اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

گوگل هوش مصنوعی خود را برای ساخت موسیقی عمومی کرد

 تا به حال، هوش مصنوعی MusicLM به دلیل مشکلات کپی رایت عمومی نشده است.

در زمان های اخیر، موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. ماه گذشته آهنگی که صدای دو خواننده مشهور را شبیه سازی می کرد توجه بسیاری را به خود جلب کرد و اسپاتیفای  به تازگی هزاران آهنگ تولید شده توسط هوش مصنوعی را از پلتفرم خود حذف کرد. با این حال، گوگل تصمیم گرفته است در این فضا پا را فراتر بگذارد و هوش مصنوعی متن به موسیقی خود را با نام MusicLM به صورت عمومی منتشر کرده است.

گوگل برای اولین بار جزئیات این سیستم را در فوریه سال گذشته با انتشار تحقیقاتی در MusicLM توضیح داد. در آن زمان، غول موتور جستجو گفت که به دلیل نگرانی های اخلاقی در مورد مسائل مربوط به حق چاپ، برنامه ای برای عمومی کردن MusicLM ندارد.

گوگل هوش مصنوعی خود را برای ساخت موسیقی عمومی کرد

با این حال، چشم انداز هوش مصنوعی مولد امسال به طرز چشمگیری تغییر کرده است و اکنون گوگل احساس راحتی می کند تا MusicLM را در دسترس عموم قرار دهد. این غول فناوری در وبلاگ خود با اشاره به  Dan Deacon،، هنرمندی که شب گذشته در آغاز کنفرانس Google I/O 2023 موسیقی پخش کرد و ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت، نوشت:

ما با نوازندگانی مانند  Dan Deacon،همکاری کرده‌ایم و کارگاه‌هایی را راه‌اندازی کرده‌ایم تا ببینیم چگونه این فناوری می‌تواند فرآیند خلاقیت را افزایش دهد.»

همانطور که TechCrunch در گزارش خود اشاره می کند، با نسخه عمومی فعلی MusicLM، کاربران قادر به تولید موسیقی با هنرمندان یا خوانندگان خاص نیستند. بنابراین، این ویژگی می تواند به گوگل کمک کند تا از مشکلات کپی رایت جلوگیری کند و کاربران را از تولید آهنگ های جعلی توسط هنرمندان محبوب و فروش آنها جلوگیری کند.

اکنون می توانید برای تست MusicLM از طریق آشپزخانه آزمایشی هوش مصنوعی در وب، اندروید و iOS ثبت نام کنید. علاوه بر این، گوگل اعلام کرده است که در حال حاضر به دنبال بهبود مدل هوش مصنوعی خود با کمک کاربران است.

 

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان گوگل هوش مصنوعی خود را برای ساخت موسیقی عمومی کرد

که در تاریخ 2023-05-11 21:03:23 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا