اخبار روز

یکشنبه قیمت دلار برای همیشه مشخص می شود!


به گفته پی ام آپ، روند نزولی قیمت دلار از دیروز آغاز شد و امروز دلار در بازار آزاد به 51 هزار و 500 تومان رسید. اما بسیاری بر این باورند دلار در این کانال پایدار نیست و احتمالا در هفته آینده به 50 هزار تومان خواهد رسید.

اما چه چیزی باعث کاهش قیمت دلار شده است؟ قرار است یکشنبه آینده (7 ژوئن) پادشاه باشد عمان به ایران سفر سفری که تاثیرش از هم اکنون در بازار فردوسی آغاز شده است.

با توجه به سابقه میانجیگری عمان در مذاکرات هسته ای، بسیاری امیدوارند این بار پادشاه عمان حاوی اخبار مثبتی از مذاکرات هسته ای باشد و بتواند گره کور مذاکرات را بگشاید. این سفر می تواند در آستانه نشست شورای حکام (15 تا 19 خرداد) از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

برخی دیگر معتقدند سفر پادشاه عمان به ایران ربطی به برجام ندارد و این سفر مربوط به از سرگیری روابط میان آنهاست. ایران و مصر هست.هفته گذشته بود که سلطان عمان مصر او برای بهبود روابط تهران و قاهره سفر کرد. بنابراین برخی معتقدند سفر سلطان عمان نیز همین هدف را دارد و سلطان هیثم قرار است از سرگیری روابط تهران و قاهره خبر دهد و خبری از برجام نیست.

اما هدف از این سفر هرچه که باشد، در حال حاضر تأثیری کاهنده بر بازار دارد. نشان و توانست دلار را کانالی پایین بکشد و احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

به همین دلیل دلالان وارد فاز احتیاط شده اند و گفته می شود تا روز یکشنبه بازار کج و آلوده خواهد بود. در حال حاضر قیمت دلار به 51 هزار و 500 تومان رسیده است و گفته می شود اگر دلار محدوده حمایتی 51 هزار و 200 تومانی را از دست بدهد، دلار راحت تری وارد کانال 50 هزار تومانی می شود.

برخی دیگر می گویند قیمت تتر و درهم نشان می دهد که افت قیمت دلار در حال حاضر احساسی است و دلار کار سختی برای ورود به محدوده 50 هزار تومانی در پیش دارد. اما آنچه مشخص است این است که در حال حاضر بازار ارز وارد فاز احتیاط شده و معاملات بازار که تا ماه گذشته پر رونق بود، از رونق خارج شده است.

بازار هم اکنون در انتظار ورود پادشاه عمان به تهران است. البته بازار فارکس خیلی زود از حالت آماده به کار خارج می شود. چرا که ژوئن ماه پر از اتفاقات برای دلار است و در اواسط ژوئن جلسه هیات رئیسه داریم و رافائل گروسی می تواند به ایران سفر کند. به همین دلیل، چشم انداز دلار در حال حاضر نامشخص است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا