اخبار روز سینما

خطر در کمین یک شاهکار معماری! +عکس

کمیته حسابرسی مجلس عوام بریتانیا در گزارش خود اعلام کرده است که پارلمان با نشت، ریزش پایه ها و خطر دائمی آتش سوزی مواجه است.

نمایندگان مجلس همچنین تصریح کردند: این خطر واقعی و فزاینده وجود دارد که یک حادثه فاجعه بار ساختمان مجلس را به دلیل تاخیرهای طولانی در بازسازی و مرمت تخریب و تخریب کند.

این کمیته ادامه داد: هزینه بازسازی این ساختمان بسیار بالا خواهد بود اما تاخیر بیشتر در این اقدام هزینه گزافی برای مودیان خواهد داشت.

کمیته در فوری‌ترین هشدار خود در سال‌های اخیر، گفت که ساختمان قرن نوزدهمی حدود دو میلیون پوند (2.5 میلیون دلار، 2.3 میلیون یورو) در هفته برای بازسازی هزینه دارد.

پس از چندین دهه رایزنی گسترده در مورد نیاز به بازسازی و احیای این بنا، پیشرفت در این زمینه به دلیل چندین سال تاخیر بسیار کند بوده است.

در سال 2018، قانونگذاران بریتانیایی در اواسط دهه 2020 به انتقال ساختمان پارلمان رای دادند تا امکان نوسازی اساسی که چندین سال طول می‌کشد را فراهم کند، اما این تصمیم از آن زمان توسط قانون‌گذاران دیگری که می‌خواهند در ساختمان از بین رفته بمانند به چالش کشیده شده است.

در سال 2022، نهادی که برای نظارت بر پروژه تعمیر مجلس تشکیل شده بود، تعطیل شد.

این در حالی است که ساختمان پارلمان بریتانیا فرسودگی زیادی را به خود دیده است. سقف چکه می‌کند، لوله‌های بخار صدساله فرسوده و سوراخ شده و گاه‌گاه نمای ساختمان فرو می‌ریزد. به همین ترتیب، به روز رسانی سیستم های مکانیکی و الکتریکی ساختمان مربوط به دهه 40 است.

کمیته مجلس عوام بریتانیا همچنین گفت: آزبست آنقدر زیاد است که حذف آن ممکن است به حدود 300 نفر نیاز داشته باشد که باید دو سال و نیم در حالی که ساختمان مورد استفاده قرار نمی گیرد کار کنند.

مشکل دیگر تهدید دائمی آتش است. این کمیته اعلام کرد که از سال 1395 تاکنون 44 مورد آتش سوزی در مجلس رخ داده است و نیروهای آتش نشانی به صورت 24 ساعته در ساختمان گشت زنی می کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا