اخبار روز

افزایش “یارانه 80 هزار تومانی” برای کدام یک از دهک‌هاست؟

به گفته پی ام آپ، یکی از گزارش های خبرگزاری خبرآنلاین از تلویزیون ایران، حاکی از افزایش 20 درصدی یارانه های دهکده ای از طریق کالابرگ است. علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که مرحله جدید این طرح از 13 خرداد آغاز شده و همه مشمولین طرح می توانند به صورت اختیاری از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

برای استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ، خرید بیش از 70 درصد از مبلغ تعیین شده برای خرید کالاهای اساسی معادل 320 هزار تومان برای هر نفر الزامی است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: شیر نر بطری های کم چرب، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، پاستا، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پگاه پرچرب) نان شکر و شکر، حبوبات و گوشت گاو منجمد 11 مورد در سبد پایه در طرح کاتالوگ الکترونیکی است.

عسگریان تصریح کرد: 6 فروشگاه زنجیره ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و بارکد خوان در شهرهای کوچک و روستاها برای فروشندگان نصب می شود تا امکان دسترسی مردم و استفاده عمومی از کالاهای الکترونیکی فراهم شود.

به گفته وی، در این طرح قیمت پایه کالاهای اساسی در نظر گرفته شده و برند خاصی در نظر گرفته نشده است.

عسگریان از افزایش مبلغ کمک هزینه استفاده از کالابرگ برای سایر عشرها خبر داد و گفت: در آینده با توجه به سیاست های عدالت خواهانه دولت مردمی میزان اعتبار کالابرگ افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خانوارهای مشمول دریافت یارانه می توانند با نصب اپلیکیشن «شما» و یا شماره گیری *500*1463 از موجودی اعتبار خود مطلع شوند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا