمی روغن بادام و پنیر به آن‌ها اضافه کنید. البته اگر می‌خواهید برای ناهار از این سالاد استفاده کنید، می‌توانید از سینه مرغ تکه شده و یک نوشیدنی خنک تابستانه نیز استفاده کنید.

11 املت سبزیجات تابستانی

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
یک صبحانه لذیذ در روز‌های تابستانی قطعا املت سبزیجات است. املت از جمله غذا‌های تابستانی این مقاله است که مواد مغذی بسیاری دارد و نه‌تن‌ها به عنوان صبحانه، بلکه به عنوان میان وعده و یا شام نیز گزینه مناسبی است. برای درست کردن املت سبزیجات کافی است از میان سبزیجات تابستانی، آن‌هایی که باب میلتان هستند را انتخاب کرده و به املت خود اضافه کنید. همچنین برای لذیذتر شدن املت، افزودن پنیر می‌تواند یک معجزه باشد که طعم فوق‌العاده‌ای به املت سبزیجات می‌دهد.

12 مرغ کبابی با پنیر فتا و هلو

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
یکی دیگر از غذاهای خوشمزه تابستانی سالاد مرغ کبابی با هلو و فتا است. مواد لازم برای تهیه این سالاد بادمجان، هلو رسیده و نرم، مرغ، پنیر فتا و ادویه دلخواه می باشد. این سالاد همچنین یک غذای عالی برای گیاهخواران است. علاوه بر این، برای افرادی که رژیم دارند کاملاً مناسب است. زیرا تنها 410 کالری دارد.

13پیتزا اسکواش

13 غذای تابستانی که باید امتحان کنید
قطعا در بین غذا‌های تابستانی، جای پیتزا خالی بوده و حتما باید در این مقاله، یک پیتزای تابستانه نیز وجود داشته باشد. مواد مورد نیاز برای تهیه پیتزا اسکواش تابستانه شامل ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱ حبه سیر، آرد (نان آماده پیتزا)، فلفل قرمز خرد شده، نمک و فلفل سیاه تازه به مقدار لازم، نصف پیاز کوچک، کمی موزارلا، ۱/۴ پیمانه کدو تنبل تابستانی ریز خرد شده و ۲ قاشق غذاخوری گردو خرد شده می‌شود. این پیتزای خوشمزه تابستانی را تهیه کرده و از خوردن پیتزای سالم و مقوی لذت ببرید.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا