اخبار ارز دیجیتال

گمرک ایران: واردات ماینر با گرید انرژی پایین‌تر از A و B ممنوع است

گمرک ایران در ابلاغیه‌های جدید اعلام کرده است که دستگاه‌های ترخیص استخراج ارز د یجیتال (ماینر) منوط به ارائه مجوز سازمان ملی استاندارد بوده و این دستگاه را با مصرف انرژی پایین‌تر از A و B ممنوع می‌کند. در این ابلاغیه همچنین گفته شده است که واردکنندگان دستگاه های ماینر ملزم به شماره سریال روی هر دستگاه هستند.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی وکیلی، مدیرکل دفتر واردا گمرک ایران، در بخش نامه به دبیرخانه شعام، وزارت نیرو، سازمان ملی استاندارد ای ران و دفتر واردات گمرک اعلام کرد که ترخیص دستگاه های رمزارز رمزارز (ماینر) به منوط می کند. ارائه مجوز سازمان ملی استاندارد بوده و این دستگاه با گرید پایین‌تر از A و B ممنوع است.

در این بخشنامه که ششم اردیبهشت ماه صادر شده است، آمده است: پیرو بخشنامه‌های شماره ۱۳۹/۹/۸۷۶۷۷۵ مورخ ۱۳۹۹/۷/۲۳، ۱۷۵/۹۹/۱۰۵۸۷۰۶ مورخ ۱۹۶/۱۴۰۰/۱۱۴۱۷۶۴ مورخ ۱۴۰۰/۸/۲۸ و شناسه ۶۳۲۵۰۸ در مشخصات خاص. دستگاه‌های رمزارز (ماینر)، با توجه به قوانین استاندارد استاندارد اجباری به واردات دستگاه‌های استخراج رمزارزها (ماینر) ذیل ردیف تعرفه ۸۴۷۱۹۰۲۰ مقتضی ا ست دستور فرمائید؛

۱- ترخیص دستگاه‌های استخراج رمزارزها منوط به ارائه مجوز سازمان ملی استاندارد ایران در سامانه جامع امور گمرکی بر روی اظهارنامه مربوطه است.

۲- واردکنندگان کالای فوق ملزم به درج شماره سریال هر دستگاه طی کامنت بر روی اظهار نظر در سامانه جامع گمرکی هستند.

۳- ارزیابی محموله گزارش نامه مستلزم بررسی و بر اساس انتخاب حداقل سریال ۵ درصد از شماره‌های اعلامی واردکننده با شماره سریال درج شده بر روی کالای اظهاری است.

varius ز قرار گرفته و ارزیابی کالا صورت پذیرد.

5- با توجه به ردیف (35) بند (6) فهرست کالاهای مشمول مقررات اجرای استاندارد A و B ممنوع است، باید در هنگام ارزیابی کالای وارد شده، ضمن توجه به برچسب مصرف انرژی بر روی کالا به مصرف برچسب مصرف انرژی کالای وارد توجه شود. لا زم معمول و مراتب رؤیت برچسب مصرف انرژی و گرید آن در گزارش ارزیابی درج می شود.

علی بابک‌نیا، رئیس کارگروه استخراج انجمن بلوک چین ایران، پیش‌تر در با ارزدیجیتال درباره استانداردهای مربوط به دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال گفته بود:

در و تولید دستگاه‌های تولید، سازمان ملی استاندارد بر اساس رویه خود تولید می‌کند از دستگاه‌های تولید یا وارد شده توسط هر شخص یا شرکتی که نمونه‌برداری کرده و از نظر بهره‌وری انرژی و کیفیت می‌دهد. تفاوت بین دستگاه‌های داخلی با دستگاه‌های تولید شده در کشور اما، این است که حاوی کالاهایی با برچسب انرژی غیر از «A» و «B» ممنوع بوده است، اما دستگاه‌های تولید شده در داخل کشور می‌توانند با برچسب‌های انرژی پایین‌تر از A و B باشند. (یعنی رده‌های ج و د) هم در بازار عرضه می‌شوند.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا