دانستنی ها

این 10 روش برای سم زدایی بدن معجزه می کنند!

سم زدایی چیست؟ کلمه “سم زدایی” رژیم های محدود کننده، آب میوه های سبز گران قیمت و پاکسازی های خشن را تداعی می کند. اما طرز فکر متفاوتی نیز نسبت به سم زدایی وجود دارد. بسیاری از مردم نمی دانند که بدن ما یک سیستم پاکسازی طبیعی است که برای سم زدایی مداوم ایجاد شده است.

به گزارش فرارو به نقل از تودی، به جای گرسنگی دادن به بدنمان با رژیم های غذایی محدود یا مکمل های گران قیمت، باید با حرکات ساده و غذاهای طبیعی و شفابخش به اصول اولیه بازگردیم تا به بدنمان کمک کنیم تا کاری را که باید انجام دهد.

در اینجا ده راه برای کمک به رفع نفخ شکم و تنظیم رژیم غذایی و سلامتی خود در جهت درست آورده شده است:

1- روز خود را با آب لیمو شروع کنید

روز خود را با بیدار شدن با یک لیوان آب لیمو گرم یا سرد شروع کنید. پکتین موجود در لیمو به هضم غذا کمک می کند و لیمو را به یک ماده غذایی سم زدایی عالی تبدیل می کند. آب لیمو به کاهش اشتها و افزایش سیری کمک می کند. انرژی دادن به سیستم گوارشی راهی عالی برای شروع روز به نظر می رسد. یک تکه کوچک لیمو در لیوان شما به مغز شما یادآوری می کند: “هی، من امروز انتخاب های سالمی دارم”!

2-صبحانه سالم بخورید

با خوردن صبحانه بعد از نوشیدن آب، سوخت مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. خوردن صبحانه بعد از یک خواب خوب به متابولیسم کمک می کند. همچنین، وقت گذاشتن برای خود در صبح برای تغذیه آگاهانه بدن، راهی عالی برای ایجاد اعتماد به نفس در مورد سلامتی شما است.

تنها راه برای اثبات اینکه آماده و مایل به مراقبت از خود هستید این است که واقعاً از خود مراقبت کنید. توصیه می کنیم نان، غلات یا سایر انواع نان را از صبحانه خود حذف کنید، زیرا این کار باعث می شود بدن شما آب بیشتری را حفظ کند.

در عوض، روی پروتئینی تمرکز کنید که به شما احساس سیری می دهد. مخلوط تخم مرغ و ماهی قزل آلا ترکیبی عالی از پروتئین و امگا 3 های تقویت کننده متابولیسم برای شروع روز است. اگر در حال حرکت هستید، به جای آن یک اسموتی آسان برای سلامت روده انتخاب کنید.

3- بدن خود را حرکت دهید

افزایش ضربان قلب به معنای افزایش جریان خون است. این به بدن شما کمک می کند تا سموم را به تنهایی دفع کند. نکته مهم این است که ذهنیت بهتری داشته باشید تا ضربان قلب خود را بالا ببرید، عرق کنید و فردا دوباره آن را یک پله بالاتر ببرید.

4- رژیم غذایی خود را تمیز کنید

حتما صبحانه، ناهار، شام و حداقل یک میان وعده بخورید. هیچ وعده غذایی را حذف نکنید و مطمئن شوید که آنها فقط غذاهای کامل و واقعی هستند. خوردن مداوم در طول روز به ایجاد پایه ای برای تغذیه سالم ثابت کمک می کند. در اینجا منظور ما گنجاندن مقدار زیادی سبزیجات، پروتئین بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ و چربی های سالم از آجیل، دانه ها یا زیتون، آووکادو یا نارگیل در رژیم غذایی شماست.

از غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده، حتی غذاهای سالم خودداری کنید. این به شما امکان می دهد سدیم اضافی، مواد مصنوعی و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. همچنین نمکدان ها را کنار بگذارید و به جای آن فقط از گیاهان و ادویه جات برای شیرین کردن غذا استفاده کنید. متوجه خواهید شد که حتی پس از گذشت تنها یک روز، می تواند تفاوت زیادی در ظاهر و احساس شما ایجاد کند.

اگر برایتان سخت است که از میان وعده‌های بسته‌بندی‌شده بیش از حد پرهیز کنید یا شیرینی‌ها را کنار بگذارید، سعی کنید به یاد داشته باشید که مجبور نیستید برای همیشه این کار را انجام دهید. با یک روز شروع کنید. اگر می توانید یک روز بدون غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده صبر کنید، این روند را تکرار کنید.

برنامه ریزی و آماده کردن وعده های غذایی از قبل آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید و می تواند به شما در مقاومت در برابر وسوسه لحظه آخری کمک کند. اما اگر قبلا یک سالاد خوشمزه درست کرده اید، توجیه انتظار برای فست فود بسیار دشوارتر است.

5- از یک فنجان چای لذت ببرید

با میان وعده بعد از ظهرتان یک فنجان چای بنوشید. این به شما کمک می کند تا هضم خود را بهبود بخشید و مصرف مایعات خود را حفظ کنید. این با داشتن پوست سالم و متابولیسم سالم و داشتن انرژی کافی مرتبط است. چای سبز را برای تقویت آنتی اکسیدان و متابولیسم امتحان کنید.

6- برای رفع تنش و کمک به هضم، چرخش را امتحان کنید

اکثر آمریکایی ها زمان زیادی را صرف تکیه به جلو می کنند. آن ها پشت فرمان و جلوی کامپیوتر می نشینند و گوشی هایشان را جلوی صورتشان می گیرند. اساساً ما در زندگی روزمره خود پیچش زیادی انجام نمی دهیم. و از آنجایی که ستون فقرات ما برای خم شدن ساخته شده است، تنش می تواند در عضلات ستون فقرات ایجاد شود و فرآیند هضم می تواند تسهیل شود.

شاید از خود بپرسید که پیچش ستون فقرات شما چه ارتباطی با هضم غذا دارد. بسیاری از اندام هایی که برای هضم غذا استفاده می کنیم، مانند روده ها، در شکم قرار دارند و حرکات چرخشی به عملکرد صحیح این اندام ها کمک می کند. اصل چرخش به معنای واقعی کلمه می تواند به حرکت مواد از طریق دستگاه گوارش به ویژه روده کمک کند. بنابراین، اگر می خواهید غذایی که می خورید را به طور موثر از بدن خود خارج کنید، چرخش شروع خوبی است.

7- چند تمرین تنفسی انجام دهید

احساس سیری بیش از حد یا احساس اینکه با بدن خود آنطور که می خواهید رفتار نمی کنید می تواند استرس زا باشد. یکی از سریع ترین راه ها برای آرامش، استفاده از تمرینات تنفسی است. نتیجه یک مطالعه اخیر نشان داد که یادگیری تکنیک های تنفس آرام به افراد کمک می کند تا فوراً احساسات خود را از اضطراب کاهش دهند.

شرکت کنندگان در این مطالعه گزارش کردند که بعد از 3 ماه احساس ارتباط اجتماعی بیشتری داشتند. این برای کاری که انجام می دهید بسیار مفید است.

یک راه آسان برای استفاده از نفس برای آرام کردن بدن و ذهن، کاهش سرعت آن است. همچنین برای حداکثر بهره مندی از این حرکت، می توانید بین نفس ها مکث کرده و نفس خود را بیشتر از دم نگه دارید. شمارش نفس هنگام دم و بازدم یا در طول هر چرخه تنفسی نیز راهی عالی برای تمرکز ذهن شماست.

8- برای اتمام کار دوش آب سرد بگیرید

اگرچه ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما گرفتن دوش آب سرد به شما انرژی فوری می دهد. آب سرد می تواند التهاب را کاهش دهد و برخی کارشناسان معتقدند که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. نتایج یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که به مدت 30، 60 یا 90 ثانیه زیر آب سرد دوش می گیرند، 29 درصد کمتر از افرادی که دوش نمی گیرند، بیمار می شوند. شواهد نشان می دهد افرادی که دوش آب سرد می گیرند نسبت به کسانی که دوش نمی گیرند احساس سلامتی بیشتری می کنند.

9- موبایل خود را خاموش کنید

بسیاری از ما غرق در نوتیفیکیشن های مداوم هستیم. تمام صداهایی که هنگام دریافت پیام جدید ایجاد می کنید، تأثیر فوری بر خلق و خوی شما و تأثیر طولانی مدت بر سلامتی شما دارند. یک مطالعه در حال انجام که در سال 2015 با عنوان “چالش مزاحم نشوید” آغاز شد و هنوز ادامه دارد، از شرکت کنندگان می خواهد که گوشی های هوشمند خود را به مدت 24 ساعت خاموش کنند. بر اساس یافته‌ها، اکثر شرکت‌کنندگان بلافاصله متوجه شدند که با خاموش کردن تلفن‌هایشان استرس کمتری دارند. دو سوم از شرکت کنندگان تصمیم گرفتند خاموش کردن تلفن همراه خود را به یک تمرین عادی تبدیل کنند و پس از دو، تمایل سال به حواس پرتی و استرس کاهش یافت.

چرا خودتان را برای زندگی بدون تلفن همراه در 24 ساعت شبانه روز به چالش نمی کشید؟ اگر این خیلی طاقت فرسا به نظر می رسد، می توانید با خاموش کردن اعلان های خود شروع کنید. مطالعه دیگری که اخیراً انجام شده است نشان می دهد که حتی شنیدن صدای وزوز تلفن همراه فوراً به بهره وری شما آسیب می زند. اگر می‌خواهید بدن و ذهن خود را پاکسازی کنید، می‌توانید با تمرکز بر آنچه واقعاً برای شما مهم است به جای تلفن همراه خود شروع کنید.

10- مدیتیشن را امتحان کنید

هیچ دارویی برای همه بیماری های شما وجود ندارد، اما به نظر می رسد مدیتیشن ما را تا حد امکان به آن هدف نزدیک می کند. فواید مدیتیشن از کاهش اضطراب تا کاهش علائم همه چیز از سندرم روده تحریک پذیر (IBS) تا اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) را شامل می شود. چند دقیقه مدیتیشن همه مشکلات شما را حل نمی کند، اما می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. اگر مدیتیشن ترسناک به نظر می رسد، سعی کنید یک دقیقه آرام با چشمان بسته بنشینید. یک دقیقه می تواند اولین قدم به سوی تمرین مدیتیشن مادام العمر باشد. این را برای یک دقیقه امتحان کنید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا