اخبار ورزشی

۹ مورد از مهم‌ترین نکاتی که شاید جالب باشد درباره آنخل دی‌ماریا بدانید!

9 نکته جالب در مورد آنخل دی ماریا، فوق ستاره آرژانتین و یوونتوس در این مقاله گنجانده شده است.

آنخل دی‌ماریا، فوتبالیست حرفه‌ای متولد ۱۴ فوریه ۱۹۸۸ در شهر روزاریو، آرژانتین است که به عنوان یکی از با بازیکنان بااستعداد و موفق جهان شناخته می‌شود.

او به خاطر توانایی‌های فنی برجسته، سرعت عالی و تطبیق‌پذیری بسیار خوب با تاکتیک‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است و در طی دوران حرفه‌ای خود کارنامه قابل‌توجهی را به دست آورده است.

دی‌ماریا فوتبال حرفه‌ای خود را با باشگاه روزاریو سنترال در آرژانتین آغاز کرد و سپس به اروپا رفت و با تیم بنفیکا پرتغال پیوند خورد.

او چهار سال به عنوان بازیکن اساسی در تیم رئال مادرید بازی کرد و در این مدت، عناوین متعددی را با این باشگاه به دست آورد؛ از جمله پیروزی در لیگ برتر اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل ری. سپس در سال ۲۰۱۴ به باشگاه منچستر یونایتد منتقل شد، اما به دلیل مصدومیت‌های مکرر، نتوانست تجربه‌های خوبی در این تیم داشته باشد.

دی‌ماریا در سال ۲۰۱۵ با مبلغ ۶۳ میلیون یورو به تیم پاری‌سن‌ژرمن پیوست و نقش مؤثری در حرکت قدرتمند این تیم به سوی قهرمانی در لیگ‌های داخلی و بین‌المللی ایفا کرد. او در کنار نیمار و کیلیان امباپه، مثلث حمله قوی‌ای را تشکیل داد و در مقابل مقابلین، بسیار عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.

دی ماریا در تاریخ ۸ جولای ۲۰۲۲، پس از امضای یک قرارداد به عنوان بازیکن آزاد، به یوونتوس پیوست. در اولین بازی خود در لیگ، برای بیانکونری گل زد و پاس گل داد، اما در نیمه دوم به دلیل آسیب‌دیدگی، تعویض شد. همچنین، این ستاره در لیگ قهرمانان اروپا با باشگاه سابق خود بنفیکا مقابله کرد و برای صدمین بازی خود در UCL به میادین بازگشت. یکی از ویژگی‌های برجسته دی ماریا تطبیق‌پذیری اوست. او می‌تواند در پست‌های مختلف در خط هافبک هجومی و مناطق دیگر، نقش بر عهده بگیرد و مهارت‌های دریبل زدن و سرعت انفجاری او به او این امکان را می‌دهد که موقعیت‌های گلزنی را برای خود و هم‌تیمی‌هایش ایجاد کند. در ادامه، ۱۱ حقیقت جالب درباره آن خل دی ماریا آمده است که باید بدانید.

 

دکتر به او توصیه کرد فوتبال بازی کند

آن خل، فوتبال را پس از آن شروع کرد که پزشکش به والدین این پسر توصیه کرد به او اجازه دهند ورزش کند تا انرژی بالای خود را در مسیر درست استفاده کند. دی‌ماریا، بعدها به عنوان مرد فینال‌ها شناخته شد.

کشف شدن توسط یک استعدادیاب

قبل بازی برای بزرگترین باشگاه‌های جهان، دی ماریا نامی برای خود در پرتغال و آرژانتین، دست و پا کرد. او ابتدا کار خود را با روزاریو سنترال، یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های آرژانتین آغاز کرد. پس از دیده‌شدن توسط یک استعدادیاب، درحالی که برای باشگاه محلی خود (توریتو) بازی می‌کرد، پایش آرام‌آرام به اروپا (پرتغال) باز شد.

با رونالدو و مسی بازی کرد

در دوران برجسته خود، دی ماریا جزو معدود بازیکنانی بود که کنار رونالدو و مسی بازی کرد. حضور او در رئال مادرید باعث شد که با برخی از بهترین بازیکنان جهان مانند کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و سرخیو راموس بازی کند و خود را به عنوان یکی از بهترین‌ها در پستش معرفی کند. در سطح بین‌المللی، او با لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی آرژانتین، در چندین جام جهانی و کوپا آمریکا بازی کرده است.

داستان نام مستعار او

همچنین، دی ماریا به دلیل داشتن بدنی باریک، به “ال فیدئو” مشهور بود. او مردی سختکوش، سریع و از نظر تکنیکی درخشان بود که به ملقب‌هایی مانند “نودل” یا “فیدئو” شناخته می‌شد. استفاده از تکنیک‌های دریبل‌زنی به شکست خط دفاعی حریف کمک می‌کرد تا به راحتی راه خود را باز کند.

برترین پاسور گل لالیگا ۱۴-۲۰۱۳

عملکرد دی‌ماریا در رئال‌مادرید تماشایی بود. این بازیکن آرژانتینی در طول فصل ۱۴-۲۰۱۳، بالاتر از بازیکنانی همچون لیونل مسی، سسک فابرگاس و کریستیانو رونالدو، بیشترین پاس گل (۱۷) را در لیگ به ثبت رساند.

مروری برای فینال ها

دی‌ماریا یک بازیکنی است که همواره برای مقابله با موقعیت‌های بزرگ توانایی گلزنی داشته است. او همچنان به عنوان یک وینگر با تجربه و حرفه‌ای در زمینه فوتبال شناخته شده است. در فینال المپیک ۲۰۰۸، با گل پیروزی مقابل نیجریه، مدال طلا را برای آلبی‌سلسته به دست آورد. در فینال کوپا دل ری ۲۰۱۴، در بازی برابر بارسلونا، نقش مهمی داشت و به فتح لقب لا دسیما رسید. همچنین در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ برای تیم ملی آرژانتین، در بازی مقابل فرانسه، گلی به ثمر رساند و در مسابقه مقابل برزیل، در پیروزی که تیم ملی آرژانتین کوپا آمریکا را در سال ۲۰۲۱ به دست آورد، نیز نقش داشت.

بهترین بازیکن سال آرژانتین

دی ماریا در سال ۲۰۱۴ پس از عملکرد فوق‌العاده خود در جام‌جهانی و رئال‌مادرید، به عنوان بهترین بازیکن سال آرژانتین انتخاب شد. او در جام‌جهانی ۲۰۱۴، شانس بیشتری نسبت به لیونل‌مسی برای بردن توپ طلا رقابت‌ها داشت. این ستاره، همچنین به عنوان بخشی از تیم منتخب جام جهانی ۲۰۱۴ انتخاب شد.

قرار گرفتن در ترکیب منتخب تاریخ آمریکای جنوبی

دی ماریا در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ به تیم منتخب دهه CONMEBOL توسط فدراسیون بین‌المللی فوتبال تاریخ و آمار منتخب شد. نام او در کنار برخی از نام‌های بزرگ آمریکای جنوبی مانند لیونل مسی، نیمار، مارسلو و سرخیو آگوئرو قرار گرفت که بیانگر برجستگی و درخشش او در دهه گذشته بود.

تیم منتخب یوفا در سال ۲۰۱۴

دی ماریا با بازی‌هایش در راهی که به قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۴ منجر شد، همراه با هم‌تیمی‌های سابق خود مانند سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو، به ترکیب تیم منتخب سال یوفا راه یافت.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا