اخبار روز سینما

گوینده «برادران لیلا»: اگر «برادران لیلا» اکران می شد 70-80 میلیارد می فروخت/ دیگر شرایطی برای انجام کارهای اجتماعی و انتقادی وجود ندارد.

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

ایسنا: سید جمال ساداتیان با تاکید بر اینکه اکران سینماها باید متنوع باشد، از امکان اجرای تئاتر رایگان در یکی از سالن های سینمای خود علاوه بر ساخت اولین فیلم کمدی خود خبر داد.

این تهیه کننده سینما که از سال 1396 و پس از ساخت «متری شیش و نیم» فیلمی نساخت، از وضعیت تولید این روزهای فیلم و سیطره کمدی ها به ویژه با فروش 100 میلیاردی «فسیل» می گوید. او می گوید: به عنوان یک سینماگر از استقبال مردم از «فسیل» خوشحالم، زیرا اگر این فیلم نبود احتمالاً مجبور می شدیم چند سالن دیگر را تعطیل کنیم، با این حال همچنان معتقدم که باید وجود داشته باشد. در طرح ریزی تنوع داشته باشید تا همه بتوانند آنچه را که می خواهند ببینند. بعضی ها فیلم های اجتماعی را دوست دارند، بعضی ها فیلم های کمدی و بعضی ها فیلم های سیاسی را.

ساداتیان درباره اینکه برخی کارشناسان معتقدند با توجه به حجم بالای فروش در مدت زمان نسبتاً کوتاه، «فسیل» را باید رویدادی دانست که تا مدت ها تکرار نمی شود، ادامه می دهد: معتقدم چنین فروش هایی می تواند باشد. دوباره تکرار شد. . ، اما باز هم تاکید می کنم به نظرم باید طبق سلیقه مخاطب پیش برویم. اکنون ایده آل پلتفرم ها سری «نیسان آبی» است زیرا کلیک های زیادی می شود و مردم آن را می بینند. چنین چیزی در تئاتر وجود دارد و شاید این سوال پیش بیاید که چرا تئاترهای کلاسیک کمتر از تئاترهای رایگان بلیت می فروشند؟ ما تئاترهای رایگان بزرگی داریم که 10 ماه روی صحنه می مانند، روزی دو بار بازی می کنند و همچنان تماشاگر دارند. تماشاگران این نمایش ها به قدری خوب است که می خواهم در پردیس سینمایی تیراژه اتاقی را هم برای اجرای تئاتر باز اختصاص بدهم، چون امور سینما فقط نمایش فیلم نیست. در یک سالن سینما با تعدادی پرسنل و هزینه های روزانه، به محض اینکه صبح به شب می رسد، تمام هزینه ها به عهده فیلمبردار است.

وی با توجه به پیش بینی خود از وضعیت اکران و اینکه برخی از سینماگران همچنان اکران فیلم خود را مخاطره آمیز می دانند، معتقد است: به نظر من مخاطب باید وضعیت اکران فعلی را بداند. با توجه به اینکه در دو سال گذشته با کرونا مواجه بوده ایم و در شش ماه گذشته دچار بحران اجتماعی شده ایم، به نظر می رسد مردم خسته شده اند و فیلم هایی که آنها را به خنده می اندازند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، البته چندین فیلم کمدی روی اکران وجود دارد. . در عین حال همه آنها مورد توجه مخاطب قرار نگرفته اند و شاید یکی از دلایل آن نوستالژیک بودن «فسیل» باشد. این نکته ای است که باید در این زمینه با مخاطب سینما مرور و حتی تحقیقات میدانی انجام شود تا بتوان با دقت بیشتری آن را ارزیابی کرد.

تهیه کننده فیلم های «رنگ ارغوانی» و «چرشنبه سوری» درباره اینکه آیا می توان پیش بینی کرد که تولید فیلم های مشابه «فسیل» برای رسیدن به این فروش از این پس افزایش پیدا کند؟ او می گوید: طبیعی است که چنین اتفاقی تا حدودی بیفتد، اما امیدواریم تقلیدها بد نباشد زیرا همه چیز باید آنطور که باید انجام شود. بنابراین فکر می کنم حالا که فیلم های کمدی مخاطب بیشتری دارند، اگر «برادران لیلا» اکران می شد، می توانستیم فروش 70 تا 80 میلیارد تومانی را تصور کنیم. بنابراین فیلم چه کمدی باشد و چه اجتماعی، باید خوب ساخته شود.

ساداتیان در پایان و در پاسخ به اینکه آیا خودش قصد ساخت فیلم جدیدی را ندارد؟ او می گوید: من قصد این کار را دارم، اما واقعیت این است که در حال حاضر فضایی برای ساخت سینمای اجتماعی و انتقادی وجود ندارد. با این حال، شما می توانید به سمت یک کمدی بروید. البته سعی می‌کنم مقاومت کنم چون کمدی کار من نیست و تمایل دارم فیلم‌های اجتماعی بسازم مشابه کارهایی که تاکنون انجام داده‌ام، اما شاید به این نتیجه برسم که با توجه به فضای موجود و این که من ندارم، چند سال دیگر فیلم ساخته‌ام، سراغ این نوع فیلم (کمدی) می‌روم، می‌روم و تاکید می‌کنم که این خواست و خواست من نیست، بلکه شرایط آن را به من تحمیل کرده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا