اخبار روز

جریمه های میلیاردی در انتظار سلبریتی های برهنه! / جنجال لایحه جدید حجاب

«ستاد لذت بردن از خوبی ها و نهی از منکر وطن» یکی از آن انتقادات است. آنها احتمالاً به دلیل جایگاه نهادی خود به لایحه ارسالی به مجلس دسترسی دارند و به همین دلیل قصد دارند متنی به موازات آن پیشنهاد دهند. صورت حساب مقامات و دولت مجلس را می فرستند. محوطه دانشگاه امر به معروف و نهی از منکر وی همچنین معتقد است لایحه ارسالی به مجلس کامل نیست و مواد بسیاری را حذف کرده است. بنابراین متنی تهیه شده که مجلس به بررسی این لایحه بپردازد دولت و قوه قضائیه باید برای «تقویت» این لایحه استفاده شود. اما با نگاهی به متن پیشنهادی ستاد، می‌توان متوجه شد که در برخی بخش‌ها، فراتر از آن قانون گم شده؛ مانند بخش حریم خصوصی. البته در بند آخر این متن نیز تاکید شده است که «قوانین مغایر با این قانون لغو می شود».

نمایشگاه حجاب خیر؛ از “سگ راه رفتن” تا “بغل کردن”

در قسمت مقدماتی این متن پیشنهادی که نسخه ای از آن توسط «تراست» دریافت شده است، مواردی مانند «برنامه ریزی گسترده برای مهاجمان حریم خصوصی» وجود دارد. سبک زندگی اسلامی-ایرانی»، «خلأ یا ناکارآمدی حقوقی شرایط و ضوابط موجود برای پیشگیری از تخلفات عفاف و حجاب»، «ضرورت تعدیل رویکرد مجرمانه مطلق عدم رعایت حجاب اسلامی در قانون مجازات اسلامی مصوب 1375»، «لزوم جرم زدایی در برخی موارد، عفاف». قانون و حجاب و برخورد با مظاهر فساد و فساد» به عنوان چرایی ارائه این متن مورد تأکید قرار گرفته است.

در ماده یک متن پیشنهادی مظاهر اعمال «مخالف عفت عمومی» و «عدم رعایت حجاب اسلامی» و نه «جرم»، بلکه «تخلف» بیان شده است: «عدم رعایت حجاب». پوشش شرع»، «روزه»، «ترفیع ادبیات و کلمات مغایر با عفت عمومی، «استفاده و ترویج نمادها و نشانه های ترویج فرهنگ مبتذل غربی»، «ترویج و شبیه سازی مصرف مواد روانگردان و مواد مخدر»، «آغوش و بوسه». مردان و زنان که منجر به جریحه دار شدن عفت عمومی جامعه، «پرورش سگ و ترویج نگهداری سگ های زینتی»، «رقص های خلاف عفت عمومی» و «آلودگی صوتی در هنگام تفسیر یا بازتولید موسیقی غیرمجاز و مبتذل» می شود.

البته در این متن، «مصادیق»، «تعیین حدود» و «نحوه اجرا» به کارگروهی متشکل از «نمایندگان علنی قوه مجریه، مقننه و قضائیه، مقر این قوه» واگذار شده است. امر به معروف و نهی از منکر و نیروهای مسلح» که نهایتاً طبق «ماده ۱۹ قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر» باید به تأیید ستاد امر به معروف و نهی از منکر برسد.

من از امرین معروف و امریشدگان معروف در سطوح مختلف حمایت می کنم

در بخشی از این لایحه مقرر شده است که امر به معروف و منکر در صورت «تخلف از وظایف و ارتکاب عمل مجرمانه امر به معروف» که «منجر به اخلال در نظم عمومی» می‌شود. به مجازات مقرر در قانون برای چنین جرایمی محکوم می شود.

از سوی دیگر گفته شده است که «هر گونه تعرض و عمل مجرمانه به امر به معروف و نهی از منکر» موجب «قصاص یا دیه» و «مجازات تعزیری درجه پنج» می شود.

در قانون، زندان مجازات درجه پنج برای جرائمی مانند جیب بری، جیب بری یا آتش زدن منازل یا مال دیگری در نظر گرفته شده است و 2 تا 5 سال است. زندان دارد

مدیران بی توجه را تنبیه کنید

بر اساس قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر، رؤسا، مدیران و مسئولان نهادها و سازمان ها موظف به اعمال بندهای این لایحه هستند. در قسمت تحریم ها، مدیران و مدیرانی که در این لایحه مرتکب «عدم انجام وظایف» می شوند، ابتدا «توبیخ کتبی» دریافت می کنند. در صورت ارتکاب مجدد، برای بار اول به جزای نقدی «به نسبت کمی و کیفی قصور و تخلف» معادل حداقل «۲ برابر حداکثر ۲۰ برابر حقوق پایه» محکوم خواهند شد. برای مرتبه دوم «4 برابر حداکثر تا 40 برابر پایه حقوق». در مرتبه سوم، آن مدیر «مجرم» شناخته و به «انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا سه سال» محکوم می‌شود. چهارمین بار باعث می شود که مدیر مذکور “به طور دائم از تصدی هر پست مدیریتی محروم شود”. در این لایحه همچنین مقرر شده است که اگر مدیران و روسای مجتمع‌های «آموزشی، آموزشی» و «پژوهشی» به متخلفان خدمات ارائه دهند، تحریم خواهند شد.

پوشیدن لباس های مغایر با شئونات اسلامی ممنوع!

ماده دیگری از این لایحه «واردات، تولید و توزیع پوشاکی را که طبق مقررات، استفاده در انظار عمومی مغایر با شئونات اسلامی و شئونات عمومی باشد» ممنوع و مرتکبین به جزای نقدی و محکومیت محکوم خواهند شد. در مرحله نهایی در تبصره یک نیز امتحان شود وزارت ارشاد شما موظف هستید “نمونه هایی” از پوشاک در نظر گرفته شده در این مقاله را به همان کارگروه ارائه دهید.

در این لایحه همچنین مربوط به واحدهای تجاری، رستوران ها، اماکن درمانی، ورزشی، تفریحی، فرهنگی و هنری بر این اساس، در صورتی که هر یک از «صاحبان، مدیران یا کارکنان» آن نسبت به اقدامات مندرج در ماده 1 اقدام کنند، ابتدا «اخطار» و در صورت تکرار تکرار برای بار اول از «20 تا 200» دریافت خواهند کرد. میلیون ریال “، در مرحله دوم. از 20 میلیون ریال تا 2 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم خواهند شد. در صورت تکرار برای بار سوم، علاوه بر جریمه «2 میلیارد ریال تا 20 میلیارد ریال»، آن واحد تجاری از «یک تا 6 ماه» تعطیل می‌شود، اما مدیر مجتمع در این مدت موظف است. ، حقوق به «کارمندان غیر متخلف» پرداخت کنید. این لایحه که برای چهارمین بار تکرار می‌شود، ابطال «مجوز کسب و فعالیت متخلف» آن گروه را نیز در نظر گرفته است.

این ماده برای مجتمع‌های تجاری یا «املاک» نیز همین روند را در نظر گرفته است، اما میزان جریمه‌ها متفاوت است. همچنین مدیران و مسئولین این واحدها موظف شده اند از وقوع این اقدامات توسط کارکنان، ارباب رجوع و ارباب رجوع «جلوگیری»، نصب «تخته» و «اخطارهای متداول» بدهند، اما در صورت وقوع اقدامات ماده 1 در محل. از این وابستگی، باید از «ارائه خدمات» به آن افراد «خودداری کنند» و «تخلف از این تعهد موجب مجازات های مقرر در این ماده می شود».

میلیاردها جریمه برای افراد مشهور

بخشی از این لایحه به «افراد شهرت و نفوذ اجتماعی» یا مشاهیر اختصاص دارد. این بند می گوید اگر این افراد مرتکب اعمال ماده 1 شوند و یا آن موارد را «ترویج» کنند، پیشاپیش چه در «فضای مجازی» و چه با استفاده از «وسیله دیداری، شنیداری، نوشتاری یا گفتاری» به آنها تذکر داده می شود. و «در صورت عدم رسیدگی بسته به شرایط و وضعیت مرتکب و میزان تخلف» در مرتبه اول «100 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال»، در مرتبه دوم «یک میلیارد ریال تا 10 هزار». میلیون ریال» و در مرتبه سوم «10 میلیارد ریال جریمه نقدی تا سقف 100 میلیارد ریال» محکوم می شوند که این افراد برای بار چهارم «مقصر» شناخته و علاوه بر تکرار جریمه برای بار سوم، محکوم می شوند. «زندان درجه ۵ و محرومیت از فعالیت و فعالیت حرفه‌ای در فضای مجازی» از ۶ ماه تا ۶ سال.

در تبصره این ماده همچنین آمده است: «ارسال هرگونه تصویر، صوت و سایر مستندات تخلفات ماده یک به اتباع خارجی و شبکه‌های خارجی. جرم شناخته شده و مرتکب علاوه بر جزای نقدی درجه سه همان بند به تعزیر درجه چهار محکوم می شود.» طبق قانون مجازات اسلامی، حبس تعزیری درجه چهار از ۵ تا ۱۰ سال است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا