اخبار روز سینما

10 ترفند عالی برای داشتن فرزندی مودب و شنوا

10 ترفند عالی برای داشتن فرزندی مودب و شنوا

در اکثر مجالس خانوادگی، وقتی صحبت از اخلاق و ادب مناسب به میان می آید، اغلب از یکی از فرزندان خانواده مثال می زنند. تربیت کودک مودب و مطیع نیاز به کمی حوصله و تکنیک های رفتاری صحیح دارد، اگر می خواهید فرزندتان مودب ترین فرد خانواده شما باشد حتما این قسمت را بخوانید.


بیشتر بخوانید: روش صحیح تربیت فرزند چیست؟


آینه فرزند خود باشید

شما آینه فرزندتان هستید و او همیشه از شما می آموزد، پس اگر می خواهید فرزندتان خوب رفتار کند، ابتدا باید خودتان خوب رفتار کنید. فرزندتان باید احترام و ادب را از شما بیاموزد، پس وقتی با او و دیگران صحبت می کنید مودب باشید.

10 ترفند عالی برای داشتن فرزندی مودب و شنوا

کلمات محبت آمیز را به کودک بیاموزید.

از کودکی به کودک خود یاد دهید که با دیگران درست صحبت کند و از کلمات محترمانه در گفتار خود استفاده کند، مثلاً کلماتی مانند “لطفا” و “متشکرم” را به او بیاموزید و به او بگویید به جای کلمه شما از شما استفاده کند و از اینها استفاده کند. کلمات زیاد . در سخنرانی شما

احترام را به فرزندتان بیاموزید

احترام گذاشتن به دیگران اساس ادب است، پس اگر کودکی تحصیل کرده می خواهید، احترام به دیگران را از کودکی به او بیاموزید. مثلاً به فرزندتان بگویید به خاله جون بگوید که هر وقت پدرش وارد خانه شد، به او سلام کنید و بلند شوید.

10 ترفند عالی برای داشتن فرزندی مودب و شنوا

فرزند خود را تحسین کنید

برای تشویق فرزندتان به انجام کارهای مؤدبانه، وقتی کارهای خوب او را می بینید، مثلاً از روی صندلی بلند می شود تا صندلی خود را به بزرگتر بدهد، او را تحسین کنید و از او تشکر کنید.

به کودک بیاموزید که صحبت کردن در بیرون از خانه ممنوع است

به فرزندتان بیاموزید که بیرون از خانه یا در خانه دیگران با برادر یا خواهرش دعوا نکند. از او یاد بگیرید که اگر اختلافی پیش آمد، آن را در خانه مطرح کنید و در جای دیگر حامی خانواده خود باشید.

10 ترفند عالی برای داشتن فرزندی مودب و شنوا

به کودک بیاموزید که اجازه بگیرد

به کودک خود بیاموزید که قبل از ورود به اتاقی که در بسته است اجازه بگیرد و در را بکوبد و بدون اجازه وارد هیچ اتاقی نشود.

به فرزندتان یاد بدهید که تشکر کند

احترام و قدردانی را به فرزندتان بیاموزید، مثلاً به او بگویید که بعد از صرف غذا یا پس از دریافت لطف دیگران از مردم تشکر کند.

10 ترفند عالی برای داشتن فرزندی مودب و شنوا

به او بگو جیغ نزند

به کودک خود بیاموزید که به جای فریاد زدن و بلند صحبت کردن، منطقی و آرام صحبت کند. مثلاً وقتی به او زنگ می‌زنی از دور نگوید: «چیکار می‌کنی، بلکه باید به تو نزدیک شود و بگوید بله مامان، به من زنگ زدی؟»

یک داستان بگویید

کودک شخصیت مثبت را دوست دارد، برای تقویت رفتار مودبانه کودک، داستان هایی تعریف کند که شخصیت هایی با رفتار خوب و بد داشته باشد و شخصیتی را که دارای ویژگی های مثبت است تحسین و تمجید کند.

10 ترفند عالی برای داشتن فرزندی مودب و شنوا

به فرزندتان بیاموزید که حرف دیگران را قطع نکند

به کودک خود بیاموزید که صبر کند تا صحبت دیگران تمام شود و سپس شروع به صحبت کند. گاهی اوقات باید این را به کودک خود یادآوری کنید زیرا پریدن وسط صحبت دیگران به این دلیل است که بیشتر کودکان می خواهند بلافاصله افکار خود را بیان کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا